tomteodor Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei. Da var det tid for skattepenger,å jeg har lenge tengt på å kjøpe meg ps3.. Men trenger hjelp/tips til valg av skjerm til denne.. er det slik at lcd er best til spill eller? Er jo så mye å velge i på markede at en blir jo helt svimmel..Spesielt siden jeg ikke har noe peiling hehe Har di siste dagene sett div lcd tver 32-40" til 5-8 lapper..Er disse egent for å spille på? Hva med full hd? er dette viktig.. Eller klarer man seg bra med 720p ? Lenke til kommentar
Sigurd26 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Litt avhengig av hvor nærme du sitter om du trenger full hd eller ikke. Men generelt sett så får du med flere detaljer på 1080p enn på 720p. Jeg tror man klarer seg veldig bra med en 720p skjerm, men jeg tror ikke at jeg ville kjøpt en av de billigste, da disse ofte kan være litt trege med ikke så bra bilde. Ofte kan det være lurt å gå i en butikk og se på bildet på de forskjellige TVene, det er den beste måten for å se hvilken TV som er best. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Jeg har tven selv og velger derfor og anbefale den når den er helt perfekt! LG LB2R fins i både 32" 37" og siste var 40 elr 42. Tven har god kontrast, kan fjerne etterslepp, XD engine bildebehandling, greie høytalere, gode tilkoblingsmuligheter som : 2Hdmi en kan brukes som DVI. Her er en test LG 32LB2R Test Det med støy med analog tv titting har jeg ikke merket, lagt hode inntil og fortsatt ikke hørt noe støy fra tven i det hele tatt Edit: Dessuten så har følger det med dreibart bordstativ lakket med "pianolakk" ala PS3 lakken så derfor matcher den veldig godt med maskinen ved siden av Endret 20. juni 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
harley1340 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det med støy med analog tv titting har jeg ikke merket, lagt hode inntil og fortsatt ikke hørt noe støy fra tven i det hele tatt Tror du skal legge øya inntil, ikke øra.... :!: De mener nok støy i bildet eller... Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Det med støy med analog tv titting har jeg ikke merket, lagt hode inntil og fortsatt ikke hørt noe støy fra tven i det hele tatt Hehehe. Er nok bildestøy det er snakk om ja. Analoge signaler ser på mange LCD-TVer helt jævlig ut, spesielt de med 1080p, siden skaleringen blir mongolid. Om du skal ha utnytte av alle detaljene i filmer og enkelte spill er 1080p nødvendig. Men det skal være sagt at de fleste er fornøyde med 720p. Skulle du derimot gå for 1080p og er interresert i 40" og oppover vil jeg anbefale Samsung LE40M86. Koster ca. 15000 hos billigste i prisguiden, men skal visst være det beste valget i den prisklassen i følge tester og forumer jeg har trålet. Jeg skal ha meg en slik en snart i alle fall. Endret 20. juni 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
tomteodor Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Takker for all innspill Var vell egentlig ute etter tv, men var usikker på hvor mye jeg ville legge i det. ser at lg skjermen som er nevnt koster i underkant av 10.000 mot samsung 15.000 Var vell i overkant av det jeg hadde tenkt meg er full hd 1080p så mye bedre at det er verdt 5 lapper mer? kansje litt dumt spørsmål men er helt grønn på ommrådet. Hva med monitorer da str 20 22" vil man kunne få full hd på di? isåfall er det noen som vet om noen bra til mitt formål? Det som var nevnt med støy på analoge tv signaler er uvesentlig for meg.. Jeg blir kun å bruke skjermen til å spille..Ser ikke på tv.. Å film ser jeg hos en kammerat som har hd prosjektor å fet souround. Takker igjenn for innspill Lenke til kommentar
tomteodor Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 mener å ha hørt at samsung har bra skjermer lcd skermer til spilling i ok strl 20 22" ? stemmer det? Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Moniteren bør ha HDMI-støtte, da skulle det funke uten dill og dall om du bruker HDMI-kabel. Men de er jo litt små. Hadde jeg vært deg vill jeg gått for 32-tommers LCD 720p. Det er vel der man får mest for pengene, Fra 4000 og oppover: Prisguiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå