wowbagger Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg måtte resette bios på hovedkortet mitt. Etter dette fant ikke vista lengre mitt x-fi xtrememusic. Har prøvd -Reninstallere drivere -Prøve kort i annen pci-slot (da ville ikke installasjonsprogrammet for driverne starte) -Ta ut kort, fjerne drivere (finnes en exe-fil for dette i driverpakken), sette inn kort på ny og så reinstallere drivere. Ingenting av dette fungerer. Er litt i villrede og håper at noen har tips. Kortet vises i device mangager, men det står "device cannot start code 10" under properties. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Da er det to muligheter som høres mest sannsynlig ut: 1. Det er noen innstillinger i BIOS som er feil som hindrer kortet i å fungere normalt. Kanskje det er noen innstillinger med PCI-bussen e.l. Var det "optimized defaults" du lagret som etter du resatte CMOSen? 2. Kræsjen med tilhørende resetting av CMOS skjedde av kortslutning e.l. slik at kortet er defekt. Men jeg anbefaler deg å teste kortet i en annen PC før du eventuelt går til nytt innkjøp av lydkort. Hør med kompiser om du kan få teste lydkortet ditt i deres maskiner. Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kan i tillegg se etter om det integrerte lydkortet ble aktivert i BIOS etter reset. Har iallefall opplevd konflikt pga dette med audigy 2 ZS. Lenke til kommentar
wowbagger Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Takker for svar; For det første så var det sannsynligvis ikke en krasj som gjorde at jeg resatte CMOS. Jeg fikk ikke bootet etter å ha testet ett skjermkort. Etter å ha sjekket alt og ikke funnet noe annet, resatte jeg cmos - og da kjente jeg samtidig litt på en av to strømlednigner fra mitt gf8800 og kjente at den faktisk var litt løs selv om jeg ikke hadde lagt merke til det først og det var nok da det som var feilen. Resette cmos var siste utvei - og sikkert unødvendig. Hva angår PCI-settinger i BIOS så har de aldri stått på noe annet en default, da jeg har prioritert stabilitet fremfor tweaking. Det integrerte skjermkortet har jeg dog disablet, da det står på som standard. Har prøvd å la både bios og windows styre pci innstillinger, og kjørt med og uten plug'n pray aware os. Innspillene så langt har vært bra, men altså ikke noe som kan hjelpe meg desverre. Skal dog trippelsjekke i bios om det kan være noe jeg har utelatt. Håper det finnes noen med flere forslag, har ikke lyst til å gå over på integrert lyd ! (selv om det kanskje ikke er så mye tap i vista...) Endret 21. juni 2007 av wowbagger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå