2die4 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Har hatt maks 3700kbit/s før, nå har jeg oppgradert til 12 megabit og får maks 4000kbit/s på speedometeret. Bare opplastingshastigheten har økt fra 448 til 600 kbit/s. Langt unna det jeg egentlig skal ha. Er 1-2 dager siden oppgraderingen ble gjennomført. Har pratet med leverandøren og de sa at jeg skulle sende dem skjermbilde av en TPtest (speedometertest), og har gjort det. Ruteren jeg har skal takle ADSL+2. Men er det i det hele tatt trolig at de kommer de til å klare å fikse problemet? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hvor langt linjeavstand har du til sentralen du er koblet til? Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Vet ikke helt. Men det hørtes ikke ut som at det skulle være noe problem for da hadde de vel fortalt meg det? Men om det ikke er lang vei til sentralen så skulle vel ikke jeg ha hatt dette problemet med lav hastighet nå eller? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Antagelig vis så ville ikke leverandøren sakt noe om hvilken maks hastighet du kan få, men hvis du sjekker telefonnummeret ditt på telenor eller NGT sine sider, så vil du få opp en ca. maks linje du kan få, og det indikerer som regel hva maks hastigheten du kan få er, uansett hvor kraftig linje du betaler for. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Har du restartet routeren/modemet etter du fikk ny hastighet? Hvilken leverandør er det snakk om? Da jeg skulle oppgradere fra 1 mbit til 3,1 mbit hos bluecom måtte de ta en restart av utstyret i sentralen for at jeg skulle få den nye hastigheten, og i tillegg måtte jeg restarte modemet mitt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Mulig du trenger nytt modem. Det trenger iallefall jeg om jeg skal oppgradere fra 4000/600 til 12000/ ? husker ikke. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg har restartet ruteren og den skal være av det merket som takler den oppgraderte hastigheten ifølge leverandøren. Nå har de lagt inn en feilmelding så vi får se hva som skjer videre.... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Tast inn nummeret ditt og sjekk linjelengden. http://www.hardware.no/speedometer/options.php Lenke til kommentar
Audipwr Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg skulle booste linja i to dager pga et lan party. Jeg ringte Telenor og ba dem booste, og de sa de skulle ordne dette på 3 dager. Det jeg fant ut etter lanet var ferdig, var at de satt opp oppgraderingsdatoen en uke og noen dager senere. Typisk telenor. Uansett, jeg skulle oppgradere til 12 mbit disse to dagene. Dette gikk altså ikke pga modemet jeg hadde. Skulle jeg ha mer enn 6mbit linje måtte vi ha et annet modem. Kanskje dette som er problemet ditt? Hvilket modem har du? Internettleverandør forresten? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg skulle booste linja i to dager pga et lan party. Jeg ringte Telenor og ba dem booste, og de sa de skulle ordne dette på 3 dager. Det jeg fant ut etter lanet var ferdig, var at de satt opp oppgraderingsdatoen en uke og noen dager senere. Typisk telenor. Uansett, jeg skulle oppgradere til 12 mbit disse to dagene. Dette gikk altså ikke pga modemet jeg hadde. Skulle jeg ha mer enn 6mbit linje måtte vi ha et annet modem. Kanskje dette som er problemet ditt?Hvilket modem har du? Internettleverandør forresten? 8923396[/snapback] Samme greia som meg da. Har vel tilfeldighvis ikke Speedtouch 510? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg skulle booste linja i to dager pga et lan party. Jeg ringte Telenor og ba dem booste, og de sa de skulle ordne dette på 3 dager. Det jeg fant ut etter lanet var ferdig, var at de satt opp oppgraderingsdatoen en uke og noen dager senere. Typisk telenor. Uansett, jeg skulle oppgradere til 12 mbit disse to dagene. Dette gikk altså ikke pga modemet jeg hadde. Skulle jeg ha mer enn 6mbit linje måtte vi ha et annet modem. Kanskje dette som er problemet ditt?Hvilket modem har du? Internettleverandør forresten? 8923396[/snapback] Samme greia som meg da. Har vel tilfeldighvis ikke Speedtouch 510? 8931037[/snapback] Thompson Speedtouch takler 8 Mbps, faktisk. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg skulle booste linja i to dager pga et lan party. Jeg ringte Telenor og ba dem booste, og de sa de skulle ordne dette på 3 dager. Det jeg fant ut etter lanet var ferdig, var at de satt opp oppgraderingsdatoen en uke og noen dager senere. Typisk telenor. Uansett, jeg skulle oppgradere til 12 mbit disse to dagene. Dette gikk altså ikke pga modemet jeg hadde. Skulle jeg ha mer enn 6mbit linje måtte vi ha et annet modem. Kanskje dette som er problemet ditt?Hvilket modem har du? Internettleverandør forresten? 8923396[/snapback] Samme greia som meg da. Har vel tilfeldighvis ikke Speedtouch 510? 8931037[/snapback] Thompson Speedtouch takler 8 Mbps, faktisk. 8931098[/snapback] Ja men linja her kan tilby opptil 14000/700 Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Det jeg refererte til var at Telenor sier at Thompson Speedtouch 510 ikke klarer mer enn 6 Mbps. Er klar over at du har bestilt høyere hastighet enn det. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Jeg har hvertfall Speedtouch 546i og det vet start.no. De fortalte at ruteren skal kunne takle 12 megabit. En liten oppdatering: Rettetiden er i morgen før kl 20.00. I løpet av dagene har hastigheten min har økt fra 3700 til 5500kbit/s. Fremdeles et godt stykke igjen til 12 megabit. Endret 24. juni 2007 av 2die4 Lenke til kommentar
karakas Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Har du gjort som han over her foreslo å taste inn telefonnummeret ditt på denne sida: http://www.hardware.no/speedometer/options.php Du får da opp slik innformasjon: * Sentralnavn: HUN * Linjelengde: 3512 meter * Kobberkvalitet: 06 mm * Maks. hastighet: ADSL 4864/512 Hvilke resultat for du? Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 * Sentralnavn: VOLLE * Linjelengde: 968 meter * Kobberkvalitet: X mm * Maks. hastighet: ADSL 14432/800 Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Oppdatering: Start forteller at Telenor av en eller annen merkelig grunn 2 dager etter oppdateringen på 12 megabit har satt linja mi til 6 megabit (de 2 dagene jeg visstnok hadde 12 megabit fikk jeg maks 4 megabit på speedometeret. Bare rot og mas. Blir ikke noe bedre av at Start forteller meg at de skal ringe meg dagen etter med mer info men ikke hører et pip fra dem alikevel, dårlig, dårlig. Endret 27. juni 2007 av 2die4 Lenke til kommentar
Audipwr Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Synes det er dårlig av telenor å ikke ordne ting til fastsatt tid, og generelt være så trege. Som i mitt tilfelle bomma de faktisk med èn uke, når jeg sa klart ifra at det var førstkommende mandag. Når jeg ringte inn og fortalte at de ikke holdt det de lovet, så sa jaggu ho kundebehandler kjerringa bare OK. Ikke noen beklagelse engang. Noen som ikke er helt innstilt på service der inne. Sorry for litt OT Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Oppdatering: Får ikke kjappere hastighet enn 6megabit ifølge start. Endret 30. juni 2007 av 2die4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå