EndreLeine Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei Lurer på om noen kyndige kan hjelpe med følgende: Motoren i sentrallåsen på venstre bakdør er konstatert død av merkeverksted og det samsvarer godt med symptomene.... Problemet er selvfølgelig at det samme verkstedet skal ha det hvite ut av øyene for ny motor og arbeidet Ser at jeg kan skaffe en brukt sentrallåsmotor som passer og spørsmålet blir da om det er så mye hokus-pokus å bytte denne at det må/bør gjøres av fagfolk, eller om dette er noe som en nevenyttig bileier med teknisk innsikt godt over gjennomsnittet anbefales å begynne på selv?... Innspill mottas med takk Mvh Endre Leine Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Har byttet på en Opel Omega en gang. Helt kurant jobb. Vil tippe det er noenlunde lik løsning på din bil. Er du normalt oppegående og nevenyttig tar det vel max 2t tenker jeg. Lenke til kommentar
406 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei Lurer på om noen kyndige kan hjelpe med følgende: Motoren i sentrallåsen på venstre bakdør er konstatert død av merkeverksted og det samsvarer godt med symptomene.... Problemet er selvfølgelig at det samme verkstedet skal ha det hvite ut av øyene for ny motor og arbeidet Ser at jeg kan skaffe en brukt sentrallåsmotor som passer og spørsmålet blir da om det er så mye hokus-pokus å bytte denne at det må/bør gjøres av fagfolk, eller om dette er noe som en nevenyttig bileier med teknisk innsikt godt over gjennomsnittet anbefales å begynne på selv?... Innspill mottas med takk Mvh Endre Leine 8902428[/snapback] Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Jeg har en død elektrisk vindusheis motor på min peugeot 406. Verkstedet skulle ha ca 7000 kroner med arbeid (4500 kroner i deler) Jeg ringte et lokalt bilopphøggeri som skulle ha 500 kroner for den aktuelle delen. Etter å ha tatt fatt i oppgaven med å skifte motor i døren ser jeg sentralåsmotoren som på min peugeot 406 sitter ganske bra til for demontering oppe i venstre hjørene koblet til en kontakt. Det å ta av dørtrekke har gått greit, det var festet med tourqe og klips. Du kan møte deler som er poppet fast også, men tror dette skal være en grei oppgave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå