Gå til innhold

Problem med reformatering

Anbefalte innlegg

Hei! Da har det seg sånn at jeg har reformatert pc-en og installert xp på nytt. Problemet er det at jeg har partisjonert disken, altså: 10 Gig på disk C og resten på disk D, og på disk C ligger alle mappene som mine dokumenter og programfiler og de går fort over 10 Gig. Er det noen her som aner hvordan jeg får flyttet mine dokumter etc. over til disk D?

Takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Da har det seg sånn at jeg har reformatert pc-en og installert xp på nytt. Problemet er det at jeg har partisjonert disken, altså: 10 Gig på disk C og resten på disk D, og på disk C ligger alle mappene som mine dokumenter og programfiler og de går fort over 10 Gig. Er det noen her som aner hvordan jeg får flyttet mine dokumter etc. over til disk D?

Takk for hjelpen :thumbup:

8905420[/snapback]

Gå inn på Start, klikk Kjør, skriv regedit, her får du da fram et nytt vindu med Registerendring som tittel.

Her blar du fram til HKEY_CURRENT_USER, deretter Software, Microsoft, Windows, CurrentVersion, Explorer, Shell Folders.

Her får du en liste over alt fra Administrative verktøy til Min musikk, Mine bilder, Intern Video, Lokale innstillinger, fonter osv.

EDIT: Endre verdien i Data til den mappen du har lyst til å ha nå. Av egen erfaring råder jeg deg til å IKKE skrive feil mappeadresse.

Endret av salah
Lenke til kommentar

Mine Dokumenter er ikke blant de foldere man flytter ved å gå inn i registeret. Det finnes en mye enklere metode.

Jeg bruker klassisk oppsett, og har dermed denne mappen på skrivebordet. Der kan jeg høyreklikke på den og lett velge hvilken disk den skal ligge på.

http://thundercloud.net/information-avenue/my-documents/

http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_mydocs.htm

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...