Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina slår seg av plutselig, helt uten videre?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er nå hoss en kamerat med min stasjonære pc, dette problemet har nesten ALDRI skjedd hjemme, men med en gang jeg tar med meg pcn bort til noen blir det litt sær.

Specs:

HK: Asus P5W Dh Deluxe S775

CPU: Intel C2D E6600

GFX: ATI Radeon X1900XTX (har nyeste ATI catalyst driver og DirectX)

RAM: OCZ Value Pro 2048 ddr2 667mhz

PSU: Hiper 580w Modular

Har god kjøling, og den resetter seg også noen ganger rett etter start, mens windows loader, mens jeg skriver inn passord, noen ganger nårr jeg surfer på nett, msn, og noen ganger mens jeg spiller counter strike source.

Ergo den resetter seg helt random, tror ikke det har noe med temperaturene og gjøre. har fine temperaturer ifølge bios,everest,speedfan.

Men som sagt, det skjer ikke hjemme, men begyne å skje etter jeg tok med datan til en kompiss, det har også skjedd før, på forrige lans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei.. har hatt akkurat samme problem som deg, maskinen skrudde seg av uten noen sammenheng uavhengig av belastning osv.

Prøvde det meste byttet minne, cpu kjøler og kjøpte tilogmed et nytt skjermkort i desperasjon. ingen ting virket problemet var der fortsatt. men når jeg først hadde kjøpt et ekstra skjermkort kunne jeg jo like gjerne kjøre SLI og da byttet jeg ut den gamle psuèn. En Hiper580w til en thermaltake 850w og vips så var problemet borte.

Har lest om den strøm forsyningen på noen forum og det virker som det generellt er mye feil med den.

Så ut ifra det du skriver er jeg ganske sikker på at det er psu som tuller med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...