Rottenspacehead Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Den Thulen er veldig god!Hadde den selv før, var hardt å gi slipp på den da pappa skulle ha den tilbake Den watt målingen der er litt anderledes enn hva det er på NAD'en. Den skal nok ikke ha noe problemer med å drive høyttalere på 91dB. 8939194[/snapback] Er 90db på de jeg har plukka ut hittil, så passer kanskje ikke så bra det da... men får bruke ørene og spørre om enda mer råd nede på hifiklubben også = ) Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Vært på hifiklubben en tur nå... Ble nærmere helt sikker på hva jeg skal ha etter denne turen.. Dali concept 8 7000kr http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...e_Kirsebaer.htm DENON PMA-1500AE Integrert forsterker 7000kr http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...r_Pr_Silver.htm DENON DCD-700AE CD-spiller 3000kr http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...mium_Silver.htm Noen som har noe meninger angående det ? føler meg sikker på forsterkeren og cdspilleren.. men hva med høytalerne ? Forskjellen mellom B&W 684 og dali concept 8, skulle være at B&W var varmere i lyden, mens dali var skarpere og hadde mer bass... trur jeg går for dali da, siden jeg ser mye på krigsfilmer og action. (fikk ikke hørt b&W 684 siden de ikke hadde den der) men uansett.. burde vel være flott dette ? Endret 25. juni 2007 av RockyIII Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Blir aldri helt sikker på fronthøytalere og har litt mer penger å rutte med. Kan noen annbefale 2-3 høytalere som er best til det jeg skriver under... Maks busjett: 10 000kr Stereo (surround senere) Vil ha det beste til film!!. Ser mye på krigsfilmer,action... lydbilde: kvalitet bosted:skien Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) PSB T65 Klipsch RF 82 B&W DM604S3 Vet ikke hvordan disse vil spille sammen med forsterkeren da. Men den skal nok ikke har noe problem med å drive de høyttalerene der. Høyttalerene er gode av høy kvalitet. Endret 26. juni 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Klipsch går igjen fra andre folk også.. spørs om det ikke blir de når jeg skal kjøpe, liker designet godt også. Ellers så tenkte jeg skulle høre på B&W 683, dali ikon 6, muligens 604S3 kunne vært noe som du annbefaler der, ellers var det ikke gærn pris på PSB T65.. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Da kom pengene inn idag, så nå skal den integrerte forsterkeren og cdspilleren kjøpes ihvertfall = ) woho.. Får slite ut de gamle høytalerne til jeg får pengene til de nye høytalerne. = ) Endret 27. juni 2007 av RockyIII Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Tror kanskje ikke Ikon 6 einer seg så bra til krigsfilmer ol. Tror den høyttaleren passer bedre til musikk enn film Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Ja, har fått forståelse av det jeg også etter å ha lest mer. De 3 du ramser opp skal være bra. Er meget keen på de klipsch, virker så tøffe =p hehe.. og de fleste annbefaler de når det gjelder Rock/metal, Action/krigsfilmer Så skal ikke se bortifra at det blir de.. ellers så ser jeg for meg de B&W 604S3. Tar å hører på B&W høytalerne når jeg skal ned og kjøpe tinga nå på hifiklubben.. Endret 27. juni 2007 av RockyIII Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Noe jeg har lurt litt på... Hvordan er det å kanskje kjøpe stativ høytalere som er gode til film og legge til subwoofer ? istedenfor å kjøpe gulvhøytalere. Ser jo at det har stått at man får mer for pengene i stativ høytalere, men de har da tam bass.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det er nok ikke en dum idè det. Da bassen ofte er krafigere i en sub en vanlige høyttalere. Hvertfall hvis du kjøper en som er aktiv. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Er det noe der dere kan annbefale ? eller noen tester dere kan vise meg ? (leter selv nå) Får høre litt selv nede på hifiklubben også.. prøve sub og stativ høyttaler mot gulvhøytaler osv.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Jeg mener det kommer litt an på hvor stort rommet de skal brukes i er. Gulvhøyttalere trøkker som regel mer, men i små og mellomstore rom får man jo ikke dratt nytten av potensialet i en gulvhøyttaler. Selv har jeg DM601 S3 og ASW600 som jeg bruker til i hovedsak musikk og er meget fornøyd med det. Skal du ha sub primært til film vil jeg anbefale noe fra SVS. Skal du ha sub primært til musikk vil jeg anbefale en lukket konstruksjon (trykk-kammer) slik som ASW610, eller ASW610XP om du trenger noe 'større'. Endret 27. