Opticane Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Jeg er på utkikk etter en billig farge-laserprinter til diverse utskrift av egne cd-cover, brosjyrer, osv. Stiller forholdsvis lave krav til skriveren, og den trenger absolutt ikke å være rask. Jeg har god tid. Så lenge den klarer å gjengi farger noenlunde greit, er jeg fornøyd. Finnes det noen ting under 2000? Eller hva må jeg evt. opp i? Hva er f.eks. den aller billigste? Det er så vanskelig å finne ut av priser innenfor denne kategorien, da det finnes så utrolig mange, så om noen har litt erfaring, eller vet om noen i billig-klassen, så er jeg takknemlig! Endret 20. juni 2007 av Opticane Lenke til kommentar
torefk Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg er på utkikk etter en billig farge-laserprinter til diverse utskrift av egne cd-cover, brosjyrer, osv. Stiller forholdsvis lave krav til skriveren, og den trenger absolutt ikke å være rask. Jeg har god tid. Så lenge den klarer å gjengi farger noenlunde greit, er jeg fornøyd. Finnes det noen ting under 2000? Eller hva må jeg evt. opp i? Hva er f.eks. den aller billigste? Det er så vanskelig å finne ut av priser innenfor denne kategorien, da det finnes så utrolig mange, så om noen har litt erfaring, eller vet om noen i billig-klassen, så er jeg takknemlig! 8906487[/snapback] Bare for å være nysgjerrig: Hvorfor ønsker du laser i stedet for blekk? Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Fordi blekk ikke er vannfast, og mye dyrere i drift enn laser. Laser gir også et mer profft utseende. Lenke til kommentar
torefk Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 OK. Synes bare det harmonerte litt dårlig med dette: "Stiller forholdsvis lave krav til skriveren, og den trenger absolutt ikke å være rask. Jeg har god tid. Så lenge den klarer å gjengi farger noenlunde greit, er jeg fornøyd. " Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg er på utkikk etter en billig farge-laserprinter til diverse utskrift av egne cd-cover, brosjyrer, osv. Stiller forholdsvis lave krav til skriveren, og den trenger absolutt ikke å være rask. Jeg har god tid. Så lenge den klarer å gjengi farger noenlunde greit, er jeg fornøyd. Finnes det noen ting under 2000? Eller hva må jeg evt. opp i? Hva er f.eks. den aller billigste? Det er så vanskelig å finne ut av priser innenfor denne kategorien, da det finnes så utrolig mange, så om noen har litt erfaring, eller vet om noen i billig-klassen, så er jeg takknemlig! Kikk i Prisguiden... De fleste skrivere der er anstendige nok, men jeg ville lagt meg så tett opp til 2000 kr som mulig. Husk også at den medfølgende toneren gjerne ikke holder så lenge, og at nytt sett med tonerkassetter blir nesten like dyrt som printeren - men - de holder mye lenger. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Laser er billigere i drift enn blekk ja, samt mer driftsikker. Vannfast er en fordel + muligheten til å f.eks kjøre tykkere papir f.eks 160gr og evt større og samtidig få godt bilde. Hvor glossy papiret kan være varierer på kvaliteten på skriveren. Om du skal kjøre mer profft trykk som skal "selges" som f.eks CD booklets til demo CD'er etc, kjøre ut bilder du har fotografert for at de skal henge opp på veggen innrammet etc. Så vil jeg nok ikke anbefale en til 2000. De printerene er nok subsidiert kraftig og da koster ofte også tonerkassetter og tilbehør + vedlikehold dertil. Jeg ville nok anbefalt å sjekke litt på markedet i butikker, samt gjerne ta kontakt med Canon, Ricoh, Xerox, Brother og andre som leverer slike produkter. Be gjerne om kopiprøver, evt at du kommer innom en selger hos dem og tar med noen filer som dere kan kjøre demo på. Sjekk ikke bare kjøps prisen der og da, men også forespør driftskostnader. For man har noe som kalles TCO - Total Cost og Ownership. Dette vil si totalt eiekostnader fra kjøp til bruk og service etc. Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Komplett har et weekendtilbud på en farelaser med nettverksmulighet og diverse annet snask her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323062 Hadde jeg hatt 1200 kr for hånden nå, så hadde jeg bestilt den der tvert. Litt dyre tonerkassetter og annet av moduler, dessverre. (Selve skriveren i seg selv er halvparten så billig som et helt sett med tonerkassetter koster, og tatt i betraktning hvor godt utstyrt denne er (har bare gode erfaringer med denne etter tre år som ikt-fyr), er dette et røverkjøp uten like.) -MightyTwin. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Så vil jeg nok ikke anbefale en til 2000. De printerene er nok subsidiert kraftig og da koster ofte også tonerkassetter og tilbehør + vedlikehold dertil. Man må regne med nesten samme prisen for et nytt sett med tonerkassetter, men du kan jo se på det som en form for avbetaling. Når du har kjøpt ekstra sett med toner, til kanskje 1500-1800 kr, er printerne stort sett like gode som de som koster 3-4000 kr også, bare ikke like kjappe... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Ofte at "billig" printere ikke har fulle tonerkassetter/blekkpatroner når de leveres. Dette er også en faktor på hvor fort man må kjøpe ny. Men uten tvil så er laserprintere mye billigere enn blekk når det kommer til kostnad per utskrift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå