Complexity Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei. Skal kjøpe meg førstegangsbil, og har 2 jeg er ute etter nå Ford Scorpio 1985 Modell Vw Golf 1986 Modell De koster ca det samme (3-4 tusen) og begge to er i kjørbar stand og EU godkjent. Har alltid tenkt at jeg vil ha golf, siden de er billige i drift og små og lettvindt, men også ganske trang.. Men, har nå fått høre at det koster ca like mye å ha en Golf som en større bil som f.eks Scorpio, fordi golf har blitt mye dyrere i forsikring og slikt. Og jeg sier ikke akkurat nei til å få mere plass, mere motorkraft, og bakhjulstrekk for samme prisen som en golf sine spesifikasjoner Så stemmer det? ca like dyrt å ha en gammel golf som en gammel Scorpio? Hadde blitt glad for raskt svar.. før noen av de blir solgt Mvh. Complexity Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Japanske biler er holdbare som bare det og koster ikke allverden heller( de ruster jeg vet det , men det gjør Vag og Ford også) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Japanske biler er holdbare som bare det og koster ikke allverden heller( de ruster jeg vet det , men det gjør Vag og Ford også) 8906049[/snapback] Ja rust regner jeg da med uansett, så det er ikke så heftig ^^ Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Vel, om det er dyrere å forsikre en Golf II, kan jeg love deg at du ikke sparer mye på det, med tanke på at Scorpio drikker mer enn en nordlending på fest. Det varierer en del med motor, selvfølgelig, men generelt sett, drikker mye bensin. Hvilken motor er det? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Vel, om det er dyrere å forsikre en Golf II, kan jeg love deg at du ikke sparer mye på det, med tanke på at Scorpio drikker mer enn en nordlending på fest. Det varierer en del med motor, selvfølgelig, men generelt sett, drikker mye bensin. Hvilken motor er det? 8907693[/snapback] aah, det er ikke bra 0_o 2.0 Liters.. alt jeg vet.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Nja, 2-literen er ikke så ille på det. Hadde det vært 2.9i hadde jeg kjøpt Statoil-aksjer. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Nja, 2-literen er ikke så ille på det. Hadde det vært 2.9i hadde jeg kjøpt Statoil-aksjer. 8908498[/snapback] Oki, flott ^^ hehe Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 1,8 golf har nå verfall lavere forbruk enn en 2.0 scorpio Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 1,8 golf har nå verfall lavere forbruk enn en 2.0 scorpio 8908844[/snapback] Ja det er jo klart, men er vel mere futt i en 2.0 scorpio enn en 1.8 golf? Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Men 115hk er mer moro enn 90, spesielt når de 115 hestekreftene kommer ut på bakhjulene. Jeg har kjørt både 2'er golf i røten stand og scorpio i tilsvarende dårlig stand. Og uansett hvordan man vrir og vender på det så er det bedre å sitte i scorpio'en og ikke minst kjøre den. Tror jeg lå på rundt 0,9 liter på mila med 2.0i og relativt kvass ungdomskjøring rundt i byen på vinterstid for noen år siden Endret 20. juni 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 ja var det jeg og tenkte hehe, ja det meste heller mot scorpio nå var jo ikke så ille det yppelig^^ Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) en golf II 1,8 på 950 kg vil være tilsvarende sterk (eller sterkere faktisk) som en scorpio 2.0i på 1250 (you do the math.. hk/tonn). Scorpio var derimot mer regnet som semi-luksus bil i sin tid, og er større. Derfor er den bedre å sitte i som erik sier, det er større plass, og den har bakhjulstrekk. edit: Det har vel noe betydning hva du synest tar seg best ut også..? Endret 20. juni 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Bare ikke forvent gull og grønne skoger, uansett hvilken bil du velger Men når det er sagt så kostet ikke bilen min mer enn 4500kr i sin tid Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) en golf II 1,8 på 950 kg vil være tilsvarende sterk (eller sterkere faktisk) som en scorpio 2.0i på 1250 (you do the math.. hk/tonn). Scorpio var derimot mer regnet som semi-luksus bil i sin tid, og er større. Derfor er den bedre å sitte i som erik sier, det er større plass, og den har bakhjulstrekk. edit: Det har vel noe betydning hva du synest tar seg best ut også..? 8909420[/snapback] Ja det er jo greit nåkk da ja, jeg for min del liker både utseendet til scorpio og golf, men er grusomt mange som kjører golf her i området da.. (troms) så har lyst på scorpioen Bare ikke forvent gull og grønne skoger, uansett hvilken bil du velger Men når det er sagt så kostet ikke bilen min mer enn 4500kr i sin tid 8909427[/snapback] hehe, nej det har jeg ikke forventet i det heletatt skal bare ha en grei førstegansbil som ser litt grei ut og som klarer å frakte meg bra A til B, og ha plass til subben min da, noe en golf ikke har Endret 20. juni 2007 av Complexity Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du har og mye mindre støy og bedre kjørekomfor med bakhjulstrekk. Som regel er de også billiger og reparere. Og scorpio ser aldeles ikke ille ut heller Erik`s scorpio Robin`s scorpio Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Gammel Golf er drittkjedelig å kjøre, etter min mening. Kjøreegenskapene er som på en gammel utedass hvis det ikke er gjort kraftige modifikasjoner. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Du har og mye mindre støy og bedre kjørekomfor med bakhjulstrekk.Som regel er de også billiger og reparere. Og scorpio ser aldeles ikke ille ut heller Erik`s scorpio Robin`s scorpio 8910287[/snapback] Ahh, fint å høre ja har sett eirik sin før, og robin sin scorpio var også rimelig nice Gammel Golf er drittkjedelig å kjøre, etter min mening. Kjøreegenskapene er som på en gammel utedass hvis det ikke er gjort kraftige modifikasjoner. 8910411[/snapback] hehe, ja en golf til 3 tusen har vel neppe blitt gjort kraftige modifikasjoner på da ^^ Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg ville klart valgt Scorpio. Kort sagt er det mye mer BIL i en Scorpio enn en tilsvarende Golf. Dessuten har jeg selv kjørt en Sierra IS med turbo noen år og vet hva de motorene tåler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå