Gå til innhold

Jente med engelsk skills

El-Deno

Anbefalte innlegg

Nesten like jevlig som hun som var innom jobben og skulle snakke med en kollega av meg angående noe jobb greier.

Etterpå skulle hun sjekke mailen før hun gikk. Hun kom seg inn på hotmail, men da hun skulle gå fyrte hun av seg en gammel vits. "Jeg finner a'en, men hvor er ringen rundt den?".

Jeg trodde først hun kødda med meg, så jeg begynte å le, men var vistnok ikke noe kødd, hun viste ikke hvor @ befant seg og hvordan hun fikk den.

Som sagt lengere opp, enkelte skulle ha forbud mot datamaskiner, eller i alle fall et påtvunget kurs for databruk.

8911755[/snapback]

Påtvungen kurs for databruk er ikke nødvendigvis løsningen, men det kommer litt ann på hvor dumt individet som skal lære er. Moren min har begynt og bruke mail og slikt, hovedsaklig fordi hun har funnet ut at det er mulig og kjøpe ting på internett. Og selv om hun har sitti der flere uker med relativt mange timer vær dag så skjønner hun ikke hva enter,delete og backspace egentlig gjør. Det med viduer er også forferdelig plundrete. Hun greide til og med og sette seg fast på "Press any key to continue".

Det ække så lett :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, gjorde ikke narr av henne. Men lo høyt gjorde jeg ja  :) Hun er klar over at hun suger kraftig i Engelsk.

8911601[/snapback]

Syns slikt er litt søtt jeg :)

Selv er jeg så bak mål på Geografi at det er skummelt. Skulle under en prøve nevne de 3 største byene i verden. jeg ramsa opp 3 land... :cool: (Og alle landene er ganske kjente. Singapore + to til.

Lenke til kommentar
ENkelte burde godta at ikke alle er like flink til det samme som en selv.

8911998[/snapback]

Det er en forskjell i og være ordblind i Engelsk og kunne snakke det noe de aller fleste i Norge som har 46 kromosomer burde.

Det er en forskjell i og være 100% borte når du kommer til en pc og det og faktisk prøve seg litt forsiktig fram.

Det er ikke snakk om og gjøre noe avansert eller unormalt her. Slutt og beskytt :nei:

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
ENkelte burde godta at ikke alle er like flink til det samme som en selv.

Neppe er neppe i godhumør i dag? ;)

Så jeg kan forvente at du kan å bruke alle verktøy til en viss grad?

Ikke alle i verden, det er fysisk umulig. Men alle de som det er normalt og kunne? Ja.

Eller at du kan prøve deg frem på alle verdens verktøy?

Selvfølgelig kan jeg prøve meg frem på alle verdens verktøy? hvor vil du hen?

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Så jeg kan forvente at du kan å bruke alle verktøy til en viss grad? Eller at du kan prøve deg frem på alle verdens verktøy?

8912608[/snapback]

Kommer veldig an på, men siden denne tråden i denne omgang handler om helt dagligdagse eksempler. Så ja jeg skulle greid og sette igang en vaskemaskin eller bruke en støvsuger...

Lenke til kommentar
Trakk ikke på smilebåndet engang.

Men fint at gutten ikke gjør narr av henne, for at hun er sykt inkompetent.

8910986[/snapback]

Det kom nok etter det siste, trådstarter tok det bare ikke med.

8911095[/snapback]

Nei, gjorde ikke narr av henne. Men lo høyt gjorde jeg ja :) Hun er klar over at hun suger kraftig i Engelsk.

8911601[/snapback]

Plage en jente fordi hun ikke er god i engelsk?  Plager man folk  med dysleksi som ikke kan lese skikkelig også?

Syntes ikke dette var så spesielt morsomt. Selv om det var en anelse svært enkel engelsk dette her.

8912874[/snapback]

Ingen har plaget eller mobbet noen i tråden her...

Lenke til kommentar
Plager man folk  med dysleksi som ikke kan lese skikkelig også?

8912874[/snapback]

Manglende kunnskaper er ikke det samme som en sykdom. Dessuten tviler jeg på at hun har noen problemer med språkopplæring generelt - hun kan da norsk.

En må jo i tillegg ta hensyn til alle de år med engelskopplæring barn i dag gjennomgår (etter lærerplanen) - å ende opp med såpass lite kunnskaper etter det er intet mindre enn utrolig. Hvorvidt det er morsomt, skal jeg ikke legge meg oppi, men det er i det minste oppsiktsvekkende.

Lenke til kommentar
Jo, man legger det ut her og ler av det

8912953[/snapback]

På en måte litt sant, men jeg er villig til og vedde en krone på at viss Dennis viser Christina denne tråden og forklarer henne hva som er feil på en hyggelig måte så tar hun det nokk med et smil ;)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Jo, man legger det ut her og ler av det

8912953[/snapback]

På en måte litt sant, men jeg er villig til og vedde en krone på at viss Dennis viser Christina denne tråden og forklarer henne hva som er feil på en hyggelig måte så tar hun det nokk med et smil ;)

8913070[/snapback]

Hvis noen hadde gjort dette mot meg hadde jeg nok blitt rimelig forbanna. :hrm:

Henger ikke ut folk jeg kjenner privat på nett.

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Minner meg om ein gong eg sa "Die in lava." til ei, og ho skjønte ikkje kva eg meinte...

Eg ble lettere trist :(

red: Altså, ho skjønte ikkje kva eg meinte i det heile tatt. Ikkje noko sånn om at ho ikkje skjønte kordan ho sku ta den, ho berre skjønte den ikkje i det heile og det store

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...