Flimzes Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Jeg lastet ned PCLinuxOS og startet opp livecd. Jeg kunne sette opp nettverket og velge at jeg skulle bruke ndiswrapper driver til mitt kort. Den vil bruke prism54, men det støttes bare av v1 av det kortet jeg har, v2 trenger ndiswrapper. Så jeg installerte det med ndiswrapper, enkleste innstall jeg har sett så langt, imponert. Så jeg installerer, men den er så dum at den ikke tar med det jeg har gjort på livecd'en inn i den ferdige innstallasjonen. Så jeg tar bort prism54 driveren, og prøver å innstallere den på nytt. Da prøver den å gå på nett for å få tak i de pakkene den skal ha. Greit nok tenker jeg og setter inn en nettverkskabel. Men da må jeg først innstallere lan-kortet. Greit nok. Men når jeg skal aktivere det så vil den på nett for å hente DHCP-packages, noe som ikke går siden jeg ikke kommer på nett. Alt fungerte helt fint på livecd'em, men ingenting ser ut til å fungere nå. Dette er bare for dumt, hva kan man gjøre med dette? EDIT: Jeg kom meg på nett ved å aktivere statisk ip, men den ville fortsatt ikke installere noe config ting elns, så jeg restartet, og da virket plutselig alt som det skulle igjen, merkelig. Endret 20. juni 2007 av micke090 Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Litt bumping, men hvordan aktiverte du statisk IP? Får sikkert samme problem når jeg skal prøve PCLinuxOS på den bærbare. Btw, går det ann å kjøre PCLinuxOS på LiveCD sånn som Ubuntu? Edit: Tror kanskje denne posten kan slettes jeg. Starter heller nytt emne om det (ble litt feil i forhold til trådstarters tråd) Endret 1. juli 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Ja, pclinuxos er også live-cd Edit : Leif Endret 1. juli 2007 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Man aktiverer statisk ip ved å skru av DHCP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå