John Doe Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hei. Får ikke startet pc med nytt hovedkort og minne. Hovedkortet er Abit AT7-max2 og minne er av typen TwinMOS 3200 256MB DDR/CL2.5 Når jeg starter opp maskinen starter alle viftene og hardisk lyser i en kort periode mens skjermen forblir svart (viftene går fortsatt). Får heller ikke noe POST signal, det er helt stille. Dette hovedkortet fungerte såpass i en annen maskin at man kunne gå inn i bios men ikke noe mer, sansynligvis pga. at resten av hardware i den maskinen er for gammelt, 3-4 år. Har tatt hele maskinen fra hverandre 2 ganger nå for å sjekke koblinger, cpu kjerne osv. men alt ser fint ut. Vet ikke hvilke forandringer som har blitt gjort i bios så jeg flyttet på jumper for å resette dette. Har prøvd med og uten diverse lyd/nettverks kort uten forandring. Har lest hele manualen for kortet fra perm til perm uten å finne hva som kan være feil. Siden jeg ikke har mulighet til å teste hardware i annen maskin på noen dager håper jeg noen her på forumet har tips om hva som må til. John ________________ AMD XP 2100+ TwinMOS 3200 1X256MB DDR/CL2.5 Abit AT7-max2 Creative DVD + Sony brenner Aopen maxitower med 300w psu Gainword GeForce TI4600 128 MB DDR Lyd, nettverkskort mm. Lenke til kommentar
a04911 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Prøv det enkleste ført resett bios (kortslutt) jumper og fjern batteriet... Lenke til kommentar
kikk0 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Prøv å ta ut batteriet av HK, ta ein oppstart, slå av maskina, putt inn igjenn batteriet, start opp. Det skjedde det samme av ein kamerat (han hadde MSI HK) Han hadde klokka CPUen litt for mye, så han trudde den var brent og bestilte ny CPU. Eg såg på den gamle CPUen hans og såg at den ikkje var fysisk brent. han tok ut batteriet av bios, starta opp, sløkte av maskina, putta bateriet tilbake. VIPS alt var normalt igjenn:) Prøv dette du også. Har forøvrig samme HK. Mitt fungerer fint (får ikkje kjørt harddisk på master, men det kan skyldes hardisk) Hoper det hjalp:) Lenke til kommentar
John Doe Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Takker for svar. Tatt batteriet inn og ut, flyttet jumper men fortsatt svart skjerm Bios skal være på default nå så jeg teste komponetene i en anne pc. John Lenke til kommentar
kikk0 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 kan vere noe galt med ramen din :o Lenke til kommentar
aschj Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hadde nøyaktig samme problem med mitt Abit AT7-MAX (ikke 2). Løsninga da var å demontere alt og så montere det igjen. Fant aldri ut hva som var feilen dog. Regner med noe var kortslutta. Generelt får man vel en sånn reaksjon om CPU ikke er i orden eller satt på plass ordentlig. Kan også være ramen som noen sa over meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå