Gå til innhold

Agalloch, albumguide og diskusjon

Anathema

Anbefalte innlegg

Tok meg nylig litt tid til å sjekke ut denne gjengen, høre gjennom en del låter, og jeg må si jeg er svært positivt overrasket. Utrolig flott, stemningsfull metal som jeg har til overs å høre fra mange andre band som ruller innom denne sjangeren. Ashes Against the Grain var også en meget godt gjennomført plate. Kanskje litt lite vokal, men kan ikke si det trekker ned, når resten er såpass bra som det er.

Flott guide, flott band! Må visst på handletur snart. :wee:

Anbefales! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

The Mantle, er rett og slett fantastisk!

Noen med anbefalinger med band som spiller lignende musikk, altså, ikke som Agalloch generelt, men musikk som på albumet The Mantle. Synes det utvilsomt er den beste plata til Agalloch!

Edit:

Hvis noen vil sjekke ut noen sanger fra det albumet (full lengde spor), så kan dem titte innom last.fm's side om Agalloch :thumbup:

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Agalloch er et band som har stjålet musikksmaken min. Etter å ha hørt dem på Myspace utallige ganger, er jeg blitt forelska.

Stemningen i bandet er himmelsk.

Har bestilt Ashes against the grain, men albumet er ennå ikke kommet i posten, gleder meg som en unge.

Skal sjekke ut The mantle så fort som mulig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fant de gjennom et svensk firma ved navn piratebay.. :innocent:

Når sant skal sies begynner jeg å bli hardcore fan av disse gutta, så jeg også leter etter fysiske utgivelser av disse EPene... Vanskelig å finne though.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

*Bump*

Denne fortjener mer oppmerksomhet. Vanligvis hører jeg ikke så mye på metall, men Agalloch er noe for seg selv. Veldig god stemning i sangene deres. Fin blanding av folk og metall, med litt av diverse andre sjangere.

Favoritten min er The Mantle, men jeg har ikke hørt nok på de to andre.

Hvis det er noe jeg skal klage på er det at sangene deres kan bli litt for repetitive, men det er ikke ofte at det blir kjedelig eller irriterende.

Kommer anmeldelsen av Pale Folklore? Det har gått en stund uten den. :p

Forresten leste jeg et sted at "klikkelyden" i The Lodge er hodeskallen til en hjort slått mot noe ...

Lenke til kommentar

Oppdaga dette bandet i militæret (av alle plasser). Dette er jo virkelig bra saker! De melankolske sangene med akustisk gitar fungerer perfekt. Hallways of Enchanted Ebony, Dead Winter Days, A Celebration for the Death of Man, Our Fortress is Burning-sangene osv. Godlåtene kommer tett som hagl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...