2Olav Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei! Har kjøpt et Asus M2NPV-VM hovedkort, og Corsair 2Gb(twin2x). Men det er fire minneplasser. To gule og to svarte. Har litt for lite peiling til å drive med dette selv, men tenkte jeg skulle prøve. Tenkte bare at jeg skulle ha en pc med 2Gb ram. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
thrml Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 de to gule regner jeg med, jeg har ASUS M2N-E og den har samme ram plasser, eneste er at den gule har litt større "holdeknotter" Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 de to gule regner jeg med, jeg har ASUS M2N-E og den har samme ram plasser, eneste er at den gule har litt større "holdeknotter" 8907531[/snapback] Takker. Da satser jeg på det. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Dette er litt usikkert, men det varierer på nyere hovedkort. Du bør lese i manual på hva som gir dual channel ram. Som regel har det vært slik at du setter en brikke i hvert spor, altså en brikke i hver farge. Altså, fra venstre, en brikke i slot 1, og en brikke i slot 3. Dette gir litt bedre ytelse. Men som sagt, noen HK gir dual channel ved å sette de i 1. og 2. slotten. Les i manualen! Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Du bør lese i manual på hva som gir dual channel ram. 8915188[/snapback] Takker. Da er det riktig som Stian_Pa sier. Ble forvirret da det sto Channel1, Channel2, Dual-channel. Da skal jeg altså ha dualchannel. Er ikke vant til at det er flere enn to ram-spor, jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå