Lonestarr Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei I det siste synes jeg at grafikkortet mitt har blitt veldig varmt Jeg spiller Colin Mcrae Dirt, når jeg er ferdig med å spille og sjekker temp. ligger den på ca. 70 grader.. Er ikke dette litt vel varmt? Blir litt bekymra for at kortet skal "brenne opp" når jeg kjører igang Crysis osv, som sikkert krever enda mer av kortet Jeg har XFX GeForce 8800 GTS 640 mb btw. Nå skal det også nevnes at på sommeren blir det ofte rundt 25-30 grader på rommet mitt vet ikke om dette har noen innvirkning på temperatur i kortet.. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei I det siste synes jeg at grafikkortet mitt har blitt veldig varmt Jeg spiller Colin Mcrae Dirt, når jeg er ferdig med å spille og sjekker temp. ligger den på ca. 70 grader.. Er ikke dette litt vel varmt? Blir litt bekymra for at kortet skal "brenne opp" når jeg kjører igang Crysis osv, som sikkert krever enda mer av kortet Jeg har XFX GeForce 8800 GTS 640 mb btw. Nå skal det også nevnes at på sommeren blir det ofte rundt 25-30 grader på rommet mitt vet ikke om dette har noen innvirkning på temperatur i kortet.. 8905237[/snapback] 70 grader er ikke mye. Nærmere 90 kan du begynne å tenke på noe mer, men det er allikevel ikke i fare for å dø, så det er helt normalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Jeg har akkurat samme kort som deg og akkurat samme temperaturer på rommet. Jeg bekymrer meg ikke en plass! Så lenge det holder seg under 80C på sommeren er jeg fornøyd. Har ingen ting å frykte da det som ditt holder seg på rundt 70C under load. (Dette er normalt selv om det ikke er sommer). Happy Gaming! Endret 20. juni 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Vel, det er klart at varmere omgivelsestemperatur resulterer i høyere temperaturer inne i kabinettet. Mitt 8800GTS ligger som regel på 60-65C etter litt hard spilling, men jeg har en 92mm vifte som blåser på kortet i tillegg. Skrur jeg av denne, vil nok temperaturer øke en del. Men 70C er ikke nok til å ødelegge kortet som sagt. Mitt gamle 6800GT klokket til Ultra lå på denne temperaturen under last hele tiden, og det lever enda. Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå