TBJ Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Jeg har fått problemer med aircondition på min VW Sharen 2003 mod. og fikk vite av et VW verksted at klimakompressoren må byttes. VW verkstedet fortalte meg at det ville koste ca. 9000,- inkl. arbeid. Problem 1 er at nå skal jeg på feire om tre uker og skulle hatt arbeidet gjørt før den tid og de hadde ikke ledig time før slutten av juli! Problem 2 er at det rett og slett er dyrt. Hører tilstadig at folk anbefaler verksteder i Sverige, så derfor lurer jeg på om noen vet om verksteder (helst nærme Svinesund) som kan litt om aircondition og VW i Sverige? Jeg har søkt rundt på nettet uten hell. Alle tips mottas med takknemlighet Edit: Trenger ikke å være merkeverksted Endret 20. juni 2007 av TBJ Lenke til kommentar
llyffant Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Her er noen VW verksteder Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Her er noen VW verksteder 8903027[/snapback] Takk for den. Hadde egentlig håper på noen nærmere Svinesund og egentlig ikke et merkeverksted (rett og slett pga. pris). Men jeg har sendt et av de på listen din en forespørsel om pris, så vi får se. Takk igjen! Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Kjell Johanson's bil i Skee... 20min fra Svinesund Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Skal ikke denne holde i minst 5 år? Dette bør vel være en klar reklamasjonssak selv for VAG? Eller er bilen bruktimportert? Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Eller er bilen bruktimportert? 8903689[/snapback] ja Lenke til kommentar
trra Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Har du andre VW verksteder i nærheten? Prisene kan varie endel hos de forskjellige vw-verkstedene. Prøv også å hør om det er noen "ikke-merke" verksteder som kan gjøre jobben. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Har fått time hos Mekonomen nå. Har veldig god erfaring med de fra før. Mest på god kundeservice, men også god pris. Problemet er at jeg ikke vet helt hva som er feilen. VW gav meg tvetydlig bekjed. Mekanikeren mente at det var magnet -innslaget/-klutsjen som måtte byttes og han sa at på min kunne ikke man kun bytte den, men måtte bytte hele aircondition kompressoren. (Jeg har ikke peiling på bil. Kun refererer til hva jeg mener han sa, så ikke skrik hvis det er feil navn på noen deler...) Neste jeg pratet med der, mente at det var fullt mulig å kun bytte kun delen. Jeg ba han prate med sin kollega for å dobbeltsjekke det, men kollegaen er nå borte i noen dager. Men han virket sikker i sin sak. Disse delene (uanset hva det er) må bestilles hvis jeg drar på andre steder enn VW verksteder (dette gjelder også flere VW verksteder). Derfor blir det problem å dra til Sverige hvis bilen må stå der i en uke mens de aktuelle delene kommer. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 er ikke ofte man får løst innslag/clutch til kompressorer på VAG. Opel er flinke på det. Siden du har fått den diagnosen vil det si at du får 12volt ned på kompressoren når den skal gå, men innslaget slår ikke inn. Det vil da si at du ikke har en variabel kompressor som er i innslag hele tiden. den reduserer slaglengden på stemplene i komp. ut ifra trykk.mens din er enten av eller på. regner derfor med at dette innslaget ditt står stort sett i inngrep som da gjør at det kan sette seg fast(ruste fast). det blir treghet i innslaget. 1. dytt en skrutrekker borti innslaget mens motoren går. regner med at den vil koble inn... hvis den gjør det så fyll hele innslaget med rustløser og slå av og på hele tiden og hjelp til med skrutrekkeren. dette og fullstendig kompressor ras er vanligst på VAG. 2. Har mekanikeren målt om han får 12 volt med belastning i kretsen? her kan det forekomme sp.fall i kretsen som gjør at de 12 voltene blir til 3 når det skal gå strøm igjennom. dvs at det nytter ikke og koble av stikket til kompressoren og måle om du har 12 volt. Skjeldent på VAG 3. du kan ohme(måle motstand) i innslaget så skal jeg si deg om det er defekt eller ikke. må sjekke teknisk data. Ramser bare opp dette fordi jeg vet at det er mange som driter seg ut på feilsøking av ac anlegg. har bytta mye unødvendig opp gjennom tidene og en kompressor er dyrt.... +gass/tørka osv hvis de virkelig kjører løpet. ikke for og rakke ned på noen mekaniker eller noe sånt, men du kan spare mange tusen på og dobbelt sjekke. spes se pkt. 1 Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 En stund siden blitt skrevet ehr nå, og sjøl har tenkt ta turen til sverige med pasaten min. Noe nye steder å anbefalle? Jeg må bytte reg.reim og bremser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå