jH- Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Tok meg nylig litt tid til å sjekke ut denne gjengen, høre gjennom en del låter, og jeg må si jeg er svært positivt overrasket. Utrolig flott, stemningsfull metal som jeg har til overs å høre fra mange andre band som ruller innom denne sjangeren. Ashes Against the Grain var også en meget godt gjennomført plate. Kanskje litt lite vokal, men kan ikke si det trekker ned, når resten er såpass bra som det er. Flott guide, flott band! Må visst på handletur snart. Anbefales! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 The Mantle er en av de mest spilte platene i dette hjemmet. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) The Mantle, er rett og slett fantastisk! Noen med anbefalinger med band som spiller lignende musikk, altså, ikke som Agalloch generelt, men musikk som på albumet The Mantle. Synes det utvilsomt er den beste plata til Agalloch! Edit: Hvis noen vil sjekke ut noen sanger fra det albumet (full lengde spor), så kan dem titte innom last.fm's side om Agalloch Endret 20. november 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Carra Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Som kjekssjokolade ble jeg frelst av The Mantle, fantastisk album. Får frysninger av enkelte av låtene. Need band som ligner! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Som kjekssjokolade ble jeg frelst av The Mantle, fantastisk album. Får frysninger av enkelte av låtene. Need band som ligner! Tror du kommer til å leite lenge, men imens kan du jo sjekke Ulver sitt album kalt Kveldssanger. Helt akustisk album, men er ikke helt likt Agalloch. Lenke til kommentar
Carra Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ja, det er vel et litt unikt band på mange måter. Ulver-albumet funker ikke like bra for meg i hvert fall. Vokalen klaffer ikke helt, for min del. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Nope, har dessverre (?) til gode å finne et band som kan minne om Agalloch. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Agalloch er herlig! Of Stone, Wind and Pillor EP'en bør høres den også Lenke til kommentar
Carra Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Har hørt deler av Empyriums album fra '97 Songs of Moors and Misty Fields. Noen av låtene jeg har hørt minner meg en del om stoffet fra The Mantle. Lurer på om jeg ikke skal investere i det. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Agalloch er et band som har stjålet musikksmaken min. Etter å ha hørt dem på Myspace utallige ganger, er jeg blitt forelska. Stemningen i bandet er himmelsk. Har bestilt Ashes against the grain, men albumet er ennå ikke kommet i posten, gleder meg som en unge. Skal sjekke ut The mantle så fort som mulig. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hører ikke noe spesielt på bandet utenom Tomorrow Will Never Come-EP`en. En direkte herlig EP, holder i massevis fordi jeg hører de låtene sånn innimellom hvert år. Garantert topp 5 beste EP`er jeg har hørt. Er ikke fan av metal sånn generelt forresten. Lenke til kommentar
drood Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 hvordan har alle fått tak i Tomorrow Will Never Come-ep'en og Of Stone, Wind and Pillor EP'en? ga de ikke ut bare 500 utgaver av den eller noe sånt? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Jeg fant de gjennom et svensk firma ved navn piratebay.. Når sant skal sies begynner jeg å bli hardcore fan av disse gutta, så jeg også leter etter fysiske utgivelser av disse EPene... Vanskelig å finne though. Endret 1. mars 2008 av Speik Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Don Anderson sier i et intervju at han er fult for at EP'ene som er utgitt i begrenset antall kan lastes ned fra nettet. Så kjør på, folkens Ny låt fra The White EP er ute: http://www.myspace.com/agalloch Herlig Neo-folk. Lenke til kommentar
Papagenu Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Agalloch er helt fantastisk. Jeg har enda til gode å høre LP-ene da jeg bare har studioalbumene. Hvilket burde jeg starte med? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Kommer ann på hva du liker. The White EP, Tomorow will never come... The White EP er som et lite album i seg selv, en ordentelig god bunke akustiske låter der. Splitten med Nest er også legendarisk. Merk Last Vestige of Old Joy. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Woh, denne tråden har gått meg hus forbi. Agalloch er brilliant. The Mantel er nok favoritt skiva, men de har ennå til gode å lage noe jeg ikke liker. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 The Mantle Herlig album som spinner rundt de enkleste akkordene i verden. Det facinerer meg hvor enkelt det er å spille låtene, men samtidig hvor distinkte de er. Rett og slett genialt! Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 *Bump* Denne fortjener mer oppmerksomhet. Vanligvis hører jeg ikke så mye på metall, men Agalloch er noe for seg selv. Veldig god stemning i sangene deres. Fin blanding av folk og metall, med litt av diverse andre sjangere. Favoritten min er The Mantle, men jeg har ikke hørt nok på de to andre. Hvis det er noe jeg skal klage på er det at sangene deres kan bli litt for repetitive, men det er ikke ofte at det blir kjedelig eller irriterende. Kommer anmeldelsen av Pale Folklore? Det har gått en stund uten den. Forresten leste jeg et sted at "klikkelyden" i The Lodge er hodeskallen til en hjort slått mot noe ... Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Oppdaga dette bandet i militæret (av alle plasser). Dette er jo virkelig bra saker! De melankolske sangene med akustisk gitar fungerer perfekt. Hallways of Enchanted Ebony, Dead Winter Days, A Celebration for the Death of Man, Our Fortress is Burning-sangene osv. Godlåtene kommer tett som hagl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå