bebbetufs Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hei. Fikk nettopp vite fra kjæresten min, som bruker Opera, at hun hadde fått opp en melding når hun skulle logge seg inn på Hotmail kontoen sin. Jeg forsøkte og logge meg inn med Opera identifisert som seg selv. Da får jeg følgende melding: Web Browser Software Limitations Your Current Software Will Limit Your Ability to Use Hotmail You are using a web browser that Hotmail does not support. If you continue to use your current browser software we cannot guarantee that Hotmail will work properly for you. Hotmail supports the following web browsers: Microsoft Internet Explorer - version 4.0 or higher. Netscape Navigator versions 4.70 and higher. Jeg valgte å gå videre og alt funker selvsagt prikkfritt. Hva synes dere om denne fremgangsmåten. Dette virker litt sykt på meg. MvH Bernhard[/b] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 klarer du ikke lese engelsk engang ? det står at siden du bruker et microsoft produkt så kan ikke hotmail garantere deg kundestøtte osv siden hotmail ikke fullt ut støtter opera browseren! som oftest fungerer hotmail, men i noen tilfeller så er det motsatt! jeg ser ikke en eneste plass at de "truer" deg, heller ikke ser jeg tegn til tåpelig oppførsel! det er en automatisk mail som sendes ut til de som ikke har browser av type internet explorer eller netscape, og som sier hvilken browser du burde bruke for at hotmail skal fungere knirkefritt siden microsoft ikke kan garantere knirkefritt bruk med opera... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 vil ikke kalle det der å true akkurat... :wink: Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Tror du har rotet litt med ordet trussel i oversettingen din. Hva Opera kompatiblitet angår er ikke "emulert" IE det samme som IE. Dette vil M$ ta høyde for, offisielt. Uoffisielt eier Mircosoft Hotmail... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Velkommen etter btw. Denne meldingen har vi nå fått iallefall et halvt år. MS har elendig webdesign. De burde i det minste ha en cookie/innstilling som sa at "denne-meldingen-har-jeg-lest-og-vil-aldri-mer-lese-igjen" Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Det er utrolig sleipt av MS. De vet godt at det fungerer med alle andre browsere, og det er i hvertfall utrolig unødvendig å informere på den måten. Det verste er at de tar feil. Opera fungerer bedre på hotmail.com enn IE. (Fordi Opera har flere nyttige funksjoner) Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Hei og takk for synspunktene! Når det gjelder bruken av ordet true, så kan det vel diskuteres, men det var muligens å ta litt hardt i. Jeg vil påstå at mine engelskkunskaper er bedre enn gjennomsnittlig etter å ha bodd i engelsktalende land og brukt engelsk som dagligspråk over lengre tid. Ordet det står på her er "continue" som kan tolkes både som "fortsette" og "gå videre". Mange vil tolke dette som "fortsette", spesielt de som ikke er så datakyndige, og de vil da se på dette som en trussel om at Hotmail kan slutte å fungere dersom man "fortsetter" å bruke Opera. Det var i alle fall slik det ble oppfattet av kjæresten. Det er i og for seg ille nok at noen kan oppfatte det slik, og dermed føler at de MÅ gå tilbake til IE 6. Om dette er den "riktige" tolkningen blir da irrelevant. Det blir litt rart å komme med nedsettende kommentarer om en persons engelskkunnskaper når en selv ikke ser (forstår?) de mulige tolkningene. Når det er sagt må jeg si meg enig i at tittelen kunne vært bedre formulert. Det at jeg er sent ute betyr vel ikke noe i denne sammenhengen? Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg burde ha sett dette for lenge siden og hvorfor det er relevant for denne saken. Det er ikke alle som "alltid" har visst om fordelene ved å bruke Opera. MvH Bernhard (som er en godt fornøyd Operabruker). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 .......*insert foul language*....... så tar vi det en gang til,jeg ser ingen andre tolkninger enn den som blir forklart i mailen hun mottok jeg.. i korte trekk sier mailen: hei, vi vet ikke helt sikkert om hotmail fungerer nøyaktig som det skal på din browser av type opera. ( for alt vi og de vet så kan det være sikkerhetshull ved kombinasjonen opera og hotmail ) etter det så oppgir det browsere som støttes 100% og som de vet det er ingen problemer med...ie 6 blir samtidig kun nevnt som et av 2 alternativer.. ingen som sier, skift til ie 6 før jeg kutter ballene av deg! jeg liker og opera pga mange ting, men for øyeblikket fucker opera såpass mye opp at det ikke er kjekt lenger. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 ThomasM: Tror det er en grense på 4 linjer i sigg - imot dine 11. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå