Bruktbilen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Har det samme synet på pannekaker. Ble alltid like forbanna når søstrene mine klarte å mase seg til det. Det er ikke middag, men DESSERT! 8908410[/snapback] Pannekake med blåbær kan umulig være dessert, man blir jo så mett av det! Det er en sommermiddag som er billig og nydelig. Alt trenger ikke være sunt for at det skal være en middag Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det er ikke middag, men DESSERT!8908410[/snapback] Kun hvis de er tynne og finne og blir seervert med is, grand marnier, sukker e.l. Men da kaller man dem gjerne crêpes. Vafler er ikke middag uansett. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Har det samme synet på pannekaker. Ble alltid like forbanna når søstrene mine klarte å mase seg til det. Det er ikke middag, men DESSERT! 8908410[/snapback] Nei, nei, nei. Pannekaker er kanonmiddag, men det kan fort bli dessert ja. Er ikke noe vanskelig å lage pannekaker som fungerer utmerket godt som middag. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 nei syntes ikke pannekaker er "skikkelig" middag jeg heller, blir ikke mett på det lissom det er mer noe man spiser fordi det er godt , ikke fordi man er sulten ;P Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Problemet er jo at man blir mett, men sulten igjen etter en fis. Dessuten er det vanlig med posetomatsuppe til forrett, ikke akkurat det mest næringsrike det heller. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du trenger ikke å bli sulten igjen etter en fis! Tomatsuppe og pannekake? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Godt å se noen som vet at det går an å lage pannekaker du er mett lenge av, man må prøve seg frem med litt forskjellig meltyper, alt etter hva smak og mett du blir. Det finnes ikke noe regel for åssen pannekake-røra skal smake Man kan foreksempel lage litt grovere røre og så fyller man med fyll som foreks. laget av karbonade-deig( vanlig kjøtt-deig er ikke bra ), paprika, sopp, mais, løk og andre grønnsaker. Ta i det krydderet du liker eller kjøp en pose med taco-pulver eller lignende. Legg det på pannekaka, rull det sammen, sett de på en plate og gratiner med ost...putt det inn i ovnen i 10-15min. Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Nei vaffler er ikke middag, vaffler er kos. Lenke til kommentar
Error Lars Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hva skjer hvis jeg steker pannekake røre i et vaffeljern. Blir det dessert eller middag? Og pannekaker kan brukes til mye mer en bare sukker og syltetøy. Kun fantasien og smaksløkene som setter grenser. Har prøvd kylling, ost og skinke i pannekakene Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Dette er allerede grundig undersøkt og avklart. Vafler kan spises til middag. http://www.abcnyheter.no/node/33867 Lenke til kommentar
Chao Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Om vi noen gang har vafler til middag skal jeg gå bort til naboen og rope hurra ... Uansett, vafler er tradisjonelt lunch eller til kaffen og ikke middag, men godt det er det Endret 26. juni 2007 av Chao Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Alt som kan spises er middag:_ Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Dette er allerede grundig undersøkt og avklart. Vafler kan spises til middag.http://www.abcnyheter.no/node/33867 8912104[/snapback] De kan undersøke og konkludere så mye de vil. Aldri vafler til min middag. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Wow, en skribent har skrevet det, da må det jo være sant. Why is it true? It's written, that's why! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Vafler til middag? 8906330[/snapback] Aldri hørt om noe sånt selv.. Pleier å spise det enten før eller senere på dagen med syltetøy. Lenke til kommentar
nymo Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Vafler er dessert, pannekaker og ertesuppe er middag. Synes nå jeg i hvertfall... Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Vafler er ikkje middag. Det er mer dessert og kaffi mat enn middag. Pannekaker er derimot middag. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det er det som er poenget. Pannekaker og vafler er omtrent det samme, og derfor er det ulogisk at det ene bare skal være middag og det andre bare dessert. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Vafler er kaffemat. Best en stund etter middag/på kvelden. Litt i tråd med kaker. Pannekaker er mer middagish, men man bør helst spise litt suppe først. Men dette er jo veldig rart, siden pannekaker inneholder omtrent akkurat det samme som vafler. 8906498[/snapback] Det er vel ofte litt mer fett i pannekaker. Kommer vel an på om man bruker smør eller olje og eventuellt hvor mye smør man bruker. Og de har en tendens til og være mere store og kraftige.. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Om vafler er middag? spørs hvor mange du spiser Jeg tror aldri jeg har spist vafler spesifikt til middag, men hvorfor ikke? Vafler og pannekaker er jon nesten det samma, så det spørs vel kanskje litt på hva man legger oppå vaflene. Man kan jo lage wannabe-crepes med vaafler i stedet vettu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå