sablabra Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg skulle sette opp en trådløs ruter (belkin something..) for en kamerat med nextgentel idag, men jeg fikk det ikke til å funke... Jeg prøver å finne ut hvordan jeg skal få satt modemet i bridge, uten at jeg har lykkes med det. Etter å ha rotet litt i modemet virker det som om ngt bruker PPPoA? Jeg har temmelig lite peiling på nettverk, så jeg håper at noen her kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre? Jeg er bare vant med PPPoE, så her må noen forklare litt hva jeg må gjøre Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hvis han har PPPoA så bør du sette routermodemet tilbake i normal modus. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Hvis han har PPPoA så bør du sette routermodemet tilbake i normal modus. 8906603[/snapback] Hva mener du med normal modus? Det jeg har prøvd er å resette modemet. Da må jeg gjennom en veiviser hvor man taster inn brukernavn (Pxxxx) og passord. Etter det kommer man på nett, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få koblet til ruteren også? Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Sett ruteren i DHCP-mode. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Sett ruteren i DHCP-mode. 8908554[/snapback] Det gjorde den forsovet... Men jeg kommer vel ingen vei likevel så lenge modemet ikke står i bridge mode, eller? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Normal modus er som routermodem i pppoa / pppoe og ikke bridgemodem. Hvis man skal bruke PPPoA så er det vanskelig eller umulig å bruke bridge. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Normal modus er som routermodem i pppoa / pppoe og ikke bridgemodem. Hvis man skal bruke PPPoA så er det vanskelig eller umulig å bruke bridge. 8909395[/snapback] Ja du sier noe der, PPPoA og bridge/ethernet går vel dårlig sammen... Men skjønner fortsatt ikke helt hva du mener? Det jeg prøvde ettersom jeg ikke fant noen måte å få til bridge mode, var å koble ned nettverket (det var fire nettverk i interfacen der) for så å koble til ruteren. Kom ingen vei med det heller... Btw, jeg glemte å nevne at det gjelder et Thomson Speedtouch 5x6 modem. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg mente at du skulle sette modemet tilbake til der det var når du fikk det (som routermodem). Det enkleste er vel bare å resette den og starte på nytt? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg mente at du skulle sette modemet tilbake til der det var når du fikk det (som routermodem). Det enkleste er vel bare å resette den og starte på nytt? 8909602[/snapback] Jeg har brukt den fine reset-knappen bakpå ja... Men etter jeg starter opp da må jeg gå gjennom en veiviser hvor man taster inn brukernavn og passord. Etter det fungerer jo internett dersom jeg kun bruker modemet, men jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg skal gjøre for å få det til å fungere med den trådløse ruteren... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Det enkleste er å sette opp trådløsrouteren som switch + aksesspunkt. Slå av DHCP (LAN) i routeren og koble kabelen fra routermodemet i en av lanportene på router. Da vi routermodemet dele ut ipadresser og internett til alt som er tilkoblet. Endret 20. juni 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Det enkleste er å sette opp trådløsrouteren som switch + aksesspunkt.Slå av DHCP (LAN) i routeren og koble kabelen fra routermodemet i en av lanportene på router. Da vi routermodemet dele ut ipadresser og internett til alt som er tilkoblet. 8909728[/snapback] Makes sense... Får prøve det i morgen, men ikke bli overrasket hvis jeg griner igjen om mer hjelp i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå