Gjest Slettet-xHHpelJc Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Nå har jeg nettopp anskaffet meg Windows Vista Ultimate, og prøver å optimalisere bildet jeg får på TV-en jeg har koblet opp (LG Electronics 26LC3R-ZJ - i følge NVIDIA Control Panel). Jeg har koblet den opp ved hjelp av en DVI til HDMI-kabel (hvor DVI-enden er koblet til grafikkortet, NVIDIA GeForce 6600GT, og HDMI-enden er koblet inn i TV-en). Jeg har nettopp installert nyeste driver for GeForce 6 Series for 32-bit Windows Vista, og prøver nå å få et så godt bilde som mulig, med høyest mulig oppløsning. Siden TV-en er HD-Ready, har den full støtte for 720p, så jeg går utifra at det ville være best å kjøre i 1280x720. Dette er også den høyeste oppløsningen jeg kan velge uten at det går kraftig utover refresh-raten (alt over 1280x720 har 30Hz (Interlaced) som høyeste refresh-rate-mulighet). Problemet mitt er at ingen oppløsninger ser ut til å passe på skjermen, hvorav 1280x720 blir altfor stort. Nå kjøre jeg 1176x664, som virker som oppløsningen som passer best. Selv den passer ikke helt, hvor noe av bildet forsvinner i hver kant, og hele skjermen ikke benyttes til å vise høyden. Jeg har prøvd å leke rundt i NVIDIA Control Panel, uten særlig hell. Hva kan jeg gjøre? Takk. Tilleggspørsmål: Et litt mindre prioritert spørsmål. Hvordan kan jeg koble opp TV-en og subwooferen til PC-en, slik at begge gir best mulig lyd? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xHHpelJc Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Hadde problemer med å finne en PDF manual (regner med du har sjekket manualen til LCD), men kan bare komme med forløpige bemerkninger: - skjermens paneloppløsning ser ut til å være 1366 x 768, 60Hz...strengt talt er det denne du i så fall skal kjøre fra PC - noen skjermer har problemer med å kjøre full oppløsning / 1:1 (ubehandlet bilde) med DVI...kan i så fall anbefale VGA om mulig, dersom dette kjøres skikkelig kan det faktisk bli en merkbar forskjell på bildet selv om du "kun" kjører analogt...kjører selv ~10m til projektor, går helt greit faktisk med en 400kr+ kabel - nVidia har oppløsningene klare, så det skal ikke være problematisk å velge disse - hvis du framdeles har problemer med bildet som kuttes/croppes, se i menyene på LCD etter "overscan"...overscan fra PC = ikke interessant, men veldig kjekt på vanlig TV EDIT: Skrev om ATi, rettet til nVidia. Endret 25. juni 2007 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå