Gå til innhold

Skal Avatarer være tillatt?


Skal avatarer være aktivert i forumet?  

  1. 1. Skal avatarer være aktivert i forumet?

    • Ja
      102
    • Nei
      21


Anbefalte innlegg

Hva vil DU skal være tillatt på forumet? Denne avstemningen tar for seg Avatarer.

 

Skal vi tillate Avatarer? Vi kommer til å fjerne muligheten for å sette inn bilder i forumet (du kan fortsatt linke til dem), ergo vil signaturbilder bli umulig. Avatarene vil bli tilgjengelige i et bestemt format og i bestemt størrelse. Alternativt vil vi lage et rikholdig avatargalleri dere kan velge fra.

 

Si din mening - det er viktig for oss å vite hva dere vil ha!

 

PS: Jeg har fremmet forslag om å lage et "plain" tema, slik at de som ikke ønsker masse grafikk får et tekstbasert forum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes! Så lenge bildene holdes på et noenlunde folkelig nivå, både med tanke på størrelse og innhold, er de med på å gjøre forumet både penere og mer brukervennlig.

 

Jeg personlig begynte å bli lei det nokså sterile forumet vi hadde tidligere, og om noen er grovt uenig med meg er det ikke verre enn at vi lager en "plain"-utgave. Det er ikke vanskeligere hverken for oss eller brukerne enn at vi har forskjellig design på Hardware og Overklokking.

Lenke til kommentar
Jeg personlig begynte å bli lei det nokså sterile forumet vi hadde tidligere, og om noen er grovt uenig med meg er det ikke verre enn at vi lager en "plain"-utgave.

Enig.

Tror den idèen om å lag en "plain" template kan løse noen og en hver problemer for modembrukere og de med BB med dårlig hastighet.

 

(stemte ja)

:)

Lenke til kommentar

Synes avatar er bra, blir mer personlig.

At dere eventuelt skal lage et "rikholdig avatargalleri" har jeg ikke sansen for.

50x50 og maks 6kb er jo greit(litt lite men det går), liker ikke animasjoner da disse kan bli distraherende. Ser at veldig mange misbruker ved å bruke for store avatarer, hva kan dere gjøre med dette?

 

(redigert: greit med galleri hvis man kan laste opp egene eller bruke link i tillegg. )

Lenke til kommentar
Hadde vel ikke vært så dumt om bildet automatisk ble en liten størrelse. Prøvde nettopp å legge inn en link, men bildet ble...relativt stort.

 

Det hjelper ikke hvis problemet er filstørrelsen (nedlastingstid).

Det hjelper derimot hvis problemet er "ødeleggelse av layout".

Lenke til kommentar
50x50 og maks 6kb er jo greit(litt lite men det går), liker ikke animasjoner da disse kan bli distraherende. Ser at veldig mange misbruker ved å bruke for store avatarer, hva kan dere gjøre med dette?

Såvidt jeg vet fins det mulighet for å begrense dimensjonene på avatarene i dette forumet. Det skal også være mulig å kun godta .jpg for å bli kvitt animerte .gif, men det er etter min mening større ulemper enn fordeler ved det. Så spørs det da, hvor mye energi vi skal legge i å sette opp intrikate begrensninger for noe som brukerne selv bør kunne styre helt fint med litt hjelp fra oss.

Lenke til kommentar
Synes det er fint jeg. Men fjerne bilder i signaturen :(

Det var bilder i signaturen som startet irritasjonen, også på det gamle forumet. Etter hva jeg har forstått er det dessverre ikke helt enkelt å slå av bildemuligheten kun i signaturen, da forsvinner det i hele forumet. Det er dessverre heller ingen mulighet for å filtrere ut animerte bilder...

Lenke til kommentar
50x50 og maks 6kb er jo greit(litt lite men det går), liker ikke animasjoner da disse kan bli distraherende. Ser at veldig mange misbruker ved å bruke for store avatarer, hva kan dere gjøre med dette?

Såvidt jeg vet fins det mulighet for å begrense dimensjonene på avatarene i dette forumet. Det skal også være mulig å kun godta .jpg for å bli kvitt animerte .gif, men det er etter min mening større ulemper enn fordeler ved det. Så spørs det da, hvor mye energi vi skal legge i å sette opp intrikate begrensninger for noe som brukerne selv bør kunne styre helt fint med litt hjelp fra oss.

 

Hva er bakdelen med å kun godta *.jpg?

Jeg ville annta at det kan bli mer jobb med å få alle ~25000 brukerene til å ikke utnutte systemet med for store avatarer, enn å innføre disse begrensningene. Ellers begynner forumet å ta form igjenn med siste fra forumet oppe...takk :)

 

(redigert: ok skjønner at det kan bli mye kluss å fjerne bare noen animasjoner som bare i avataren og ikke for resten av forumet)

Lenke til kommentar
Synes det er fint jeg. Men fjerne bilder i signaturen :(

Det var bilder i signaturen som startet irritasjonen, også på det gamle forumet. Etter hva jeg har forstått er det dessverre ikke helt enkelt å slå av bildemuligheten kun i signaturen, da forsvinner det i hele forumet. Det er dessverre heller ingen mulighet for å filtrere ut animerte bilder...

er min sig. idditernede?

ps: har planer om å lage den mindre. men må først få tak i busy server-admin i usa .. :roll:

Lenke til kommentar

ps: har planer om å lage den mindre. men må først få tak i busy server-admin i usa ..  :roll:

 

Du får gratis web-plass på start.no og home.no - som sikkert er mye raskere enn en server i USA. Rediger bildet og legg det der (hvis du ha bilde i sigg).

Lenke til kommentar

Skjønner ikke ka som er problemet egentlig. Altså folk pleide å ha STOORE bilder i siggen og nå har de fjernet de. Så skulle man heller ha avatarer men og de er grei slikt som de er nå men nå lurer dere på om de i det hele tatt skal være lov å ha. De tar jo nesten ikke plas i forhold til store bilder i sigg.

Lenke til kommentar

ps: har planer om å lage den mindre. men må først få tak i busy server-admin i usa .. :roll:

 

Du får gratis web-plass på start.no og home.no - som sikkert er mye raskere enn en server i USA. Rediger bildet og legg det der (hvis du ha bilde i sigg).

*Slå av bruke sig til eg for fiksa den*

og btw ..det er en nameserver som køyrer på feit OC3 linje og er 2 hops frå hovud backbone i USA i New York. Server plassert ca 2-3 tower frå "WTC" ....så ...trur den serveren er bedre :D

Lenke til kommentar

*Slå av bruke sig til eg for fiksa den*

og btw ..det er en nameserver som køyrer på feit OC3 linje og er 2 hops frå hovud backbone i USA i New York. Server plassert ca 2-3 tower frå "WTC" ....så ...trur den serveren er bedre :D

 

Ehm, hjelper ikke å "slå av signatur" når du allerede har bildet en gang på siden, ta heller og rediger SIGNATUREN din, alltså, fjerne urlen til bildet ifra signaturen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...