Gå til innhold

Når kommer det rimelige flash disker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Vurderer å kjøpe meg et par nye disker så lurer jeg på, når kommer det flash disker på noen gig til en fornuftig pris (rundt 1000kr)?

8904950[/snapback]

Kanskje iløpet av 2008? Men det blir nok de minste på kun få Gb.

Lenke til kommentar
Eh? du får da 8gb flash minnepinner, tom variant som bruker vanlig hd til under tusen kroner. Kjøp i vei =)

8905703[/snapback]

Her er det snakk om SSD disker, ikke vanlige maskinbaserte harddisker.

Er usikk på ankomstdato til de første SSD diskene, noen andre kan sikkert bistå.

Lenke til kommentar
Eh? du får da 8gb flash minnepinner, tom variant som bruker vanlig hd til under tusen kroner. Kjøp i vei =)

8905703[/snapback]

Her er det snakk om SSD disker, ikke vanlige maskinbaserte harddisker.

Er usikk på ankomstdato til de første SSD diskene, noen andre kan sikkert bistå.

8905717[/snapback]

Det står flash, ikke ssd disker i første posten.

SSD disk kan du få kjøpt fra 1300kr, for 8gb.

For WinXP sp2 er dette rikelig. Bare installer større programvare på andre harddisker.

Lenke til kommentar

ja, men SSD disker er flashbasert :)

Men en 8GB disk er nok til XP ja, men til Vista blir det verre. Kjekt med noe litt fremtidsbasert og. Dessuten er det greit å ha installert alle programmene som spill, photoshop og lignende på den disken og, ellers er det ikke så stor vits.

Lenke til kommentar

Vista er vel og bra det, forutsatt du kjører 4x15K rpm disker stripet.

Venter heller til det har modnet noe, samt vlite er kommet med mer muligheter. Forsåvidt er jeg ikke enig, for best ytelse bør man ha andre programmer enn windows på en annen fysisk disk egentlig.

Hvis du sier at flash disker er SSD kan du jo da ikke si at jeg ikke snakket om SSD selv om det ikke var det jeg tenkte på, dog pris forskjellen er da ikke allverden, og det vil nok bli en lavere pris når de forskjellige produsentene endelig lanserer sine produkter for salg, så det blir noe konkurranse.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...