Heatsink Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Jeg blir alltid litt sur dersom jeg spør mor om hva vi skal ha til middag og hun svarer "vaffler". Syntes selv ikke vaffler minner mye om en middag. De er laget av hvetemel, sukker og melk, metthetsfølelsen varer i ca. 20 minutter. Fattern mener at vaffler er middag dersom man spiser ertesuppe til. Jeg syntes fremdeles det ikke er middag siden ertesuppe bare består av vann og erter. Dessuten smaker det svovelsyre. Eller tar jeg feil? Kan man spise vafler til middag? Endret 21. juni 2007 av Heatsink Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 I mitt syn er vafler "ein kjere skyters mellommåltid" altså ikkje midag := Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Tradisjonelle vafler syns ikke jeg er middag. Pannekaker mener jeg derimot at er middag, selv om røra er ganske like vafler. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 I beste fall kalles det dessert. Vafler er ikke noen sunn rett å servere folk til middag uansett. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Vafler er middag, blir hvertfall ganske mett av vafler med rømme, syltetøy eller brunost. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Vafler til middag? Vafler er sommerdessert. Man skal sitte på terrasen og steike vafler og spise med jordbær og is. Vil si det faller i samme kategori som kake og evt. dessert. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Fattern mener at vaffler er middag dersom man spiser ertesuppe til. Jeg syntes fremdeles det ikke er middag siden ertesuppe bare består av vann og erter. Dessuten smaker det svovelsyre. Eller tar jeg feil? 8906282[/snapback] Synes litt synd på deg hvis moren din lager ertesuppe som bare inneholder erter og vann. En skikkelig ertesuppe er laget på svineknoke eller annet godt "kokekjøtt", og inneholder også f.eks gulrot, løk, selleri, purreløk etc. En god ertesuppe er absolutt en brukbar middag i seg selv, men det høres litt tvilsomt ut med vafler til. Selv ville jeg valgt flatbrød. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Pannerkaker passer svært godt til ertesuppe, da må selvsagt ertesuppen ha masse annet snadder i seg. Du må faktisk prøve det før du kritiserer, det er helt nydelig! Endret 20. juni 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) I beste fall kalles det dessert. Vafler er ikke noen sunn rett å servere folk til middag uansett. 8906315[/snapback] et stort amen til den...vafler er og blir ikke middag. Jeg hadde ikke servert vafler til noen til middag, en av grunnene er at det er ikke bra nok "mat" til å komme under middag og de fleste hadde reagert litt rart tror jeg. Vafler er ikke spesielt sunne heller, som oftest er det karbo-bomber. Ertesuppe er bra hvis man har masse godt oppi og krafta er kokt på bein Endret 20. juni 2007 av Fluesopp Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Vafler er kaffemat. Best en stund etter middag/på kvelden. Litt i tråd med kaker. Pannekaker er mer middagish, men man bør helst spise litt suppe først. Men dette er jo veldig rart, siden pannekaker inneholder omtrent akkurat det samme som vafler. Endret 20. juni 2007 av -kristoffer- Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Det er nok ikke middag, men pannekaker (gjerne med bacon, mmmmm) og ertesuppe er middag. Blåbærsuppe og pannekaker er helt sjef. Endret 20. juni 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Vafler er kaffemat. Best en stund etter middag/på kvelden. Litt i tråd med kaker. Pannekaker er mer middagish, men man bør helst spise litt suppe først. Men dette er jo veldig rart, siden pannekaker inneholder omtrent akkurat det samme som vafler. 8906498[/snapback] Jeg bruker omtrent ikke sukker i pannekake-rør i forhold til vafler siden man bruker sukker, div. sylte-tøy osv. Man kan gjerne bruke litt grovere mel i pannekaker, du får en litt mer tyngde i maten. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Mye mindre sukker i pannekaker ja og ikke noe hevelsesmiddel (bakepulver). Lenke til kommentar
macciato Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hell no! Vafler er ikke middag i det hele tatt! Jeg hadde blitt sur hadde vi hatt det til middag.... Pannekaker bygger egentlig på samme oppskrift nesten, men det kan man ha til middag=) (med suppe ) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jo, man må ha noe ved siden av pannekakene, det er jo ikke bra å bare hive i seg melmat til middag. Jeg prøver forsåvidt å unngå det, jeg spiser kjøtt og grønnsaker jeg. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Vaffler er ikke middag. Period! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jo, man må ha noe ved siden av pannekakene, det er jo ikke bra å bare hive i seg melmat til middag. Jeg prøver forsåvidt å unngå det, jeg spiser kjøtt og grønnsaker jeg. 8908253[/snapback] Pannekaker med bacon, masse bacon! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ja, det er sikkert godt, men fortsatt ikke noe videre sunt. Men man kan jo unne seg litt kos innimellom, det skal jo ikke stå på det. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Trenger ikke å være usunt. Kan bruke sånn fancy bacon nesten uten fett, grovt mel i røra (bare ikke for mye, man blir så luftig da), null / minimalt med sukker, et par egg mer enn vanlig, skummet melk (eventuelt lett-melk + vann), sunt smør eller olje. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Har det samme synet på pannekaker. Ble alltid like forbanna når søstrene mine klarte å mase seg til det. Det er ikke middag, men DESSERT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå