Gå til innhold

Er vafler middag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke så mye sukker i kjeks og ost da, muligens bortsett fra om du velger Ritz-kjeks :)

Er det ikkje mest salt i Ritz-kjeks?

Det er en del salt utenpå, men de inneholder også sukker:

http://www.nabiscoworld.com/ritz/recipes/v...duct=4400000028

Serving size 16 g, 10 g karbohydrater pr serving, 1 g sukker. Kanskje ikke så mye.

Jeg foretrekker uansett de sprø og tørre "brødkjeksene", som smaker som brent loff. Melba toast!

Lenke til kommentar

Vafler med syltetøy er ikke middag, med ertesuppe derimot ble jeg litt i tvil. Og uten noen ting på er det ikke middag, så konklusjonen er: Det er ikke middag, med mindre du har en annen middagsrett å spise ved siden av (som f.eks. ertesuppe, som jo er middag... eller?).

Men er pannekaker middag da? Har alltid trodd det, men ble i tvil nå...

Og grøt? Eller er det en slags dessert?

Lenke til kommentar

All form for graut er middag, gjerne med rosiner og spekekjøtt eller pølse til. Det er riktignok ikkje noko ein blir lenge mett på det heller.

Pannepaker eg et er ikkje like søte som vafler, dei er tjukkare, eg har syltetøy og bacon på. Det blir meir middag enn vafler.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk aldri hørt om fenomenet "vafler som middag" før nå, og jeg kan ikke påstå at jeg kan skjønne hvorfor det skulle være det.

Vafler er en kaffe-greie, eller noe beste- og oldeforeldre serverer når de vil gi oss "noe godt".

Men samtidig så virker det jo som folk mener at pannekaker ikke er middag, noe jeg tar som en selvfølge at der er.

Hva tenker folk om sveler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...