Gå til innhold

Problematisk helg\kveldsjobb, men nyttig erfaring

Anbefalte innlegg

Hadde en helge\kveldsjobb ved siden av skolen i ca 8-9 måneder. Jobba i butikk, gjorde stort sett alt av oppgaver som kom opp, sitte i kassa, rydde, bære ut nye varer osv. Problemet var mangel på arbeidskontrakt og å få frem når man skulle jobbe og ikke jobbe. Min plan var å flytte vekk fra dette stedet, og jeg måtte dermed si opp jobben. Men jeg ble satt opp til jobbing etter oppsigelsestiden(jeg sa ifra god tid på forhånd, det var jo teit å ikke få det skriftelig men han sa det var OK), og ble fortalt "deal with it". Da jeg som sagt manglet arbeidskontrakt, sa jeg opp uten å se meg tilbake (hadde ikke mulighet til å jobbe da uansett, så det var det eneste valget).

Nå har jeg flytta til et nytt sted, og jeg har tenkt å søke på en ny butikkjobb, for å tjene litt penger ved siden av studiene. Jobben jeg har hatt er jo uten tvil en nyttig erfaring, men jeg lurer på om jeg skal nevne dette? Det øker jo sjansene mine betraktelig dersom jeg har butikkerfaring, men jeg får ingen god attest fra gamlestedet jeg jobba. Noen som vet hva jeg bør gjøre her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så lenge du gjorde en god jobb under ansettelsen er det ikke noe problem. Du sier klart ifra at du jobbet der, oppgir referanse person. Og forklarer hvorfor du sluttet, og hvilke tiltak arbeidsgiver gjorde når du leverte oppsigelse. Er ikke noe problem det vettu. Så lenge du er ærlig og sier nøyaktig hvordan det skjedde. Ellers ville jeg bare ha utelatt den fullstendig.

Lenke til kommentar

Jeg vil si jeg gjorde en svært god jobb, jeg jobbet hardt og var generelt sett flink. Ikke at det trengs en rakettingeniør for å utføre en butikkjobb.. Men jeg har jo som sagt ingen attest, hvordan kan den nye arbeidsgiveren da vite at jeg var flink? Og referanseperson, skal jeg bare si navn og tlf til gamlesjefen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...