Gå til innhold

Outlook 2007 bruker .docx, hvordan endre tilbake?

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har fått meg outlook 2007, men når jeg sender mailer (sender over 500 om dagen) så er det mange av mottagerne som ikke får åpnet mailene. Dette må jo være fordi de ikke kan åpne det nye fil formatet.

Hvordan endrer jeg tilbake til .doc som de brukte før?

På forrhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 3 løsninger på problemet, men er litt usikker på om det vil virke, dette er nemlig for Word 2007 da det er kun det jeg har, men håper det virker, kan ellers se mer på problemet.

1. Alltid lagre som .doc

Trykk på den kula opp i venstre hjørne -> Word Options /Alternativer for Word -> Save / Lagre -> Save files in this format / Lagre filer i dette formatet.

Velg Word 97-2003 dokument.

Det gjør at alle dokumentene dine lagres som standard slik at de uten Office 2007 kan åpne dem.

Ulempen er at du mister mange av fordelene med det nye filformatet.

2. Eksportere filene til .doc

Dette er den enkleste måten å gjøre det på.

Trykk på kula -> Save as / Lagre som -> Word 97-2003 dokument.

Da vil filen bli lagret på nytt som en .doc-fil. Du beholder samtidig .docx-filen, og du kan derfor fortsatt endre på ting.

Om du vil at skrifttypen skal komme med, gå inn på alternativer for Word -> Save / Lagre.

Nederst der kan du velge å inkludere skrifttypen du har brukt. Vær obs på at filen blir en del større, opptil 2mb større.

3. Be de andre oppdatere

Nei, de trenger ikke oppgradere til Office 2007, bare laste ned en liten plugin.

Word Viewer + update

Håper denne informasjonen var nyttefull, både for deg og for andre som kanskje lurer på det samme, ihvertfall når det kommer til Word-dokumenter ;)

ENDRET: Om det ikke skulle virke: Skriver du mailen i Outlook, eller er det dokumenter du sender som vedlegg de ikke får åpnet?

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...