UrgeLoL Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Sales of the Xbox 360 in Europe have hit a wall according to a new report from Screen Digest, which suggests Microsoft is struggling to expand the user base for the next-gen console. The report also observes that the Nintendo Wii is dividing the market, with some publishers happy to ride Nintendo's coat tails to pick up business with poor quality titles, while others are betting the farm on the innovative machine. "For Xbox 360, European hardware sales seem to have hit a wall. The target market is still too focused on adult males and the brand does not enjoy the same cachet in non-Angle Saxon markets as it does in the US and, to a lesser extent, the UK," reads the report. While there are no concerns about appealing to a dedicated gaming audience, "failing to break out of a small number of genres and thereby appealing to groups outside of hardcore gamer," is a bigger problem according to Screen Digest. Despite these issues the report does highlight that some of the most anticipated titles for the coming Q4 are for the Xbox 360 and Xbox Live is described as a "beacon of hope". According to the analysts group, the Nintendo Wii is splitting business models across the industry. "Some publishers are investing much less saying they will leave the platform drivers to Nintendo and ride their coat tails by spending very little on mediocre quality titles which will give some return." On the other hand, "the combination of lower development costs and fastest growing installed base confers significant economic advantages in publishing games for Wii relative to competitive consoles, and this has lead to some third-party publishers increasing investment levels in developing for the platform." The report points out that a low return on Wii software may hamper investment by publishers in other formats, as it simply does not generate as much profit at a time when PS3 and Xbox 360 development costs are rising. And on the PlayStation 3, the report criticises Sony for not educating consumers as to what's in the box and relying too much on the PlayStation brand. Because of this a price drop is inevitable, says Screen Digest. "A price drop before the end of the year is inevitable and would be in line with previous PlayStation first time price reduction timings." "Marketing material has tended towards the esoteric and abstract and has seemingly failed to resonate with the consumer." It also points out that Sony could drop a "bombshell" by the end of the year with a combined price drop and the launch of the Home virtual networking and online game service. Lenke til kommentar
freke Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 The target market is still too focused on adult males 8903391[/snapback] Flaks at wii og ps3 er kiddie-konsoller da, så unga og får noe å leke med. Voksne mannfolk har tydeligvis sin konsoll i 360. Av de to konsollene er det jo bare en som har noe salg å snakke om, den andre selger vel omtrent som 360. Man kan jo lese hva man vil ut av det hehe Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 En haug med dårlige nyheter, ikke bare for 360-fans. Tendensen utgivere/utviklere har til å spy ut middelmådige spill til Wii er veldig trist, og det forundrer meg ikke om dette kan ødelegge for spillbransen. Og for oss gamere. Nintendo burde innført en eller annen kvalitetskontroll synes jeg.. Det om at 360 har møtt en mur forundrer meg ikke. De satser jo nesten utelukkende på en aldersgruppe, faktisk nesten bare en sjanger (FPS). Konsollen mangler en egen Wii Sports eller Singstar, noe som appellerer til alle og er morsomt og lett å plukke opp. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det er vel ikke så mye å frykte så lenge de pøser på med kvalitetstitler til 360'en, men synes det er litt rart at de ikke satser litt mer på lettlurte småunger Lovende: Despite these issues the report does highlight that some of the most anticipated titles for the coming Q4 are for the Xbox 360 and Xbox Live is described as a "beacon of hope". Lenke til kommentar
freke Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 And on the PlayStation 3, the report criticises Sony for not educating consumers as to what's in the box 8903391[/snapback] Heey, vi vet da at det ligger en komposittledning i esken :!: Lenke til kommentar
neo2001 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Guitar Hero 2 (og 3 til høsten)? Rock Band? Dessuten ryktes det også at Microsoft tester ut og skal komme med noe spennende til jul, og arcade-spillene er vel ikke forbeholdt kvisete gutter? Men jo, mesteparten er FPS-fiksert eller bil/sport. Syns likevel at det blir for ensidig fokus på at det er geeks/gutter/menn som har 360. En haug med dårlige nyheter, ikke bare for 360-fans. Tendensen utgivere/utviklere har til å spy ut middelmådige spill til Wii er veldig trist, og det forundrer meg ikke om dette kan ødelegge for spillbransen. Og for oss gamere. Nintendo burde innført en eller annen kvalitetskontroll synes jeg.. Det om at 360 har møtt en mur forundrer meg ikke. De satser jo nesten utelukkende på en aldersgruppe, faktisk nesten bare en sjanger (FPS). Konsollen mangler en egen Wii Sports eller Singstar, noe som appellerer til alle og er morsomt og lett å plukke opp. 8903463[/snapback] Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Guitar Hero 2 (og 3 til høsten)?Rock Band? Dessuten ryktes det også at Microsoft tester ut og skal komme med noe spennende til jul, og arcade-spillene er vel ikke forbeholdt kvisete gutter? Men jo, mesteparten er FPS-fiksert eller bil/sport. Syns likevel at det blir for ensidig fokus på at det er geeks/gutter/menn som har 360. En haug med dårlige nyheter, ikke bare for 360-fans. Tendensen utgivere/utviklere har til å spy ut middelmådige spill til Wii er veldig trist, og det forundrer meg ikke om dette kan ødelegge for spillbransen. Og for oss gamere. Nintendo burde innført en eller annen kvalitetskontroll synes jeg.. Det om at 360 har møtt en mur forundrer meg ikke. De satser jo nesten utelukkende på en aldersgruppe, faktisk nesten bare en sjanger (FPS). Konsollen mangler en egen Wii Sports eller Singstar, noe som appellerer til alle og er morsomt og lett å plukke opp. 8903463[/snapback] 8903547[/snapback] Er klar over at 360 har Guitar Hero, (har spillet selv ) men dette er knapt en system-seller ettersom alt som kryper og går av TV-konsoller vil få GH også... Det samme kan sies som Rock Band. PS2 har hatt GH i flere år nå, og den konsollen er billigere enn en wii-remote nowadays. Endret 20. juni 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 for de yngre er jo viva piñata perfekt! Jeg tar ikke dette så altfor serøst egentlig siden at 360 har så mange kvalitetstitler nå i de nærmere tider. Ja det kunne vært litt mer spill som var rettet mot alle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Bare jeg som savner link i førsteinnlegget? Det er da ren folkeskikk å si hvor man henter en artikkel fra. Endret 20. juni 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Savner en kilde ja, måtte være en fra PS3 leiren så henter dritt opp mot Xbox 360 Og den komposittkabelen er den verste kabelen som har fulgt med noensinn, testa Resistance Fall Of Man og det såg jo ut som ett gammelt PS2 spill Kan godt si den kabelen du får med i 360 er bedre, noe som jeg tror mangen her mener Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Bare jeg som savner link i førsteinnlegget? Det er da ren folkeskikk å si hvor man henter en artikkel fra. 8903876[/snapback] http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=25943 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Alle som ønsker seg en Xbox 360 har vel kjøpt seg en. Tror også at salget vil øke nå som Mass Effect, Halo 3, BioShock kommer, osv. Men tror Microsoft må satse mere på barn hvis de vil "vinne".. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, innlegg som siterer noen som mener noe om en konsoll, osv osv - de stenges, da det ikke tilfører forumet noe særlig positiv diskusjon. En tråd som handler om dette bør oppfordre til en eller annen form for debatt, ikke bare sitere en nyhet. Om noen ønsker å ta dette opp med meg, send en pm . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg