Gå til innhold

bruk av 14 dagers fri returrett

Anbefalte innlegg

heisann folkens

jeg kjøpte nettopp en ny pc i deler.. men har skikkelig problemer med denne.. har et Geforce 8800Ultra kort og jeg sliter med BSOD fra nv4disp.. har nå testet alt som tenkes kan for å komme til bunns i dette, men ingen ting hjelper. maskinen er dønn stabil helt til jeg starter et spill.. er jeg heldig kommer jeg forbi menyen, men vanligvis er det heng tvert.. etter å ha lest det meste som kan krype og gå av poster om dette emnet virker det sannsynlig at dette ikke er en hardware feil og dermed vil det hjelpe lite å returnere skjermkortet.. jeg gidder imidlertid ikke betateste drivere for nvidia i et halvt år før jeg endelig får en pc som funker men hvor hardwaren jeg da kjøpte for 6mnd siden har blitt mye billigere før den funker, så jeg vil returnere delene.. og heller prøve igjen når prisene har falt om noen måneder..

så kom spørsmålet.. hvilke rettigheter har man ved angrerett? i mitt tilfelle er varene er åpnet, forseglinger brutt, noe emballasje delvis kastet osv? har man fortsatt krav på å returnere varene eller gjelder angrefristloven i praksis bare for uåpnede varer? har noen erfaringer om dette å dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står vel egentlig ganske greit i loven:

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side 

b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake 

c) varer som raskt forringes fysisk. 

I ditt tilfelle er det eventuelt alternativ a) som kan være aktuelt, i og med at du sier du har kastet noe av emballasjen osv. Strengt tatt så bør angreretten fortsatt være i behold, det er ingen betingelse at varen skal være uåpnet eller forseglet for at angreretten skal kunne brukes. Men nettbutikken (angrerett gjelder som kjent kun for fjernkjøp o.l.) vil nok være mindre begeistret, og kanskje protestere (og dermed trenere saken).

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

tror jeg kan utelukke manglende strøm.. har prøvd å drive skjermkortet fra sin egen 500W strømforsyning (og en på 600W for cpu, hovedkort og en harddisk, altså 1100W til sammen.. og ikke billige psu heller. et MIST og et relativt dyrt et fra enermax som jeg hadde fra før).. samme problem. etter mitt skjønn burde 600W fra misten være mer enn nok alene, så..

og varme. vel. jeg har aldri kommet så langt som til å få satt på dørene på kabinettet mitt så dersom kortet overopphetes i friluft så er det dårlig designet ^^ tempen stiger uansett aldri over 80 grader selv ved maks kjøring. det virker mye men nvidia hevder jo det skal tåle 120+ så..

minne testing, cpu burn og alt går knirkefritt. har også prøve å kjøre hver av de fire NYE minnebrikkene jeg bestilte for seg selv men samme kræsj hver gang separat eller sammen, uansett slot.. maskinen er dønn stabil i windows.. men spilling er bare å glemme..

uansett sporer jeg kraftig av topic her, men takk for tilbakemelding begge to! får vel bare håpe det går bra, da.. jeg er lei hele dritten nå.. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...