Gå til innhold

Fått en server, er denne verdt noenting?

Anbefalte innlegg

specs: Prosessorer: 2x Intel Xeon 2200DP/cache512L2/400mhz/1,5v/sl624

Ram: 2x 512mb DDR/pc2100/cl2.5 ECC

HD:2x seagate cheetah ultra 320 36,7GB/15000 o/min.

Harddiskene står i slike låsbare rammer/kabinett som kan tas ut (om dere skjønner)

Er dette salgbart, eller bør jeg bare finne noe lurt å bruke det til selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du får noen kroner for den, ta feks et søk på ebay og se hva Xeon CPU'ene går for idag.

Xeon ekke billig.

vet www.Battlefield.no/www.hellfragger.no alltid trenger servere, hør med dem om du vil sponse dem (låne ut serveren mot at de vedlikeholder den) eller leie ut kanskje?

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
du får noen kroner for den, ta feks et søk på ebay og se hva Xeon CPU'ene går for idag.

Xeon ekke billig.

vet www.Battlefield.no/www.hellfragger.no alltid trenger servere, hør med dem om du vil sponse dem (låne ut serveren mot at de vedlikeholder den) eller leie ut kanskje?

8906552[/snapback]

Leie/låne ut er nok ikke et alternativ, dessverre.. Vil helst ha en handel avsluttet der og da, har brent meg på slikt før (uten at jeg mener noe galt om akkurat de du nevner).

Har noen ett ca. prisoverslag på hva jeg kunne annonsert den for? :blush:

Endret av pirium
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke akuratt

men det jeg mener er at du BØR selge den komplett

da kan du få fort en del mer ...

alt du har nå i ett ... og ikke i løs deler ...

SvennAndre :

Tips han vennen din om og se på Ebay ...

jeg har faktisk kjøpt noen scsi disker der ... syykt billig

jeg fikk

2 stk 15k 18,2 gb disker +

1 stk 10 k 36 gb

for latterlige 300 kr ..

og de er helt perfekte , skjekket de og de har ingen "bad sectors "

-Djgunnah

Lenke til kommentar

En del av prisen på en server er garanti og at den er ny. Mange som har bruk for servere vil ha serviceavtaler i tilfelle den går ned. Det kan ikkje du tilby, og då fell prisen på serveren relativt markant vil eg tru.

Ny ville ei liknande maskin kosta omkring 5-6000, men tipper du skal vere glad om du får solgt den for 2500.

Lenke til kommentar
Så det er kanskje like lurt å smekke i et godt skjermkort, og bruke den selv, som spill-pc?

8917696[/snapback]

Tja. Jeg hadde beholdt den selv om jeg hadde fått den. Men det du sier er jo ikke et dumt forslag, bortsett fra at det sikkert er AGP slot på hk, og dermed må du ha AGP skjermkort. Sjekk ut dette da?

Lenke til kommentar
Så det er kanskje like lurt å smekke i et godt skjermkort, og bruke den selv, som spill-pc?

8917696[/snapback]

Nei. Servere bruker å ha kun PCI-spor, og ikkje AGP. Det innebygde skjermkortet har vel 8MB RAM elns. Du vil ikkje få en god gamer pc, uansett kva du gjer.

Det beste er å finne venner eller bekjente som har bruk for server heime, og selge den til dei.

Dessuten bråker servere heilt forjævlig stortsett...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...