schelvan Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hei Jeg vet dette sikkert virker som et rimelig teit spørsmål for noen men jeg lurer på det, so here goes... Jeg har skaffet meg to IEEE 802.11b kort, og lurer på om det er noen krav til hvordan accespunkt man trenger. Må det være samme merke som kortene eller er det ok hvis det kun er samme standard. Når jeg skriver dette så skjønner/tror jeg bare mer og mer at det ligger litt i navnet(standard), men jeg vil nødig gå på en smell og kjøpe et accespunkt som jeg ikke får bruk for.. Takk for all hjelp.. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hvis du bare skal koble sammen de to maskinene, trenger du ikke noe aksesspunkt. Det skal holde å sette kortene til "ad-hoc" i driververktøyene. Hvis du allikevel vil ha et aksesspunkt, så er du vel ganske sikret hvis aksesspunktet følger 802.11b standarden, samt "Wi-Fi" kompatibel. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Det er standarden som teller her, så du kan godt kjøpe ett annet merke. Har selv forskjellige merker her på aksesspunkt og nettverkskort. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Pass på at begge er WiFi Er ikke klientkortet ditt WiFi, kjøp samme merke og samme serie! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå