Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fikse bulk/div på Peugeot 306

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal med tiden overta fattern sin bil, men det er en del mildt sagt kraftige skjønnhetsfeil på den som jeg gjerne vil rette på billigst mulig.

post-28386-1182342491_thumb.jpg

Nr.1 - Bulk i dør, trykt inn lengst frem med bøyd list. Lurer på om det er mulig å strippe av innsiden av døren og forsøke trykke bulken og listen ut? Hva vil suksessrate på en slik operasjon være? Kan jeg føkke opp elektronikken i døren (sentrallåsen)?

post-28386-1182342502_thumb.jpg

Nr.2 - Knust spoiler front. Her har visst noen iskuler slått i stykker fronten... snakket med verksted, de ville bytte ut hele fronten for noen fine tusinger...

Noen forslag til hvordan man lapper denne sammen selv - billigere? (og penere en tape!!??)

Nr.3 - Rester av oljebeis i lakken. Små prikker på den ene siden (forstøving fra malingssprøyte bragt med vinden, er det mulig å fjerne uten å herpe lakken? Tenkte å vokse bilen etterpå.

Takker på forhånd for svar!

MVH HaZeN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Skal med tiden overta fattern sin bil, men det er en del mildt sagt kraftige skjønnhetsfeil på den som jeg gjerne vil rette på billigst mulig.

Nr.1 - Bulk i dør, trykt inn lengst frem med bøyd list. Lurer på om det er mulig å strippe av innsiden av døren og forsøke trykke bulken og listen ut? Hva vil suksessrate på en slik operasjon være? Kan jeg føkke opp elektronikken i døren (sentrallåsen)?

Nr.2 - Knust spoiler front. Her har visst noen iskuler slått i stykker fronten... snakket med verksted, de ville bytte ut hele fronten for noen fine tusinger...

Noen forslag til hvordan man lapper denne sammen selv - billigere? (og penere en tape!!??)

Nr.3 - Rester av oljebeis i lakken. Små prikker på den ene siden (forstøving fra malingssprøyte bragt med vinden, er det mulig å fjerne uten å herpe lakken? Tenkte å vokse bilen etterpå.

Takker på forhånd for svar!

MVH HaZeN

8904065[/snapback]

Kort innpå med noen linker hvor du garantert finner hjelp til dette.

Spm. 1 anbefaler jeg deg å ta en titt i kategorien for "Lakk og Karosseri" på Bilforumet.net.

For svar på de to andre spm dine, så kan du jo legge turen innom på Peugeotklubben sine hjemmesider. Mulig du må registrere deg (gratis selvfølgelig og tar deg maks. 2 min.) for å få tilgang til alle kategoriene (bla. de jeg har linket til).

Spm 2

Spm 3

Evt. så kan du se om du finner noe ved å søke på dette forumet.

Endret av fredster
Lenke til kommentar

Takk fredster!

Registrerte meg på bilforum med deg som referanse... Reposta problemene der... Men Peugeot Sport Club (merket meg emblemet på avataren din), hvor skal jeg hive inn spørsmålet mitt? Ser ikke noe delforum som "passer". Løsningene jeg er ute etter er jo billige selvgjort løsninger over dyre verkstedreparasjoner... Trenger ikke bli merkesspesifikke

Til dere andre som leser posten; alle råd mottas med takk! Så; bare kom med forslag!

Vil gjerne få disse 3 problemene fikset før jeg tar med bilen til byen...

Lenke til kommentar

Alltid hyggelig å kunne hjelpe ! Klubben er til for ALLE som har en Pug i en eller annen form eller farge, og drives av en herlig gjeng med entusiaster. Jeg vet ikke hva JEG skulle gjort uten de gutta (og jentene), for jeg har vel sikkert 12 tommeltotter på hver hånd, he-he !

Post spørsmålene dine i f.eks. kategorien "styling og karosseri". Hvis du i tillegg benytter (den ikke så altfor gode) søkefunksjonen og søker f.eks. på "plast", "skjerm" eller "skade" så bør du få opp noen nyttige tråder skulle jeg tro..... Prøv gjerne å kombinere de ordene.

Nå som du er reg. så skulle du komme inn på noen konkrete poster via linkene mine. Trodde jeg i hvertfall.....

Hos oss er det svært få benytter seg av verksteder med mindre det er absolutt siste utvei..... så merkespesikft er det absolutt ikke.

Lenke til kommentar

kom fram til de postene du linket til.. føler jeg har svar på spm3 nå

spm2 er likevel uklar mht at fangeren mangler en hel flenge og kan ikke "sveises" sammen med flenge fra en annen plass på fangeren.

spm1 har jeg ikke peiling på egentlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...