Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Mini Cooper

lazt

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe en brukt Mini Cooper, kanskje en S? Men jeg har ikke så altfor stor peiling på bil og lurer derfor på noen ting.

1. Noen spesielle feil på disse bilene? Eventuelt hvilke årsmodeller?

2. Hvordan er denne bilen på vinterføre? Med forhjulstrekk, antiskrens, antispinnm, ABS og DSC, må den vel klare seg ganske bra?

3. Forbruk?

Har funnet disse tallene:

Mini Cooper:

Forbruk 90km/t: 0,54 l/mil

Forbruk bykjøring: 0,9 l/mil

Forbruk EU-norm: 0,67 l/mil

Mini Cooper S:

Forbruk 90km/t: 0,68 l/mil

Forbruk bykjøring: 1,18 l/mil

Forbruk EU-norm: 0,86 l/mil

Noen som har mini og kan bekrefte disse tallene? Er dette høyt egentlig?

Og sist; noen som vet om det stor å forskjell i pris å forsikre en Mini Cooper i forhold til en Mini Cooper S?

Takk på forhånd :love:

Endret av loozet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har en Mini Cooper S, 2005 modell selv.

Skulle egentlig ikke kjøpe den, men etter at jeg prøvekjørte den ble jeg helt forelska og måtte bare ha den... :love:

Når det gjelder feil har jeg ikke peiling....

Har ikke kjørt min MCS på vinterføre, men har kjørt vanlig Mini Cooper på vinterføre. DSC gjør en god jobb... Fungerer utmerket på vinterføre.

Jeg synes MCS bruker endel bensin i forhold til min tidligere Mazda.... Har ikke målt den vanlige Cooper'en, men min MSC bruker 1,2 liter/mil på blandet kjøring.

Å forsikre en MCS er billig. Jeg betaler rundt 6 k i året, med 12000 km, 8000 i egenandel, fullkasko, med 40% bonus. Dette er mindre enn jeg betalte for min tidligere Mazda 323. Det lønner seg å ringe litt rundt..... Jeg fikk avslag fra 3 forsikringsselskap pga alderen min....

Prøvekjør en MCS og jeg lover deg at du blir forelsket i bilen du oxo! :p

Vanlig Cooper er moro, men Cooper S er enda mer morsomt...... :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei!

Har en Mini Cooper S, 2005 modell selv.

Skulle egentlig ikke kjøpe den, men etter at jeg prøvekjørte den ble jeg helt forelska og måtte bare ha den...  :love:

Når det gjelder feil har jeg ikke peiling....

Har ikke kjørt min MCS på vinterføre, men har kjørt vanlig Mini Cooper på vinterføre. DSC gjør en god jobb... Fungerer utmerket på vinterføre.

Jeg synes MCS bruker endel bensin i forhold til min tidligere Mazda.... Har ikke målt den vanlige Cooper'en, men min MSC bruker 1,2 liter/mil på blandet kjøring.

Å forsikre en MCS er billig. Jeg betaler rundt 6 k i året, med 12000 km, 8000 i egenandel, fullkasko, med 40% bonus. Dette er mindre enn jeg betalte for min tidligere Mazda 323. Det lønner seg å ringe litt rundt..... Jeg fikk avslag fra 3 forsikringsselskap pga alderen min....

Prøvekjør en MCS og jeg lover deg at du blir forelsket i bilen du oxo!  :p

Vanlig Cooper er moro, men Cooper S er enda mer morsomt......  :thumbup:

8904941[/snapback]

Takk for et meget fyldig svar!

Jeg har allerede prøvekjørt en Mini Cooper S og det er en av grunnene til at jeg har forelsket meg i denne bilen :love: Skikkelig morro var det.

Da får jeg vel bare ringe rundt å be om et tilbud på forsikring da :)

Du er fornøyd med bilen og? :D

Endret av loozet
Lenke til kommentar

1,2 liter? :wow: Det er ca like mye suppe som Integralen min drikker på samme kjøring det, og den har tross alt 2.0 16V 200hk+ og 4WD...

Lykke til med kjøp! Livet er for kort til å fise rundt i kjedelige biler ;) Har kjørt en Cooper S selv, men den må ha vært utstyrt med feil dekkdimensjon eller noe slikt, for den logret helt skummelt mye i svinger.. Uansett er det en skikkelig morsom, ufornuftig bil og et velkomment syn i trafikkbildet blandt resten av "sauene" i A4, Avensis, Passat og Golf.. :yes:

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Du er fornøyd med bilen og? :D

8905026[/snapback]

Jeg er strålende fornøyd med bilen. Jeg var ute etter en bil som skulle gi meg mye kjøreglede. Det stod mellom Mazda MX5, Smart Brabus Coupe og Mini Cooper S. Endte selvfølgelig opp med MCS. Får fortsatt endel oppmerksomhet. Trodde MCS var såpass vanlige nå, at folk skulle slutte å snu seg...?

Gikk fra en 2000 modell Mazda 323 til MCS. En helt annen verden.

Nå står JCW kit upgrade høyt på ønskelisten..... :innocent:

Lenke til kommentar
1,2 liter? :wow: Det er ca like mye suppe som Integralen min drikker på samme kjøring det, og den har tross alt 2.0 16V 200hk+ og 4WD...

Lykke til med kjøp! Livet er for kort til å fise rundt i kjedelige biler  ;) Har kjørt en Cooper S selv, men den må ha vært utstyrt med feil dekkdimensjon eller noe slikt, for den logret helt skummelt mye i svinger.. Uansett er det en skikkelig morsom, ufornuftig bil og et velkomment syn i trafikkbildet blandt resten av "sauene" i A4, Avensis, Passat og Golf..  :yes:

8906373[/snapback]

Den drikker endel. Kjører på blyfri 98 oktan. Har aldri kommet under 1,1... Men jeg er ikke så lett på foten heller..... :p

Cooper S logrer ikke noe særlig med halen. Har aldri jeg opplevd hvertfall. Ikke hvis DSC er på hvertfall. Evt må du ha rimelig høy fart... Har logret litt med halen en gang. 160 km/t inn i sving som aldri har vært der før :p Bakdalen logret såvidt før DSC rettet opp bilen med en gang. :w00t:

Lenke til kommentar

DSC var nok skrudd AV ja. Liker ikke å bli plaget med elektroniske krykker når jeg kjører bil. Integralen er grei sånn, om veien plutselig svinger idet man ikke trodde den skulle gjøre det er det bare å begrave pedalen i gulvet, så ligger den som en klegg på en bleikfeit tysker. 4WD er moro hele året bo.gif

Lenke til kommentar

Nye Mini holder seg meget godt i pris. Det var spesielt klart første året den var på markedet. I Storbritannia kunne du kjøpe en Mini One for 10 000 pund, kjøre den ett år og selge den for 11 000 pund. Ja, kjøre en bil ett helt år og cashe inn 1000 pund.

Slike tilstander er det selvfølgelig ikke snakk om lenger, men de holder seg ganske bra.

I forhold til plass har jeg inntrykk av at Mini ikke er det ideelle valget om man er rundt 1.90, men det er jo bare å prøvekjøre en, så finner du nok best ut av det selv. :)

Lenke til kommentar

HHAHAHA støtter den... 1.2 i den lille nye bilen? steike... og eg trudde det kun var gamle bilar som brukte så sinnsvakt med bensin... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...