Gå til innhold

Er vafler middag?

Anbefalte innlegg

Jeg blir alltid litt sur dersom jeg spør mor om hva vi skal ha til middag og hun svarer "vaffler". Syntes selv ikke vaffler minner mye om en middag. De er laget av hvetemel, sukker og melk, metthetsfølelsen varer i ca. 20 minutter.

Fattern mener at vaffler er middag dersom man spiser ertesuppe til. Jeg syntes fremdeles det ikke er middag siden ertesuppe bare består av vann og erter. Dessuten smaker det svovelsyre.

Eller tar jeg feil? Kan man spise vafler til middag? :hm:

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fattern mener at vaffler er middag dersom man spiser ertesuppe til. Jeg syntes fremdeles det ikke er middag siden ertesuppe bare består av vann og erter. Dessuten smaker det svovelsyre.

Eller tar jeg feil? :hm:

8906282[/snapback]

Synes litt synd på deg hvis moren din lager ertesuppe som bare inneholder erter og vann. En skikkelig ertesuppe er laget på svineknoke eller annet godt "kokekjøtt", og inneholder også f.eks gulrot, løk, selleri, purreløk etc.

En god ertesuppe er absolutt en brukbar middag i seg selv, men det høres litt tvilsomt ut med vafler til. Selv ville jeg valgt flatbrød.

Lenke til kommentar
I beste fall kalles det dessert.   Vafler er ikke noen sunn rett å servere folk til middag uansett.

8906315[/snapback]

et stort amen til den...vafler er og blir ikke middag. Jeg hadde ikke servert vafler til noen til middag, en av grunnene er at det er ikke bra nok "mat" til å komme under middag og de fleste hadde reagert litt rart tror jeg. Vafler er ikke spesielt sunne heller, som oftest er det karbo-bomber.

Ertesuppe er bra hvis man har masse godt oppi og krafta er kokt på bein :)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Vafler er kaffemat. Best en stund etter middag/på kvelden. Litt i tråd med kaker.

Pannekaker er mer middagish, men man bør helst spise litt suppe først. Men dette er jo veldig rart, siden pannekaker inneholder omtrent akkurat det samme som vafler.

Endret av -kristoffer-
Lenke til kommentar
Vafler er kaffemat. Best en stund etter middag/på kvelden. Litt i tråd med kaker.

Pannekaker er mer middagish, men man bør helst spise litt suppe først. Men dette er jo veldig rart, siden pannekaker inneholder omtrent akkurat det samme som vafler.

8906498[/snapback]

Jeg bruker omtrent ikke sukker i pannekake-rør i forhold til vafler siden man bruker sukker, div. sylte-tøy osv. Man kan gjerne bruke litt grovere mel i pannekaker, du får en litt mer tyngde i maten.

Lenke til kommentar
Jo, man må ha noe ved siden av pannekakene, det er jo ikke bra å bare hive i seg melmat til middag.  Jeg prøver forsåvidt å unngå det, jeg spiser kjøtt og grønnsaker jeg.

8908253[/snapback]

Pannekaker med bacon, masse bacon!

Lenke til kommentar

Trenger ikke å være usunt.

Kan bruke sånn fancy bacon nesten uten fett, grovt mel i røra (bare ikke for mye, man blir så luftig da), null / minimalt med sukker, et par egg mer enn vanlig, skummet melk (eventuelt lett-melk + vann), sunt smør eller olje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...