Gå til innhold

Spole i VLC-player

Anbefalte innlegg

Når man forsøker å spole i VLC blir indikatoren (eller hva man kaller den saken) alltid flyttet litt lenger enn det man trykker. Er det en funksjon i programmet som gjør at man kan flytte indikatoren dit man faktisk trykker, slik som i WMP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dra indikatoren bort dit du skal ha den?

Ellers så kan du spole med pilene; Ctrl+piler og shift+piler tror jeg.

8902726[/snapback]

Anbefaler heller å gå i Options og sette opp egne hurtigtaster.

Eksempelvis har jeg satt høyre- og venstrepil som spoleknapper (uten noe fancy ctrl/shift/alt) og opp- og nedpilene til å styre volum med et intervall på 10% per. tast.

Samtidig har jeg satt pluss (+) og minus (-) på numpaden til desync-korrigering slik at pluss øker lydens forsinkelse i forhold til bildet med 50 ms per. tasting, og tilsvarende senkes forsinkelsen med 50 ms per. tasting med minus.

Veldig kjekt siden man da kan korrigere der-og-da mens man ser filmen uten måtte avbryte, samtidig man umiddelbart får se effekten og hvor mange millisekund +/- lyden må korrigeres.

Lenke til kommentar
Når man forsøker å spole i VLC blir indikatoren (eller hva man kaller den saken) alltid flyttet litt lenger enn det man trykker. Er det en funksjon i programmet som gjør at man kan flytte indikatoren dit man faktisk trykker, slik som i WMP?

8902713[/snapback]

vlc har kommet med en ny version som fikser dette. Har vært ganske irritert over dette selv, men nå fungerer det altså med siste versjon.

Den heter vlc 0.8.6C

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...