mysjkin Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg driver og bygger meg en PC basert på et gammelt kassettdeck og et mini-itx kort. Jeg kunne hatt lyst til å brukt knappene og led'ene på decket til noe fornuftig med PCen (den skal bli brukt som stuePC så det sier seg selv hva styreknappene for spilleren skal fungere til) men, da må jeg ha noe hardware for å gjøre det forståelig for spilleren. Jeg har tilgjengelig headere for to serieporter og en haug usb-tilkoblinger på kortet samt en PCI-port, ikke parallell jeg er ikke redd for å bruke loddebolt,. Er det noen som har noen forslag til noe jeg kan bruke? M. Hmmm, eller hører denne til i Elektronikk-forumet? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 En serieport header og en µC er sikkert en grei løsning. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 En serieport header og en µC er sikkert en grei løsning. 8920123[/snapback] Det er kanskje tingen ja. Vet du om noe konkret jeg kan kjøpe? M. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg synes Atmel sin atmega serie er grei. De fleste ( om ikke alle ) har innebygget serielogikk, men de trenger en spenningskonverterer for å kunne kobles til en pc. Ellers så kunne ATMega 8535 Controller kanskje brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå