morra Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei, idag satt jeg inn et nytt lydkort i PCen, i tillegg til det som er integrert i hovedkortet. Problemet er at PCen ikke vil starte nå... Hva kan jeg gjøre? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 starter den uten lydkortet? prøvd å sette lydkortet i et annet pci spor? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Annet pci-spor er en god ide. Det er også viktig å avinstallere driveren til det gamle lydkortet og gå i bios å deaktivere det. Lenke til kommentar
morra Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Takk Funka å bytte PCI-spor Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Hva mener du med 'vil ikke starte'? Får du bare svart skjerm til å begynne med? Begynner PCen å boote windows (regner med at du hadde sagt ifra om du bruker linux)? I så fall, hvor langt kommer den før den 'gir opp'? M. edit: Så det var løst før jeg skrev svaret ferdig... Endret 20. juni 2007 av mysjkin Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 hehe yes yes good at det funker igjen men husk å fjern gamle lydkortdrivere som morten k sier evt også deaktivere i bios litt kjipt å messe med feil drivere gitt Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Kan være vanskelig å få avinstallert drivere når den eventuelt ikke engang begynner med BIOS-rutinene (bare svart skjerm). Og det skal ikke være nødvendig å manuelt deaktivere on-board-lyden, i alle fall ikke på noen av de maskinene jeg har hatt opp igjennom årene. Så jeg mistenker defekt eller skitten PCI-slot. Lenke til kommentar
morra Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Meningen var å ha to lydkort Jeg har video output til PC-skjerm og TV. Jeg ville bare skille lydene mellom PC og TV sånn at det kan skje ting på pcen uten at lyden kommer på TVen også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå