Gå til innhold

Er vafler middag?

Anbefalte innlegg

Har det samme synet på pannekaker. Ble alltid like forbanna når søstrene mine klarte å mase seg til det. Det er ikke middag, men DESSERT!

8908410[/snapback]

Pannekake med blåbær kan umulig være dessert, man blir jo så mett av det! Det er en sommermiddag som er billig og nydelig. Alt trenger ikke være sunt for at det skal være en middag :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har det samme synet på pannekaker. Ble alltid like forbanna når søstrene mine klarte å mase seg til det. Det er ikke middag, men DESSERT!

8908410[/snapback]

Nei, nei, nei. :D

Pannekaker er kanonmiddag, men det kan fort bli dessert ja. Er ikke noe vanskelig å lage pannekaker som fungerer utmerket godt som middag.

Lenke til kommentar

Godt å se noen som vet at det går an å lage pannekaker du er mett lenge av, man må prøve seg frem med litt forskjellig meltyper, alt etter hva smak og mett du blir. Det finnes ikke noe regel for åssen pannekake-røra skal smake :thumbup:

Man kan foreksempel lage litt grovere røre og så fyller man med fyll som foreks. laget av karbonade-deig( vanlig kjøtt-deig er ikke bra ), paprika, sopp, mais, løk og andre grønnsaker. Ta i det krydderet du liker eller kjøp en pose med taco-pulver eller lignende.

Legg det på pannekaka, rull det sammen, sett de på en plate og gratiner med ost...putt det inn i ovnen i 10-15min. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis jeg steker pannekake røre i et vaffeljern. Blir det dessert eller middag?

Og pannekaker kan brukes til mye mer en bare sukker og syltetøy.

Kun fantasien og smaksløkene som setter grenser. Har prøvd kylling, ost og skinke i pannekakene

Lenke til kommentar

Om vi noen gang har vafler til middag skal jeg gå bort til naboen og rope hurra ...

Uansett, vafler er tradisjonelt lunch eller til kaffen og ikke middag, men godt det er det :D

Endret av Chao
Lenke til kommentar
Vafler er kaffemat. Best en stund etter middag/på kvelden. Litt i tråd med kaker.

Pannekaker er mer middagish, men man bør helst spise litt suppe først. Men dette er jo veldig rart, siden pannekaker inneholder omtrent akkurat det samme som vafler.

8906498[/snapback]

Det er vel ofte litt mer fett i pannekaker. Kommer vel an på om man bruker smør eller olje og eventuellt hvor mye smør man bruker. Og de har en tendens til og være mere store og kraftige.. :p

Lenke til kommentar

Om vafler er middag? spørs hvor mange du spiser :p

Jeg tror aldri jeg har spist vafler spesifikt til middag, men hvorfor ikke? Vafler og pannekaker er jon nesten det samma, så det spørs vel kanskje litt på hva man legger oppå vaflene. Man kan jo lage wannabe-crepes med vaafler i stedet vettu.;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...