Gå til innhold

Partisjonering i PM

Anbefalte innlegg

hei!

nå har det seg sånn at jeg har litt problemer med partisjonering i partition magic 8. Lurte på om noen av dere her viste hva jeg skal gjøre...

1 har nå endret størrelsen på partisjon

2 så kommer det opp resize exteded partition to 10001,4 MB

3 Resize I to 10001,4 MB

Ta en titt på screenshot:

post-132779-1182340335_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er litt uklar på hva du faktisk vil frem til. Om du vil utvide en partisjon, lage en partisjon and so on.

Om du vil lage en partisjon har Windows ett egent verktøy for dette, derimot kan windows såvidt jeg vet ikke utvide en partisjon uten å måtte omsystematisere den.(Slette, formatere, partisjonere).

PM har jeg bare opplevd krøll med, hele korrupte disker, osv...

Som sagt, hva er egentlig problemstillingen din?

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
jeg skal utvide partisjonen min.

8904314[/snapback]

PÅ det bildet i den første posten din, så ser alt greit ut. Bare å klikke på 'Apply', så går resten av seg selv. Maskina ber vel muligens om en reboot, så tar den selve partisjoneringa når systemet er på vei opp igjen.

Pantera

Lenke til kommentar

Først en hilsen til PatrickM. Det er alltid veldig morsomt å registrere hva du mener om PM, som riktig nok står ikke for PatrickM men for Partition Magic. Morsomt, bra. :thumbup:

Nå til spørsmålet fra trådstarter.

Som du ser, viser Partition Magic, en extended partition på 10.001,4 MB og INN i der en logisk partition på 10,001,4 MB.

Sånn ca:

Du kan ikke utvide den I: før du kan utvide den extended (i blå eller grønn rammen.)

Dvs, å høyre klikk på den grønn felt er ikke det samme som å høyre klikk på den rød eller lilla.

Å utvide en partition som er på venstre side fra en eksisterende partition. Krever JO at den på høyre side må bli mindre, og i det tilfelle du har MÅ OG flytte mot den mot høyre.

Jeg deler PM’s (patrickM) bekymringer, vedrørende ukritisk bruk av Magic. Be carefull!!

( for å forstå det bedre, og siden du har ikke noe data i I:Høyre klikk på I: og slette. Opprette en logisk på 5000MB. Deretter kan du utvide den til 10,001,4MB. Og der blir det full stopp.

Eller slette den I: slette den extended (*), og prøver deg på med å opprette en som er mindre enn 10,001,4, for så å opprette en logisk på 3000MB, for så å utvide med å høyre klikk på den grønn felt)

Lenke til kommentar

Hilser tilbake, og joda, det er standard prosedyre å rakke ned på Partition Magic. ^^

Over til en anbefaling jeg plukket opp fra en annen tråd på forumet.

Skaff deg Acronis Disk Director Suite. Jeg brukte det nylig for første gang til å endre størrelsen på noen partisjoner på raptoren min. Det funket utmerket! Jeg har fått et veldig godt inntrykk av Acronis sin programvare nå... Har brukt True Image til backup lenge, og det har også fungert helt suverent.

Du skal lete lenge etter like mange klager på Acronis sine produkter som f eks Symantec har fått på Partition Magic.

Må vel prøves her i gården også, når jeg har behovet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...