Gå til innhold

B&W DM684 vs Dali Concept 8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen spørsmål før det nærmer seg kjøp her nå...

Vil det gå an å kjøre DM684 på tven uten receiver/integrert forsterker i 1 måned ? må sannsynligvis dele opp kjøpa..

Også når det gjelder receiver og integrert forsterker...

jeg kan som sagt ikke kjøre 5.1/7.1 surround her på gutterommet, men vil ha stereo som er best til film...

Er det best å kjøre på med denon receiver på høytalerne, eller en NAD/denon integrert forsterker ?

Vil jeg kunne få best lyd med integrert forsterker når jeg ser på film med blu ray spilleren ?

Er litt keen på å kjøpe integrert forsterker istedenfor receiver, hvis integrert forsterker er like god til film, siden man får etter det jeg har lest, mye mer trøkk i høytalerne med integrert forsterker...

kan heller da kjøpe receiver på et senere punkt og ha sammen med den integrerte forsterkeren når den dagen kommer når jeg skal sette opp 5.1 eller 7.1 surround.

Hva mener dere om dette ? bedre å kjøre på med integrert forsterker ? vil jeg kunne få minst like mye ut fra hd tv og blu ray med det int forsterker ?

Takk for hjelp på forhånd= )

Lenke til kommentar

hehe, okai! =)

Blir vel de høytalerne og integrert forsterker da = )

Denne Nad`en kanskje.. ?

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...terker_Graa.htm

1 spørsmål til....

hvilken spesifikasjoner kikker dere på for å se om høytalerne og forsterkeren går sammen ?

hvis man kikker på spesifikasjons lista, hva skal man sammenligne ? hva er viktig ?

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

antall dB på høyttaleren gir ett bilde av hvor stor forsterker høyttaleren trenger. Under 89dB da trenger de litt kraft.

Og det med watt kan du lese om under "Billigwatt som ikke finnes" i signaturen min.

Har ikke hørt akkurat den NAD'en der, men NAD lager gode ting dem.

Du kan jo også titte på Marantz PM7001

Marantzen er noe varmere i lyden

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Leser på den sida du linka til nå...

Så B&W høytaleren som har 90db, trenger fks bare ca 40 ekte watt og oppover?

Nå står det jo at den forsterkeren kjører 2x150 watt =300 watt og ta 60% av de .. som da blir 180 watt hvis det er fake watt, og det gir da 90 watt til hver høyttaler...

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...terker_Graa.htm

Denne fks har jo da 2x80 watt = 160 watt - 40% som er da 96 watt..

Da er det igjen 48 watt til hver høyttaler..

Vil den kunne klare å kjøre de høytalerne bra da ?

Eller er jeg helt på bærtur nå med den 60% som det sto om i den linken osv =p ?

edit: selvfølgelig blir det helt på grensen, siden 90db da krever 40 watt ++ og da kjøre med 48 watt blir vel bare OK.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Den er nok 80watt per kanal. Det er antal watt den trekker fra nettet som man bruker i det regnestykket :)

Når man ser målinger som den (2 x 80 watt kontinuerlig effekt i 8 ohm

(kont. effekt, begge kanaler, 20-20.000Hz, forvrengning < 0,08%))

Så er det relativt realistisk. For her brukers begge høyttalerene kontinuelig og med frekvensområdet på 20-20.000Hz som er det ett vanlig menneske hører. Og med forvregning på under 0,08%. Som er relativt godt. Mins mulig forvregning er optimalt.

Hvis målingen omfatter lav forvregning og stort frekvensområdet så vil det se ut som om forsterkeren ikke er så kraftig, men det trenger ikke å være sant. Hvertfall hvis man sammenligner med en forsterker som er målt på en helt annen måte.

Surround forsterkere måler ofte driften i to kanaler og ligger på x ant kanaler forsterkeren har. Det er veldig vanlig, men ikke altid riktig.

For de fleste surround recivere yter mere i stereo. Så si at de måler den i stereo til 100watt, så skriver dem 5x100watt, noe som ikke behøver å være riktig.

Du kan lese litt om dette her en liten guide jeg har skrevet til folk som skal kjøe seg forsterker.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Okai..

Den til 6000kr har da 2x150 og like realistiske opplysninger som den du tok ut der.

Vil det da si at man får da kanskje ca 150 watt i hver da..

Men hvis jeg da kjøper høytalere med 90 DB.. Hvor mye watt burde man minst ha for å trøkke på med de skikkelig ? var vel et minimums krav på 40 watt for å spille med de i det hele tatt.. burde ikke 80 watt holde da ? hvis man får 80 watt fra den til 4000kr.

Men er vel kanskje kjekt å kjøpe med 300 watt tilsammen, sånn at man har litt å fordele utover 5 kanaler den dagen man investerer i surround.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Lyden....

Man kan ikke lese seg til om den er bra eller ikke.

Man må høre selv.

Så mitt tips er å finne noen du har lyst på og dra å høre på dem.

Ta den dag hvos du går i div butikker å hører deg fra til den du liker best

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...