Gå til innhold

B&W DM684 vs Dali Concept 8

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått vært på hifiklubben og hificenteret idag. Fått hørt på B&w 683, JBL E90 (lillebroren til E100 som jeg har mest lyst på,skal settes opp over helga)) og system audio.

Overraskende nok, likte ørene mine JBL E90 til 5700kr mer enn B&W 683 til 10 000kr. System audio var ikke noe for meg.

Så har nå endelig bestemt meg, det blir JBL E90 eller E100 + Denon 1500AE

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir litt feil å klage på høyttalere fordi de er langt mer nøytrale i lyden enn CV,når formålet er nettopp å være nøytrale ;) Var noen gode valg du hadde der,holder selv knappen på at du vil like B&W best av alternativene. Kan også hende JBL overrasker med trøkk som overgår de andre.

8974876[/snapback]

ooooops leste feeeeil.. nvm :9

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Overraskende nok, likte ørene mine JBL E90 til 5700kr mer enn B&W 683 til 10 000kr.

8976773[/snapback]

Det gjorde nok lommeboken din også vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Da er jeg ferdig med å lete.. har avtalt hva jeg skal kjøpe neste helg nå med fyren på Hificenteret = )

Det ble:

JBL Northridge E-100

http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=7,22,71&id=720

Pioneer VSX-AX2AS-S surround reciever

http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,90,146&id=1688

å diverse kabler og bananplugger etc...

alt i alt kom det på litt over 20 000kr, men får det for 18 000kr = )

Blir litt dyrere enn jeg hadde planlagt å bruke, men pokker heller.. dette blir rått = )

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Her kommer mannen som hadde bestemt seg...

Dro på strandberg idag for å kikke på tv`er... også kom jeg på at en på Avforum.no nevnte Patos høytalerne og at de er bedre enn JBL. Tok liksegått å hørte på de for å sjekke om det var sant det som ble sagt... og det var det!

Patos Basic 510 gulvhøytalere + Marantz PM 7001 integrerte forsterker knuste jbl`ene og pioneeren... og prisen er jo sweet = ) begge tinga + kabler for 13 000kr =)

Så det er oppsettet jeg har bestemt meg for nå 900% sikkert, også med Panasonic 42PX70... innkjøpa begynner neste helg :thumbup::D

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Gratulerer! Har sjølv Patos Basic 410, men lurer på å bytte. Er vanskelig å få tak i resten av Basic serien (tenker på senter og stativ ht). Har også eit relativt lite rom (gutterom), som resulterer i at eg må plassere frontene relativt langt inne i eit hjørne. Skal sjekke ut høgtalere med bassrefleksport framme, er litt meir plasseringsvennlige ifølge kilder.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg har testet Dali Concept 8 og B&W 684 mot hverandre på musikk (ikke film enda) og jeg kan ikke si meg enig i de utsagnene som er her. B&W var overlegen når det gjalt veldig rolig musikk, da var den veldig god å høre på, men den fungerte rett og slett ikke på noe annet. Når det gjalt techno var mine gamle Dynvaoice F6 langt bedre. B&W høres innestengt ut så straks det begynner å bli musikk med litt tempo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...