Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange er det normalt å ha ligget med

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, lurer på om det finnes noen statistikker over dette på ssb.no? :whistle:

Jeg vil tro at dette varierer veldig.

Noen er kanskje jomfru når de er 20, mens andre har over 50 på lista si og enda mer.

Personlig mener jeg det er minst like "kult" å ha et aktivt og bra sexliv med kun et lite utvalg personer (kanskje bare en/ei), istedetfor å være bortpå det meste.

Det er ganske enkelt å bli stempla som løs, vettu.. :tease:

Lenke til kommentar
I min vennekrets varrierer det veldig. Noen har bare hatt 1, noen har ingen, noen har 20.

8902947[/snapback]

Det er nok svært representativt (stor variasjon mener jeg) for de aller fleste vennegjenger, litt avhengig av størrelsen. Hvertfall blant vennegjenger hvor folka hovedsakelig befinner seg et sted mellom 16 og 20 eller noe sånt når det gjelder alder. :)

Men hvordan er forholdet innad i vennegjengen?

Har de med mange partnere bak seg status som mer seksuelt erfarne selv om de kanskje har hatt samme antall samleier som han med totalt en partner?

:hmm:

Endret av fredrikg-ohoi
Lenke til kommentar
Men hvordan er forholdet innad i vennegjengen?

Har de med mange partnere bak seg status som mer seksuelt erfarne selv om de kanskje har hatt samme antall samleier som han med totalt en partner?

:hmm:

8902970[/snapback]

1. Blir gjort narr av (Mista jomfrudommen til ei på 37) Han er 18.

2. De med mange tar det de får, vil ikke kalle det status. Disse er vel 20+

3. De som har hatt forhold, men fler en 5 partnere, er de som blir sett på som erfarne. Vil jeg si. Rundt 20 og oppover i alder.

Du er ikke erfaren om du har hatt samme person i 3 år, og kun den person. Du kjenner bare til hvordan dere skal gjøre det.

Du er ikke erfaren om du tar samme person 1 gang før du hopper over til neste.

Du er erfaren om du har hatt sex over lengre tid med flere partnere.

Jeg føler meg ikke erfaren. Men så tror jeg at jeg gjør alt feil og generelt er bare en stor dritt :)

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Er enig at det hjelper på å ha et par partnere bak seg for å være erfaren.

Må bare passe på å ikke gi et inntrykk av at man tar det man får.. det er temmelig desperat.. :p

8903063[/snapback]

Dette er slike vi ser ned og bort ifra.

Men som jeg har sagt tidligere. Jeg kan tilgi en naiv 15-17åring. Men ingen oppegående 18+.

Tilgi er kanskje ikke rette ordvalg.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at det er særdeles individuelt. Både alder for første gangen til antall forskjellige partnere.

Jeg tror også at man ilegger såkalt erfaring mye mer en hva det er verdt. Så lenge du er trygg på deg selv, hva du liker og hva du er kapabel til og du klarer å formidle de til den/de som du har sex med sånn at det dere deler er digg for begge, er det mer en godt nok.

Nå er jeg gift og har det veldig bra med min kone. Vi kjenner hverandre og stoler på hverandre.

Når jeg tenker langt tilbake til tiden før henne så var det jo både noen faste lengre forhold og enkelte one-night-stands, og jeg vil nesten påstå at i etterpåklokskapens lys kunne jeg like godtg ha hoppet over selve sexen for den var stort sett ræva. Det var flørtingen, rotinga og spenningen frem til vi endelig lå sammen som virkelig ga meg grunnen til one-night-stands.

Men dette er jo en rent personlig vurdering. Det var jo enkelte av de som innledningsvis var one-night-stands som etter hvert ble til flere og til slutt forhold med en kvalitativt sett bedre opplevelse i senga.

:)

Lenke til kommentar

Jeg har tre stk. Vært sammen med alle dem, så ikke noe on night stands opplegg her :D

Varierer veldig når det gjelder vennene mine også, noen har hatt 2-3, mens andre har hatt nærmere 50 liksom. (En grunn til at hun blir kalt "Klamydia) :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg har tre stk. Vært sammen med alle dem, så ikke noe on night stands opplegg her  :D

Varierer veldig når det gjelder vennene mine også, noen har hatt 2-3, mens andre har hatt nærmere 50 liksom. (En grunn til at hun blir kalt "Klamydia) :whistle:

8904186[/snapback]

haha...

Bra kallenavn ^^ bedre kan d ikke bli ^^

Lenke til kommentar

Like forskjellig som folk flest! Noen debuterer når de er 12 år og hoper til køys med Gud og hver mann gjennom tenårene, mens andre venter til de nesten er 30 før de debuterer.

Spørsmålet er vel hvilke verdier man har og hva som er viktig for deg! For noen er sex like spesielt som å vaske sokker, mens for andre så stikker det litt dypere. Er man i et langt forhold før man blir 20 år, så har man, normalt sett, mye mer sex enn de som flyr rundt på one night stands, mens de gruser deg i antall partnere. Er de som flyr rundt mer erfarne da? Neppe!

Gjennomsnittet ligger likevel på 12,1 sexpartnere, i følge en stor internasjonal undersøkelse. Alderen til de spurte er ikke, som jeg har sett, nevnt. Tviler likevel på at 12 partnere er "normalt" for en på 20 år... Vil tro at 12.1 partnere er ment som et gjennomsnitt gjennom et helt liv.

Kilde: http://www.durex.com/no/gss2005results.asp

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Du er ikke erfaren om du har hatt samme person i 3 år, og kun den person. Du kjenner bare til hvordan dere skal gjøre det.

Du er ikke erfaren om du tar samme person 1 gang før du hopper over til neste.

Du er erfaren om du har hatt sex over lengre tid med flere partnere.

Jeg føler meg ikke erfaren. Men så tror jeg at jeg gjør alt feil og generelt er bare en stor dritt :)

8903022[/snapback]

Enig med deg i det, men har du funne den rette er det ikkje nødvendig å bli meir erfaren så lenge du har eit bra sexliv med vedkommande. :)

Mulig det finnes statistikk på dette, men du kan ikkje definere "normalt". Om du har hatt sex med 0, 4, 10 eller 20 seier ingenting om kor "normal" du er.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...