Exentler Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det er dessverre alt for mange i Norge som ikke har en fjerneste aning om hva saken handler om eller hvorfor folk reagerer så sterkt på det. det er dette telenor vet... det er derfor de gjør som de vil uten at noen vet om det. de bare infomerer om det gode. det værste er at de folkene som ikke vet om det er som ofte telenorkunder. håper politkerne tar tak i det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Post og teletilsynet må ta tak i saken, man kan ikke la dette skje uten følger for Telenor. Jeg har Parabol TV og driter en lang mars i det digitale bakkenettet de trer nedover det Norske folket. Det verste var at Viasat av alle ting forsøkte å selge meg en dekoder for det "digitale bakkenettet" (mer at bakkenett betyr luftsignaler innenfor atmosfæren). Boikott Telenor og det digitale bakkenettet. Kjøp parabol antenner og velg andre internettleverandører. Så håper jeg de andre IPS'ene finner måter å sperre Telenor ute fra alle andre enn dem selv. Endret 20. juni 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 slik staten tenker. mest mulig penger inn og nesten inge ut . Telenor begynner å ligne på Microsoft Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 jeg skjønner bare ikke ståheien rundt dette temaet her på forumet. bytt leverandør da vel..8906570[/snapback] Dette handler ikke om enkeltpersoners misnøye, dette er noe som vil gå ut over hele Norges befolkning. Det skulle bare mangle at de som har peiling på hva det er snakk om tar til orde på vegne av alle som ikke skjønner det. Det er dessverre alt for mange i Norge som ikke har en fjerneste aning om hva saken handler om eller hvorfor folk reagerer så sterkt på det. Sett på den positive siden; Vil ikke dette åpne for mer satsing på mobilt nett, slik som super 3g og lignende? 8906966[/snapback] Nei. Det vil bety økte lønninger til de ansatte, særlig i lederstillinger, større bonuser, fallskjermer, mer utbytte til aksjonærene og det som er igjen vil brukes til ytterligere satsing i utlandet siden de godt kan tyne dumme nordmenn med stive priser og dårlige tjenester i noen tiår til før de forbedrer teknologien litt. Déjà vu ISDN. 8907844[/snapback] Isdn... det var en gullgruve for telenor, gammal teknologi som blei videreført i en masse år før de giddet og oppgradere linjene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) I dag må du ha analoge telefonapparater for å bruke digital IP telefoni. ISDN må være den største tele floppen noensinne. Jeg har fortsatt "ISDN èn linje" som produktet heter og som ble snikinnført i all stilhet så ingen skulle merke at de kunne spare penger på å ha kun 1 ISDN telefonlinje. Og det etter tvang fra et eller annet tilsyns organ. Eneste grunnen til at jeg fortsatt har den er fordi ISDN telefonen med basestasjon og løse apparater var dyr og fordi det koster flesk(900,- i avgift) om man vil bytte ADSL leverandør og ikke har fasttelefon. Elendig. Endret 20. juni 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Syntes ALLE burte boikotte Telenors(stjeleohors) produkter både når det gjelder telefoni, mobil og internett. 8905629[/snapback] har du ikke annet å komme med er det like greit at du bare leser... Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 jeg skjønner bare ikke ståheien rundt dette temaet her på forumet. bytt leverandør da vel..8906570[/snapback] Det er dessverre alt for mange i Norge som ikke har en fjerneste aning om hva saken handler om eller hvorfor folk reagerer så sterkt på det. 8907844[/snapback] Det er grunnen til at dette er et så usedvanlig viktig og dagsaktuelt tema. det er ett aktuellt tema for de som bruker torrent og andre ting fra nettet enn ren surfing. for folk flest vil det være at facebook, astalavista og andre tullballsider vil gå tregere. for praktisk talt alle andre vil det være ett fett. OG; jeg syns det på høy tid å angripe det anarkiet som internett er. ved å innføre pris pr. nedlastet enhet vil man strupe torrent, pirat og alskens ulumskheter. jeg ser INTET negativt med dette forslaget. heller tvert i mot. som tidligere skrevet i andre poster er jeg for den gamle gode "kvoten" som man betalte for. de som bruker nettet til å laste ned musikk, film og programmer de ikke har betalt for må betale mer. simpelten genialt.. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Det er trist lesning, men faktum er at den jevne Telenor-kunde ikke har snøring om hva dette betyr, og så lenge det unngås for mange medieoppslag så statlige tilsyn ikke fatter interesse, kommer de nok unna med det også. Endret 20. juni 2007 av Saftis Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Telenor : dyrt og middels kvalitet. enkelte steder greier de ikke å ha en skikkelig nød telefonlinje. noen ble nektet bredband fordi terminalene ikke hadde kapasitet og de ønsket heller ikke opgradering heldig vis har jeg ingen ting med dem å gjøre jeg har i grunnen aldri likt Telenor . det kan da ikke være meningen at man skal betale flere ganger for samme tjeneste ( kunde -> Telenor , kunde->TV2-> Telenor) Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Vel, jeg skal si opp mobilabbonemanget mitt fra telenor nå, noe må jeg gjøre for å vise at jeg ikke finner meg i dette. Neste blir å si opp parabolabbonemanget mitt. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 haha.. mye luggumt svar her gitt.. synes fremdeles er helt bak mål men.. i en alder av 26 så har jeg vel fått med med litt med tid og stunder.. og tenk at jeg ble kalt fjortiss a.. takker.. hehe.. som nenv tiligre.. denne minne om den gangen de hadde nelastings pakker du måtte kjøpe for og laste ned mere.. vi som viste hva det var lo jo av det. og etter på reklamerte de med "fri" nedlasting.. så.. er vel at folk stoler blint på dem.. de er for store.. ok de taper litt kunder på dette sikker men finner sikkert en fin måte og marketsføre dette.. seinere.. er bare PROVOSERENDE!#¤"W%#¤ &%36 Lenke til kommentar
magnus Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) gtbikes: Ikke veit jeg hvilke årtusen du lever i, men vanlige folk bruker også internett til å sende mailer (ikke bare med kun tekst), sende bilder til fotoknudsen, video med skype osv. Alt dette vil koste ekstremt med kvote. Du må se lengre en nesa de og kanskje tenke på at det er VELDIG mange som bruker internett til annet en pirat. Og OBS torrent != pirat, ta f.eks distribusjon av linux distroer. Blir artig å se hva kundene til telenor sier når skype hakker, fotoknudsen bruker 10x tiden på å få bildene osv. Eller når nett-tv fra nrk ikke lengre er mulig å bruke. Må si dette er en merkelig måte å få bedre tjeneste en f.eks Lyse på. Er alt fiber mot adsl og så går de bort å begyner å tulle med sånt som dette for å få enda dårligere tjenester. Dette burde vel også være god grunn til å si opp sitt adsl abb. hos telenor selv innenfor bindingstiden da de nå drastisk har forandret varen en får og den ikke lengre er som når avtalen ble undertegnet. Endret 20. juni 2007 av magnus Lenke til kommentar
Valent Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 teleh)or kan brenne der gresset ikke gror! -boikott telenor Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 skal man betale 5X for noe som er lit bedre ? og dobbelt for noe som er 10% bedre ? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 <Den eneste ADSL-leverandøren jeg kjenner til som har eget utbygd nettverk er Nextgentel. Vil det si at nexgentel ikke blir berørt av dette? 8905029[/snapback] De er korrekt. Ihvertfall så lenge de ikke selv velger å gå samme rute som Telenor. De blir ihvertfall ikke tvunget til å følge med på dette på noen måte. Det samme gjelder for alle andre leverandører med egne utbygde nett. På ADSL er det bare Nextgentel som jeg kjenner til, men Lyse og en del andre kabeloperatører har nok også egne nett som vil bestå uberørt vil jeg tro. Det er foresten ikke garantert at leverandører som leier Telenors nett vil bli berørt av dette. Det kommer ann på den tekniske løsningen, men jeg vil si at jeg tror det er mer sannsynlig at de blir det enn at de ikke blir det. -Stigma Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Telenor : dyrt og middels kvalitet.enkelte steder greier de ikke å ha en skikkelig nød telefonlinje. noen ble nektet bredband fordi terminalene ikke hadde kapasitet og de ønsket heller ikke opgradering heldig vis har jeg ingen ting med dem å gjøre jeg har i grunnen aldri likt Telenor . det kan da ikke være meningen at man skal betale flere ganger for samme tjeneste ( kunde -> Telenor , kunde->TV2-> Telenor) 8908885[/snapback] jeg sitter med ansvaret for ca 120 mennesker som jobber mye hjemmefra. og de har alskens leverandører som sin ISP. ingen, gjentar og gjentar, ingen, har bedre support enn telenor. den vanligste greia jeg opplever når folk kommer gjennom til meg med sine problemer er at de selv har pissa på leggen og gir leverandøren skylda. hvor stammer dette "hatet" mot telenor fra? er det fordi noen man kjenner har mistet modemet i gulvet og telenor nekter å erstatte ett som er i stykker, eller er det folk som av en eller annen grunn har grunn til å frykte den største leverandøren? noe henger ikke på greip her.. kanskje litt for mye tv2 hjelper deg.. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Syntes ALLE burte boikotte Telenors(stjeleohors) produkter både når det gjelder telefoni, mobil og internett. 8905629[/snapback] har du ikke annet å komme med er det like greit at du bare leser... 8908726[/snapback] det er ett aktuellt tema for de som bruker torrent og andre ting fra nettet enn ren surfing. for folk flest vil det være at facebook, astalavista og andre tullballsider vil gå tregere. for praktisk talt alle andre vil det være ett fett. OG; jeg syns det på høy tid å angripe det anarkiet som internett er. ved å innføre pris pr. nedlastet enhet vil man strupe torrent, pirat og alskens ulumskheter. jeg ser INTET negativt med dette forslaget. heller tvert i mot. som tidligere skrevet i andre poster er jeg for den gamle gode "kvoten" som man betalte for. de som bruker nettet til å laste ned musikk, film og programmer de ikke har betalt for må betale mer. simpelten genialt.. Så du vil ha bort det beste som skjedd internett fronten siden oppstarten,, at folk kan dele filer uten å ha en dyr server som kun store bedrifter har råd til. Slik som du skriver skulle man tro at du var ansatt av telenor eller noe Dessuten har telenor ønsket teknologi som vuze velkommer og at det ikke var fare for kapasiteten og det er helt den samme som torrent. Det dem vil ha er å tyne bedrifter som nrk for penger for innholdet de har webben og vg osv.. Og de som ikke får råd får treger oppkobling osv.. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor jeg skjønner bare ikke ståheien rundt dette temaet her på forumet. bytt leverandør da vel..8906570[/snapback] Det er dessverre alt for mange i Norge som ikke har en fjerneste aning om hva saken handler om eller hvorfor folk reagerer så sterkt på det. 8907844[/snapback] Det er grunnen til at dette er et så usedvanlig viktig og dagsaktuelt tema. det er ett aktuellt tema for de som bruker torrent og andre ting fra nettet enn ren surfing. for folk flest vil det være at facebook, astalavista og andre tullballsider vil gå tregere. for praktisk talt alle andre vil det være ett fett. OG; jeg syns det på høy tid å angripe det anarkiet som internett er. ved å innføre pris pr. nedlastet enhet vil man strupe torrent, pirat og alskens ulumskheter. jeg ser INTET negativt med dette forslaget. heller tvert i mot. som tidligere skrevet i andre poster er jeg for den gamle gode "kvoten" som man betalte for. de som bruker nettet til å laste ned musikk, film og programmer de ikke har betalt for må betale mer. simpelten genialt.. 8908781[/snapback] Ja fysj, disse vulgære underklassemenneskene som ikke har bedre å finne på enn å overføre Linux-distroer, altså. Hvorfor kan de ikke bruke Windows, de som alle andre? For å si det slik... jeg håper du tuller. Endret 21. juni 2007 av Zeph Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 teleh)or kan brenne der gresset ikke gror! -boikott telenor 8909022[/snapback] telenor heter telenor. om du, og andre ikke kan respektere det, hold kjeft!! er det rart jeg ønsker ett eget forum for voksne.. SUKK Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) gtbikes: jeg sitter med ansvaret for ca 120 mennesker som jobber mye hjemmefra. og de har alskens leverandører som sin ISP Disse hjemmebrukerne vil kanskje få snurpet linjene sine mot kontoret pga dette. Hvordan vil da hjemmekontorløsningene dine fungere? Har de kun e-post? Eller jobber de via en portal, via citrix el? VPN, SSL? Hmm spennende. EDIT: Høres ut som en liten hodepine right there Endret 20. juni 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå