Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange er det normalt å ha ligget med

Anbefalte innlegg

Og om du har 3 nye sexpartnere HVERT år fra du er 16 år, så vil du ha hatt hundrevis av partnere når du er oppe i årene, det er enkel matematikk.

9046445[/snapback]

Hvis man begynner med sex som 16-åring (da er man litt tidlig ute), så har man hundre partnere ca i 45årsalderen. Dette forutsetter at man ikke har noen faste forhold og fortsatt føler for å leve det ungdommelige ungkarslivet. Jeg tror ikke det er mange der ute som har sex med 3 stykker i året i 30 år uten å starte et eneste forhold, og da mangler de noe vesentlig. At man lever sånn nå (jeg er 19) sier ikke mye om hvordan man er i fremtiden, folk har en tendens til å være vill i ungdommen og slappe av etterhvert. Jeg håper å finne meg en fast dame før jeg runder 100, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vet bare at det å ha under 10 sexpartnere ikke er "løst". Du vet ingenting om det er løst å ha flere, du bare føler det sånn.

Selvrespekt? Det er høyst subjektivt, for selvrespekt går på følelser, hvordan en oppfatter seg selv.

9047371[/snapback]

Det du sier gir iallefall ingen mening. Jeg må jo vite noe om det, om jeg føler det sånn. Hva faen?

Lenke til kommentar
Du vet bare at det å ha under 10 sexpartnere ikke er "løst". Du vet ingenting om det er løst å ha flere, du bare føler det sånn.

Selvrespekt? Det er høyst subjektivt, for selvrespekt går på følelser, hvordan en oppfatter seg selv.

9047371[/snapback]

Det du sier gir iallefall ingen mening. Jeg må jo vite noe om det, om jeg føler det sånn. Hva faen?

9049639[/snapback]

Du må definere ordet "løst" her, for alle mennesker har ulike meninger om ordet.

Når du får deg flere partnere, vil du da utvide toleransen for "løst" eller vil du dømme deg selv da når du kommer over terskelen for hva som er "løst" ?

Men hvis en person du mener er løs, ikke føler seg løs selv, hvem har rett da, du eller den personen? :p "Løst" er et negativt ladet ord, ville du brukt det til å gi karakteristikker mot folk du mener er løse? Isåfall, hva tror du folk tror eller føler med seg selv hvis dem mener dem faller inn under definisjonen din av hva som er "løst", vil dem ikke føle seg bedømt da?

Lenke til kommentar

Så du skal lyve til en som sitter i rullestol uten benis, ører, og hender å si at han er normal. Bare for at han ikke skal føle seg bedømt?

Det du sier gir lite mening i hodet mitt. Du kan være løs med 10 partnere, du tenger ikke å være det. Det er forskjell på å spre dem utover 5 år og ta alle i sommerferien. Folk som har sex med forskjellige med korte mellomrom, vanlig sex, analsex, oralsex. De er løse.

Om du har vært sengeaktiv i 5 år, å ha 10 partnere. Å du har hatt 2 i året. Det vil jeg ikke definere som løst. Men 5-10 på si 1 år, er ganske løst.

I mitt hodet. Så alle som vil protestere mot det, bruk tiden deres på noe annet.

Lenke til kommentar

Da er du blitt en matematiker, sorry å si det. Enten kan man ha sex uten å bli sett på som skitten eller så kan man ikke det. Ordet er negativt ladet, husk det, det fins ikke positive aspekter av det, så hvis du "mener" og tillegger noen den karakteristikken, så er det din svakhet, for det er dine grenser og din terskel det er snakk om, ikke vedkommede det gjelder. Så, det er litt viktig at man ikke prøver å dra folk ned i gjørma ved å bruke slike karakteristikker på folk, men det er SELVFØLGELIG lov å tenke og ha en slik mening. :cry:

Lenke til kommentar

Jeg vil gjette mellom 1 og 600.

Sånt er veldig individuelt. Folk burde slutte å tenke så mye, og heller gjøre det som føles bra der og da. Dessuten, hva er normalt? Definer normal?

9042236[/snapback]

Enig med deg. Folk må få gjør som de vil.

Innstalerer man kølapp-system utenfor sovromsdøra med motto "Jeg tar alt", så vil jeg nok se på de som lause :p

Men seriøst, jeg har for lengst sluttet å bry meg om hva andre gjør. Deres valg, deres liv. :)

Lenke til kommentar
Da er du blitt en matematiker, sorry å si det. Enten kan man ha sex uten å bli sett på som skitten eller så kan man ikke det. Ordet er negativt ladet, husk det, det fins ikke positive aspekter av det, så hvis du "mener" og tillegger noen den karakteristikken, så er det din svakhet, for det er dine grenser og din terskel det er snakk om, ikke vedkommede det gjelder. Så, det er litt viktig at man ikke prøver å dra folk ned i gjørma ved å bruke slike karakteristikker på folk, men det er SELVFØLGELIG lov å tenke og ha en slik mening. :cry:

9052445[/snapback]

Hva faen.

Lenke til kommentar

Hva er å være løs på tråden? Er det å ha mange sexpartnere fordi en møter mange mennesker en har sexuell kjemi med og lever ut tiltrekningen, eller betyr det at man har sex med mange fordi en håper på at en skal bli likt og føle seg tiltrekkende? For å oppnå noe annet enn den gode orgasmen? :hmm:

For meg er sex og sex og kjærlighet to forskjellige ting. Hvis man har en fast partner og man er enige om at sexen foregår kun med hverandre, forholder man seg til det. Hvis en er singel, ser jeg ingen grunn til å ikke ha sex med et menneske man føler kjemi med uansett hvor mange dette vil innebære og uten at det skal følge med forpliktelser av noen slag. Jeg skjønner ikke at dette med sex skal være så forbundet med anstendighet? Det er ikke annet enn å dele en fysisk lyst...jeg masserer deg og du meg i en litt utviden variasjon- den aller beste :thumbup:

En gang må det vel bli slutt på å se på sexlyst og jakten på den gode orgasmen som noe skittent noe- det er helt normale og naturlige drifter. Og, hvorfor er det viktig å vite hva som er gjennomsnittet når det kommer til sexpartnere?

En gang må det også bli slutt på at jentene skal gå rundt å fornekte sine drifter- der noen har sterkere enn andre- og føle at de er løse på tråden hvis de på samme måte som gutta, tilfredsstiller dem.

Jeg har hatt mange, mange sexpartnere fordi jeg har møtt mange spennende og tiltrekkende mennesker, av begge kjønn, som jeg har ønsket å gjøre godt i mot og som jeg har følt kunne gjøre det samme for meg og heldig for meg, har de følte det samme. De siste 12 årene har jeg imidlertid holdt meg kun til en, fordi vi har nok med hverandre og ikke ønsker å dele hverandre med noen.

Så, hvorfor bry seg om gjennomsnitt? Bry deg heller om å leve etter din samvittighet ovenfor deg selv og andre. Jeg synes det er viktig å ta hensyn, hvis du vet at den du har sex med har følelser for deg du ikke imøtekommer, synes jeg du skal la være. Det er ansvars- og hensynsfult.

Ellers: lev livet og ha det godt!

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar

Ordet "løs" stammer vel ut fra ordet "løssluppet". Det å være løssluppet er i seg selv positivt, i likhet med å være trygg på seg selv. Litt av poenget, synes jeg, er at det derimot finnes grenser for det meste! De som mener noe annet, er som regel ganske ukritiske! Hvor grensene skal trekkes, får bli opp til hver enkelt, men det finnes desverre en statistikk på hva som er "normalt", eller "gjennomsnittet" på stort sett det meste. Går man langt utenfor disse, så er man utenom normalen.

Om de som har flere ti-talls partnere bak seg liker det eller ikke, så er gjennomsnittet/normalen for den norske befolkningen 12 partnere gjennom et helt liv (statistikk fra RSFU). Med andre ord, har du 50 partnere i en alder av 30 år, så er du laaaaangt utenom det som defineres som det normale i denne sammenhengen. Om det er positivt eller negativt får bli opp til hver enkelt å bedømme, ut fra de verdier man har.

Problemet med disse diskusjonene er at det ofte er null forståelse for hvorfor mange mener det de mener. De som mener at mange ulike sexpartnere i året er negativt, får bombardert mot seg at de er "moralister", "nedlatende" osv, mens de som praktiserer sex med fremmede partnere som om det var like vanlig som å skifte sokker, får ofte stemplet "løs", "uansvarlig" osv. på seg fra "moralistene".

Mine "standarer" kritiseres ofte her på forumet for å være "moralistisk" (noe som skal være ment som en negativ tilbakemelding). Så... for å klargjøre dette slik at jeg slipper å høre mer preik om det:

Moral (for å nevne tre eksempler):

* Lærdom, leveregel som kan trekkes ut av en fortelling eller hendelse.

* Kampmoral - Kampånd, evne til å beholde troen på en institusjon eller et mål, uttrykt gjennom selvsikkerhet, positivitet, disiplin og villighet til å utføre tildelte oppgaver.

* Kristen moral. Hovedbudskapet innen kristendommen; Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg, og; Om din neste fiker ditt ene kinn så vend ham det annet kinn, og; De ti bud. Moral er hvordan vi oppfører oss i forhold til hva som er riktig og galt.

Moral er også grunnlaget for etikken.

Mine synspunkter dreier seg ikke om rett og galt! Det nærmeste jeg kommer "moralisme" i det jeg mener, dreier seg om å trekke ut lærdom fra hendelser eller erfaringer og fortellinger (les: informasjon). Hvis det å bruke hodet, reflektere, ta til seg lærdom/informasjon og tenke seg om to ganger er negativt, så har jeg definitivt meninger som er helt på trynet. Det jeg prøver å si, er at sex, uansett hva man mener eller hvilke verdier/meninger man har, krever ansvar! All denne snakkingen om "pul så mye du vil" og "du lever bare en gang", er i mine øyne så ureflektert og så lite gjennomtenkt at jeg blir helt ør i hodet! Slike utsagn er like hjernedøde som "Sex er kun synd og skittent". Hele poenget bak mine verdier og min "moral" går på å bruke hodet og å vite hva man holder på med! Ja, det kan faktisk av og til bety at man velger å IKKE ha sex, hvis det strider mot fornuften (IKKE verdiene mine)!

Ligger man med så mange (og dette gjelder beklageligvis kun kvinner), at man ikke vet hvem faren er hvis man blir gravid eller at en mann puler unger på flere kvinner samtidig, så har man virkelig gjort noen dårlige valg! Er du med på smitte folk med kjønnssykdommer, så har man fullstendig mistet oversikten over hva som kommer inn og ut av kroppsåpningene dine og hvor det kommer fra! Tror man at det å ta vare på seg selv i en seksuell sammenheng, kun dreier seg om å ta på en kondom, så har man lite viten om hvordan verden fungerer og hvor uforutsigbart livet og mennesker kan være!

Hvor mange aborter (etter frivillig sex), voldtekter, dødelige/ukurerbare kjønnssykdommer, unger som ikke vet hvem faren sin er etc. skal til for at disse helt NORMALE gjengangerne av konsekvensene som sex, i alt for mange tilfeller, medfører, skal bli sett på som rene sannheter, istedet for å bli bortsnakket som unødvendig "moralisme"? Antall partnere er ikke det som alene avgjør hvor uansvarlig man er eller hvor utsvevende man er (selv om det ofte gir et ganske godt bilde)! Det som betyr noe er tanken og vurderingen som ligger bak hvert enkelt valg man tar!

F.eks: Har du hatt ONS med 70 fremmede over en 3 års periode, så tilsier ALL sansyneligvis at det ligger en del tankeløshet bak all denne rundpulingen. Trenger man å spørre hvorfor det er tankeløst, så er svaret enkelt og logisk: Svært få som har et ONS med en ny person hver 2 uke, tester seg mellom hvert knull eller holder oversikt over mulige konsekvenser som kan komme noen uker senere (ikke rekker de det heller). Med andre ord, så kan det fort hope seg opp med både kjønnsykdommer og uønskede graviditeter. Jeg vet selv om flere personer med disse erfaringene og alle disse brukte å bannlyse "moralistene" nord og ned helt til de forsto at det faktisk ikke dreier seg om "rett og galt", moral eller verdier, men heller totalt naturlige konsekvenser som faktisk skjer når man springer rundt med hodet opp i ræva og legger krav på sin "rett til å leve livet"! Utallige milliarder kondomer har allerede sprukket under samleie og flere kommer det til å bli! Hvor mange har forresten ikke blit smittet gjennom å utføre oralsex på en kvinne (hva er kondomen godt for da)?

Samfunnet bruker flerfoldige millioner kroner for å opplyse om ansvaret rundt sex. Er det moralisme eller et rent behov som har kommet, siden så utrolig mange mennesker ikke ønsker å forholde seg til alt ansvaret som sex medfører eller å høre om det fra alle disse "moralistene" som fakstisk har fått med seg denne grunnleggende livslæren?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Er det uansett noko poeng å være "normal" eller å være lik gjennomsnittet av befokningen? Eg har ikkje noko behov for det, dette er ein sak som er 110% opp til kvar enkelt. Om nokon har hatt sex med 20 eller 0 når dei er 25 betyr grusomt lite. Folk lever livene sine som dei sjølv vil og i sitt tempo.

For enkelte er det heilt utenkeleg å ha sex med eit tosifra antal personar, mens det for andre er ein naturleg ting.

Skulle me fulgt normalen, noko eg synest er eit veldig feil ord så burde kanskje alle sett på TV-serien 24 sidan fleirtalet her i landet gjer det? Det er snakk om statistikk, ikkje om ein er normal eller ei. Kun kva side av statistikken kvar enkelt er på.

Lenke til kommentar

Ja, enig Zeph.

LiamH: Det var ikke snakk om konsekvensene av å ha sex, det var snakk om definisjonen av løs/løst/løshoret.

Når vi snakket om det at man bare skal ha sex så mye en vil, så er det selvfølgelig innenfor sin egen terskel for hvor mye og hvor ofte en ønsker å ha sex, det var selvfølgelig ikke ment som at man skal gjøre det på kommando, som du snakker om. Hvis jeg sier "Spis til du dør", så spiser du selvfølgelig til du blir mett he-he, unødvendig for meg å måtte si dette, men forstår man ikke så forstår man ikke.

Og jeg er ganske sikker på at de fleste tar vare på seg selv og har ikke sex med hvem som helst, så en grense finnes uansett. ;)

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg i det du sier LiamH- det finnes grenser for det meste og man skal ikke være ukritiske når det kommer til sexen en bedriver, eller til andre valg en tar i dagliglivet. Dette er et tema som jeg ikke ønsket å berøre i mitt innlegg, fordi jeg heller ønsket å belyse holdningene vi har til mennesker som- nok bryr seg om sex mer enn sokker- men som også synes det er ok å ha sex med et menneske bare for sexens del. Dog ikke uten å være fornuftig i samme slengen og heller ikke ved å la seg rive med uten å ta i betraktning konsekvensene rundt.

Det er mange hensyn å ta til når det gjelder mange ting. Som bilist er det viktig å ta hensyn til andre trafikanter, som røyker tar en hensyn til ikkerøykende og når det kommer til det å ha fysisk samkvem med et annet menneske, spesielt en person en ikke kjenner, tar man sine forholdsregler.

Når du sier pule rundt, så får jeg en følelse av at du mener folk som bare pjegger på uten å tenke seg om. Uten å tenke på beskyttelse, uten å tenke på om det kan bli graviditet av det, uten omtanke for om en evnt tredjepart kan lide skade av det og uten å føle at det ville bety noe som helst. Vel, dessverre så er det mange som driter i fartsgrenser og med det skader og til og med dreper andre mennesker. Dessverre er det også en hel del røykere som driter i vemmelsen og allergier ikkerøykende lider av og det vil nok alltid være dem som driter i om det blir barn av tilfeldig sex, sykdommer eller om det er sårende for noen. Det er synd og det er utenfor min fatteevne at enkelte tillater seg å være så blinde for tungtveiende konsekvenser.

I dag lever vi i et mer opplyst samfunn enn noen gang, derfor skulle det være unødvendig å tilegne seg kjønssykdommer, bli gravid uten at det var planlagt (ser bort i fra at kondomer faktisk kan sprekke, noe jeg for øvrig aldri har opplevet) eller å gå til det skrittet å drite i om det finnes en tredjepart å ta hensyn til.

Jeg er nok laaaaaaangt over gjennomsnittet, men jeg har tatt mine forholdsregler og har derfor en god følelse og mange gode minner å se tilbake til. Dette må være cluet i det meste en foretar seg, å ha god samvittighet med seg selv og vite at en har holdt stien ren. Det er dette jeg tror du mener med moral og verdier- og det er dette jeg mener er mer viktig enn å tenke på om en følger statistikken eller ikke og dermed, om en er normal eller ikke.

70 forskjellige partnere i løpet av 3 år, er vel mye. Det betyr ca 9 personer pr mnd. Hvis en er medlem av en swingersklubb for eksempel, er det likevel ikke utenkelig at det kan skje uten at jeg snakker av egne erfaringer. For en person som bare herjer rundt, vil det være litt av en jobb og jeg ser ikke helt poenget annet enn at det må være mer driven etter poeng i boken, enn gleden ved å dele noe så godt med et annet menneske.

Å leve livet og ha det bra, kan en ikke ha uten å være bevisst sine valg. Med mange dårlige opplevelser og en ryggsekk full av dårlig samvittighet fører ikke til en særlig trivelig tilværelse.

Lenke til kommentar
Er det uansett noko poeng å være "normal" eller å være lik gjennomsnittet av befokningen? Eg har ikkje noko behov for det, dette er ein sak som er 110% opp til kvar enkelt. Om nokon har hatt sex med 20 eller 0 når dei er 25 betyr grusomt lite. Folk lever livene sine som dei sjølv vil og i sitt tempo.

For enkelte er det heilt utenkeleg å ha sex med eit tosifra antal personar, mens det for andre er ein naturleg ting.

Skulle me fulgt normalen, noko eg synest er eit veldig feil ord så burde kanskje alle sett på TV-serien 24 sidan fleirtalet her i landet gjer det? Det er snakk om statistikk, ikkje om ein er normal eller ei. Kun kva side av statistikken kvar enkelt er på.

9054744[/snapback]

Nei, det er ikke noe poeng å være "normal"... Det som betyr noe er å bruke hodet og å ta vare på seg selv!

Lenke til kommentar

Hva som er normalt for alle kan man ikke si. Men man kan da få lov å si hva som er normalt for seg. Det er jo ikke dermed sagt at man er lik gjennomsnittet.

Jeg har vel en annen oppfatning på hva som er normalt enn en god del andre. Det gjør jo ikke meg til gjennomsnitlig.

Lenke til kommentar
Ja, enig Zeph.

LiamH: Det var ikke snakk om konsekvensene av å ha sex, det var snakk om definisjonen av løs/løst/løshoret.

Når vi snakket om det at man bare skal ha sex så mye en vil, så er det selvfølgelig innenfor sin egen terskel for hvor mye og hvor ofte en ønsker å ha sex, det var selvfølgelig ikke ment som at man skal gjøre det på kommando, som du snakker om. Hvis jeg sier "Spis til du dør", så spiser du selvfølgelig til du blir mett he-he, unødvendig for meg å måtte si dette, men forstår man ikke så forstår man ikke.

Og jeg er ganske sikker på at de fleste tar vare på seg selv og har ikke sex med hvem som helst, så en grense finnes uansett. ;)

9055334[/snapback]

Hvis du ikke klarte å trekke ut logikken i det jeg sa, så var poenget at løs eller ikke løs, er for meg definert etter oppførsel, ikke antall partnere alene! Jeg forklarte hva som betyr noe for meg i forhold til denne diskusjonen. M.a.o. så mener jeg at man kan godt ha ligget med mange, men likevel tatt vare på seg selv, mens andre kan ha like stort antall bak seg og ha vært særdeles ukritisk!

Det nærmeste jeg kommer løs (les: løssluppen) er de som springer rundt og ikke tenker konsekvenser, men som lever etter mottoet: "Pul så mye du vil" og "Du lever bare en gang, så bare ligg med hvem du vil, når du vil" etc. Disse menneskene er, i mine øyne, alt for "løs".

Når det kommer til at "det finnes en grense uansett", så har jeg vel vært inne på det allerede i min forrige post. Det er alt for mange tilfeller av kjønnssykdommer, aborter, voldtekter osv. til at denne grensen du snakker om, faktisk blir overholdt!

Jeg kan derfor ikke gjøre annet enn å sitere ditt eget utsagn: Forstår man ikke, så forstår man ikke...

Lenke til kommentar
En gang må det vel bli slutt på å se på sexlyst og jakten på den gode orgasmen som noe skittent noe- det er helt normale og naturlige drifter. Og, hvorfor er det viktig å vite hva som er gjennomsnittet når det kommer til sexpartnere?

[..]

Så, hvorfor bry seg om gjennomsnitt? Bry deg heller om å leve etter din samvittighet ovenfor deg selv og andre. Jeg synes det er viktig å ta hensyn, hvis du vet at den du har sex med har følelser for deg du ikke imøtekommer, synes jeg du skal la være. Det er ansvars- og hensynsfult.

Ellers: lev livet og ha det godt!

9053598[/snapback]

Akkurat. enig med deg der. Man bør leve sitt liv som man vil og synes passer en selv. Dessuten bør man ikke blande seg inn i hvordan andre lever sitt liv. Å kalle folk "løs" er både ondsinnet og respektløst, og et forsøk på å misjonere sine moralske meninger. Men hvis moralistene vil gå glipp av villige jenter blir det jo bare flere til oss andre, så det er jo bra. :p

Lenke til kommentar

LiamH: Vi diskuterte hvorfor det var idiotisk å karakterisere folk som løs. Det handler om respekt for folk. Konsekvenser av sex er et helt annet tema dessverre.

Er det noe som heter "Alt for løs" :roll: Jeg trodde "løs" i seg selv var et begrep som skulle beskrive det ganske godt. Du er en språk-fundamentalist eller så har du noe grossalt imot sex.

Uansett, det du kommer med som i konsekvenser av å ha sex (som blir et helt annet tema), så er du veldig flink til å vektlegge negative sider ved å ha sex. Vektlegging virker for meg, uansett hvilke sammenhenger, som en unnskyldning b are for å få lov til å generalisere eller kverulere om noe. Se for deg ei vektskål, jeg ser for meg deg stå der og kaste på "kjøttbiter" på den ene siden for å få vekten til å tippe over til ditt favør. Hvorfor kan du ikke nøye deg med én enkelt mening istede for å vektlegge det hele? Må du virkelig ha så mange ting for at det skal rettferdiggjøres for din mening?

Kan du ikke bare si "Jeg hater sex" så ville det vært mye enklere for forumfolkene å lese istede for dette foredraget om graviditet, dette vi lærte så mye om hos helsesøstra på ungdomskolen, sånne ting vet vi fra før. Du kan ikke bruke sånt som unnskyldning for å kalle folk løse. :no:

Lenke til kommentar
Hva som er normalt for alle kan man ikke si. Men man kan da få lov å si hva som er normalt for seg. Det er jo ikke dermed sagt at man er lik gjennomsnittet.

Jeg har vel en annen oppfatning på hva som er normalt enn en god del andre. Det gjør jo ikke meg til gjennomsnitlig.

9058300[/snapback]

Akkurat, derfor blir det feil å spørre "Hvor mange er det normalt å ha ligget med".

Lenke til kommentar

Hadde jeg fått vite typen min hadde ligget med flere enn 10 før meg ( han er 20 ) så hadde det plaget megl. Det sier en del når en fyr bare har ligget med 10 random jenter, bare på noen få år. Jeg ville mye heller hatt en som har hatt et par seriøse forhold bak seg. Har man ligget med flere titals mennesker før man har fylt 20 har man neppe hatt noe seriøse forhold. Da har man bare gått fra jente til jente. :whistle:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...