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Rommet mitt her bare 16kvm, derfor så begynner jeg å tenke på stativ høytalere nå.. og tenkte også at, den dagen jeg flytter ut fra gutterommet så skal jeg jo uansett bygge opp til surround, og da kan jeg jo bruke de stativ høytalerne som solide bakhøytalere = ) Men Hva annbefaler folk her når det gjelder stativ høytalere ? Jeg vil ikke bruke mer enn maks! 10 000kr (da regner jeg med at stativene følger med) Skal kjøpe Denon 1500 integrert forsterker, så må ha noe som passer til den... vurderer da B&W stativ høytalerne. Hvilken er best til film ? hva med denne ? http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...talere_Sort.htm eller... http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...ys_Valnoett.htm eller... http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...e_Kirsebaer.htm eller.. http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...talere_Sort.htm eller... http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho..._Cherrywood.htm eller... http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...alere_Wenge.htm Den siste der ble eisa vinner.. følger stativene med, eller er det noe som må kjøpes utenom? og hvor mye koster stativene ? Synes den siste der har en akseptabel pris, men hvilken av de er best til film opplevelsen ? Endret 27. juni 2007 av RockyIII Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Ville nå sagt at gulvhøytalere passer fint på det rommet, men skulle du ha valgt stativhøytaler ville JEG gått for evidence, har hørt masse bra om de og de er pene Men B&W 684 ville nok knust de lett... for å si det sånn, en kompis av meg har Cerwin Vega VE-15 på et 13kvm rom.. Etter min mening går ALT (15" woofere på et 13kvm rom) jeg har samme settet på et 17 kvm rom Og du sa du skulle ha en stereoforsterker... Da er vel NAD C372 det "beste" man får for 6 tusen.. Iallefall mest watt, og ja NAD har EKTE watt.. De har blant de kraftigste wattene på markedet Men ikke akkurat de PENESTE forsterkerene da Et pluss med den forsterkeren er at den har PRE-OUT / MAIN IN, så du kan oppgradere når du har lyst Også så flott kontroll som følger med hehe, Mvh Julian : ) Endret 28. juni 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Personlig liker jeg DENON PMA-1500AE bedre enn NAD C372. Syns det låter "penere". NAD'en er kraftigere den ja, men husk watt er ikke musikken som kommer ut, mye annet som påvirker lyden. Nå får jeg desverre ikke sett hvilke høyttalere du foreslår pga at hifiklubben driver å oppdaterer sidene siden. Men kan se på det når jeg kommer hjem hvis de er ferdig med å oppdatere Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Trur jeg aldri har sliti såpass med å finne det riktige for meg som med høytalerne..hehe =)går fram og tilbake på ting hele tida. =) Hvis det går fint med gulvhøytalere på 16kvm rom, så satser jeg på det = ) Trur etter å ha kikka og hørt en del, at B&W DM684(har ikke hørt den, pågrunn av at de ikke har den inne, men fått mest ros) er det beste for meg, med tanke på Pris og film.. Så trur jeg kommer til å kjøre da Denon 1500AE +B&W DM684+ Denon 700 cdspiller. Trur det vil være et mer enn godt nok annlegg for meg, MEN hvis noen mener at jeg kan få mye bedre høytalere til film til ca samme pris, så ikke nøl med å si ifra! = ) og hvis dere mener det er noen andre høytalere på hifiklubben som er bedre(som concept 8) til film, so tell me = ), så vil jeg vurdere og sjekke ut litt mer. P.S hifiklubbens nye side ble åpnet tidligere idag. Endret 28. juni 2007 av RockyIII Lenke til kommentar
fhl Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Noe jeg har lurt litt på... Hvordan er det å kanskje kjøpe stativ høytalere som er gode til film og legge til subwoofer ? istedenfor å kjøpe gulvhøytalere. 8954376[/snapback] For noen år siden hadde jeg stativhøyttalere i et rom på 16kvm. Jeg testet et par subwoofere, og det fungerte svært bra sammen. Frode EDIT: Her kan du få en komplett pakke. Endret 28. juni 2007 av fhl Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) B&W er etter min mening den høytaleren du får mest ut av for prisen. Faren min har den eldre serien 604 S3 og jeg er veldig imponert over de! Og med tanke på at de du skal kjøpe er ETTERKOMMERENE ville jeg kjøpt de uten å nøle et millisekund ;D By the way han bruker en Onkyo forsterker på 7x 100 watt.. Koster 4500.. en nydelig forsterker med ekte watt, noe som overrasket meg veldig til prisen. et veldig undervurdert merke Endret 28. juni 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
fhl Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 By the way han bruker en Onkyo forsterker på 7x 100 watt.. Koster 4500.. en nydelig forsterker med ekte watt, noe som overrasket meg veldig til prisen. et veldig undervurdert merke 8963223[/snapback] Den har nok "ekte watt", men ikke i nærheten av 7x100. Frode Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=39638 Åneida ikke i det hele tatt... Den har ikke 140, men 100 målt med alle kanaler i drift over fra 20-20.000.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå