toreide Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har nettopp anskaffet meg en laptop til bruk i jobben. Selvfølgelig satt opp med XP. Kan jeg legge inn XP på hjemmepc'en med samme lisensnr? Det vil jo være ergerlig å måtte betale en gang til for XP for å kunne bruke det hjemme........ Lenke til kommentar
a04911 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Microsoft skal endre lisenspolitikk, slik at dette blir lov, men tviler på at det vil ha bakovervirkende kraft Sjekk med microsoft Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Er det faktisk ikke slik at man kan bruke en lisens på en stasjonær og en bærbar? Er ikke sikker jeg, men mener å ha hørt det. Hvis noen hadde giddi å lest gjennom lisensavtalen til Microsoft, så hadde det vært fint Lenke til kommentar
a04911 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Nei, microsoft skifter politikk når de nå slipper net-server, men det gjelder foreløpig bare Cal lisenser såvidt jeg vet. Om du har en full lisens på ett OS, kan du kjøpe home lisens til din bærbare, vet ikke om dette er vanlig for privatkunder da. I utgangspunktet kan du bruke lisensen din på bare en enkelt maskin Lenke til kommentar
jossa Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 slapp av... bare bruk den samme lisensen.. den er jo betalt får... *** kjøpe bil fra microsoft: "nei du får kun kjøre til å fra jobb.. å husk ingen pasasjerer" *** :wink: Lenke til kommentar
oceana Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Eller så sier man som Ingrid Espelid Hovig....: "no har med juksa lite" ...høhø MS lisens policy er crappy, litt ulovligheter syns jeg er på sin plass her.. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hei, jossa! Kan du venligst minske din avatar, både i størrelse fysisk og i bytes. Nå er den: 144*147 pixels 9677 bytes ~ 9,5kbytes Gjør det før du får problemer med administratorene eller noe... :-? Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå