Simen1 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Den 3 år gamle telefonen min, Sony Ericsson T610, har nesten gitt seg helt nå. Joysticken er nesten helt død og jeg vil ha meg ny telefon og nytt abonnement innen et par ukers tid. Telefon: Jeg ønsker en telefon med Series60, den bør ikke koste over ca 3500 kr uten abonnement. Helst mindre. Jeg har på forhånd sett meg ut Nokia N73, men er åpen for andre alternativer. Gjerne noe billigere om det er noen gode med Series60 grensesnitt. Jeg begrenser meg ikke til Nokia, da jeg har hørt at LG også bruker Series60 på noen av sine telefoner, men jeg vet ikke så mye om disse telefonene. Jeg vil gjerne ha mange funksjoner, stor skjerm, gode spesifikasjoner, støtte for minnekort, USB-tilkobling og blåtann. Kamera og mp3-spiller kan gjerne være med men det er ikke så nøye med spesifikasjonene, jeg har skikkelige og dedikerte enheter ved siden av. Mp3-spilleren bør i så fall kunne brukes med vanlige headset med 3,5mm Jack-plugg. Byggekvaliteten bør også være bra. Så, hvilken mener dere jeg bør velge? Abonnement: I dag har jeg Mobyson Noextras og dette forbruksmønsteret. Jeg vil ha netcom nett og gode priser på 3G. Er det noen vits å bytte i det hele tatt? Kan jeg få noen bedre totalpris (telefon+bruk) for 12 måneder om jeg binder meg for 12 måneder med den nye telefonen? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 hva med en Nokia N80 Internet Edition eller kanskje en litt billiger, Nokia N70 music edition Ellers tror jeg at en N73 er et godt kjøp! Synes det er synd at en så fin post ikke blir svart på! Lenke til kommentar
twhoffma Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Slik jeg leser posten din synes jeg du begrenser degselv unødvendig mye når du sier at den bør 3.5 mm plugg. Bruker selv ikke mp3-spilleren, siden jeg har dedikert enhet for dette som er overlegen. Mange funksjoner: dette burde du få uansett hvilken symbian telefon du velger. Er du enda litt mer dreven, kan du til og med legge til det du savner selv :-) Minnekort: Jeg tror nesten samtlige av nokias symbian telefoner har støtte for microSD kort. Blåtann/USB: Her kan det være litt forskjellig. De aller fleste telefoner har blåtann i en eller annen form - men ikke alle har 2.0. Dette må du sjekke opp, om du vil ha dette. På USB siden har mange telefoner propetriær port med overgang. Noen få har kommet med miniUSB, dette er mye nyttigere. Kan da kobles til med hvilken som helst miniusb kabel. Av byggekvalitet har både E65 og E50 kommet ut. I tillegg kommer snart 6120, som jeg venter på å sammenlikne E50 mot. Overlever du med klapp-telefon, er 6290 også et særs godt alternativ - men den er jo ikke spesielt slank. Hvis prisguiden er riktig, er N70 bygget på Symbian 8.0. Hvis dette stemmer, ville jeg heller anbefalt deg å se på en som har versjon 9.x. Det finnes nå flere telefoner med symbian 9.2, som visstnok skal være lynende kjappe i forhold. Så personlig synes jeg du nok kan få bedre telefoner enn N73 for den prisen. //Torgeir Endret 21. juni 2007 av twhoffma Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Takk for gode tilbakemeldinger Nokia N80 Internet Edition ser interessant ut, E50 synes jeg virker for redusert. N70 Music Edition har for lavoppløst skjerm. Nokia 6290 virker interessant. Det med 3,5mm jack er ikke nødvendig, men det er et pluss i margen om det går an å få tak i en overgang slik at man får brukt det. De 5 mest interessante har jeg samlet i en sammenligning her. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) N73 og N80 bruker MiniSD ikke MicroSD. det følger med overgang til 3,5 mm jack på N80 men N80 har ikke samme musikk programvare som N73 ME. Endret 23. juni 2007 av vofif Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Spiller det noen rolle hvilken minnekorttype som støttes? Er det noen praktiske forskjeller i bruken ut over den fysiske størrelsen? Hva er forskjellen på musikkprogramvaren på N80 IE og N73ME ? Noen alvorlige forskjeller? Ellers så har jeg strøket E60 fra lista grunnet mangel på kamera. Mangel på radio trakk også ned uten at det var avgjørende. Dermed har jeg snevret valgene ned til følgende 4 telefoner: Nokia 6290, N73, N80 Internet Edition og E65. Redigert: Jeg heller mer og mer mot Nokia E65. At kameraet er litt kjipt gjør ikke så mye siden jeg til dags dato ennå ikke har sett bra bilder tatt med en telefon (inkludert N95 og N73) Mobilkameraene har bare grader av kjiphet. Radio er sikkert kjekt men jeg vet ikke om jeg kommer til å bruke det noe særlig likevel. Men jeg er litt skremt av tilbakemeldingene om treghet, bugs og dårlig batteritid. Må den virkelig lades en gang i døgnet? Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 men nå har det visstnok kommet ut ME programvare i nsu, gratis for nedlastning til vanlig n73 også. Hva er forskjellen på musikkprogramvaren på N80 IE og N73ME ? Noen alvorlige forskjeller? forskjellen er noen forskjellige funksjoner, b.l.a. loudness funksjon. den har en equalizer. det følger også med 2 oppfriskende temaer på ME. jeg syns lyden er mye bedre på N73 Me med de forskjellige funksjonene aktivert enn uten(som sagt har ikke vanlige N73 disse funksjonene når du får telefonen men du kan visstnok laste ned gratis via NSU.) Lenke til kommentar
KKake Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hva med Nokia 5700 da? Den har gode spesifikasjoner, og om jeg ikke tar feil er den utstyrt med 3,5mm jack. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 30 timer standby virker jo supert, men hvor reellt er det? Ellers så er spesifikasjonene fine, men jeg fristes fortsatt veldig av byggekvaliteten (metallet og lærimitasjonen) til E65. WiFi er noe jeg liker veldig godt med E65, det har ikke 5700 så det teller ganske mye negativt. Lenke til kommentar
SteinF Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg sto selv framfor dette valget for noen uker tilbake. Etter noen dager med grundig tenking og mye frem og tilbake, gikk jeg til slutt for Nokia E65. Grunnen til at jeg gikk for den var hovedsakelig størrelsen og formfaktoren. Har planer om å ha den lenge, og da tror jeg størrelsen vil være viktigere for meg enn f. eks. bedre kamera radio. Fikk telefonen forrige onsdag. Lader telefonen i gjennomsnitt hver 2. dag, kan såklart holde lengre ut hvis man ikke fingrer mye med den og hører på mp3-filer osv. Blir jo fort en del tasting når man ska teste ut en ny telefon. Er ikke noe problem å bruke wifi her hjemme. Telefonen gir litt etter for trykk på enkelte steder, spesielt på venstre side av skjermen. Men denne svakheten kom etter en fuktig kveld ute, med sykkel, så det kan være at den fikk en trykk :!: Men designet er definitivt snasent, har fått en del positive kommentarer på det:) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 En liten oppdatering: Det ble Nokia N73 (var veldig mye billigere enn E65 på Siba) samt Tele 2 Bedrift abb (ønske fra arbeidsgiver og siden han betaler så får jeg tåle at det er Telenor-nett og langt i fra billig) Nå venter jeg bare på at det nye SIM-kortet skal bli aktivert om noen få dager. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 gratulere da! største brorin min hadde den, men han skulle kjøpe N95 status kanskje han ville ha... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå