AlecTBM Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg har da en litt eldre maskin som jeg bruker til server. Jeg valgte norsk under installasjonen, norsk tastaturoppsett og alt sånt. Alt så bra ut, men det er en liten ting som plager meg. Det er multispråklig, Jeg har jo selvfølgelig engelsk da, er ikke det jeg klager over, men når jeg feks skriver en kommando som ikke finnes så får jeg denne: -bash: asfsdf: kommando hittades inte Altså svensk. Er litt irriterede når dette kommer opp på man sidene også. Har også opplevd dansk. Noen som vet hva som er feil? Begynner å bli litt irriterende Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Antaglig får du dette fordi den norske oversettelsen ikke er fullstendig og de har da satt inn noe som ligner (noe som for meg egentlig virker rart, så det kan også dreie seg om en ren bug, fint om du rapporterer den i såfall). Du kan prøve å reinstallere språkpakkene for å se om du hjelper, eller eventuelt bare bruke engelsk, som jo unasett vil dukke opp ganske ofte. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Hvordan reinstallerer jeg språkpakkene? Og jeg bruker gjerne engelsk framfor svensk ja Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Du går i synaptic og søker på language-pack , den norske har nb (eventuelt nn) back, så trykker du reinstall. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Okey. Finner sikkert Btw: kjører uten skrivebordsmiljø Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Hmm Finner ingen language-pack men language-support finner jeg men de funker ikke Ingen av dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå