Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Copyright, hva er reglene?

Finnduz

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvordan fungerer Copyright i praksis? Man kan jo bruke/sette copyright på flere logo'er o.l. dette er jeg klar over. Men kan man også kopibeskytte små dilldall? F.eks slinke ting som dette (om man selv har laget det så klart),

tag_blue.gifcomment.gifemoticon_smile.gificon_cal.gif

Disse små tingene var noen jeg fant hos biip samt blink. Men, kan man egentlig kopibeskytte "hva man vill?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Hvordan fungerer Copyright i praksis? Man kan jo bruke/sette copyright på flere logo'er o.l. dette er jeg klar over. Men kan man også kopibeskytte små dilldall? F.eks slinke ting som dette (om man selv har laget det så klart),

tag_blue.gifcomment.gifemoticon_smile.gificon_cal.gif

Disse små tingene var noen jeg fant hos biip samt blink. Men, kan man egentlig kopibeskytte "hva man vill?"

8905429[/snapback]

Ja men det koster penger. Dog er det slik at hvis det er du som har laget det bildet er det beskyttet av åndverksloven som gjelder i norge. :)

Lenke til kommentar
Ok, men da blir det jo egentlig litt "farlig" og lage iconer som ligner på andre? Hvis du skjønner..

8905486[/snapback]

Det finnes faktsik produkter med f.eks "Økologisk godkjent" merker osv som produsenten har laget selv. Poenget er at folk ser et merke og tror; Åja, det er økologisk, da kjøper vi det.

På samme måte er det med copyright merke, bare at der er jo merke litt mer kjent da. Så folk vet hvordan det ser ut ;)

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...