Isbilen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hvordan i mørkeste granskauen får man OpenOffice calc til IKKE å korrigere f.eks. 16:40 til 04:40:00 PM automatisk? ' Jeg har - skrudd av autocomplete - skrudd av autoinput - skrudd av autocorrect - bannet, skreket og slått knyttneven i CRT-skjermen gjentatte ganger men ingenting virker. Og ikke faen om jeg gidder å starte hver celle med apostrof for å unngå det. Det får være måte på. Bruker stort sett regneark til timelister og slikt, og ALDRI oppfører de seg som jeg vil. Autokorrektur er kanskje praktisk i en liten nisje, men for alle oss andre er det P I S S ! *** Håper dette leses av noen som er involvert i OO.org. *** Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Trur dette vil fungere: Høgreklikk i Cella --> Formater celler. Under fana Tal, vel Tid frå lista på venstresida, og vel format frå lista til høgre. Usikker på korleis ein kan setje TT:MM som standardformat for allle dokument. Kan vere du må lagre ein mal og setje denne som standard. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Det funka jo forsåvidt, men funksjonen er fremdeles ikke skrudd av, bare litt mindre mongo. 16:40 er i dette tilfellet ikke et klokkeslett, men minutter og sekunder. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Velg den der det står: 37:46,00 eller MM:SS,00 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 16:40 er ikke minutter og sekunder, det er timer og minutter, helt uavhengig av format og korrektur og annen yalla. Skal du skrive inn tid så må du begynne med timene, altså 0:16:40 HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå