Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor går ut av NIX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
La oss raide Telenor og ta kontroll. Rope "Fri Internet" mens jeg brenner Telenor logoen fra taket til Telenor bygget.

8906520[/snapback]

og du ta all moroa :cry:

Lenke til kommentar
Hadde vært fint om alle bare byttet til selskaper hvor telenor har ingen inntekter, da blir det ikke noe mer blå logo å se noe sted. - i norge i allefall...

 

Brenne telenor logoen hadde vært kos det ^^

8906806[/snapback]

 

 

Blri vannskelig...

 

Veeeeeeeeeeldig mange som er fornøyde med telenor merkelig nokk :p

og siden dette er den største ispen i norge og har over 80% av alle kunder...

 

Blir vanskelig og redusere dette

 

Men for all del, bytt hvis du kan! :w00t:

Lenke til kommentar

Sett på den positive siden;

 

Vil ikke dette åpne for mer satsing på mobilt nett, slik som super 3g og lignende?

 

jeg ser i hvertfall muligheten i disse mobilnettene til å slippe unna kobberet inn til huset, og man slipper vel også unna mange sentraler og andre telenor eide punkt. Kan gjerne se for meg at hvis de innen kort tid klarer å levere skikkelig hastighet over mobilnettet til en grei pris, så sitter plutselig netcom på majoriteten av internett kundene.

 

Telenors store mareritt må vel være at vi kan klare oss uten kobberlinjene, da går de glipp av enorme inntekter i form av linjeleie osv.

 

Jeg vet ikke hva fremtiden kan bringe når det gjelder hastighet over mobilnett, men i utgangspunktet skal det vel ikke mye til å slå gjennomsnitts hastigheten hos kobber tilkoblede kunder vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Syns det er merkelig med folk som mener at "markedet" vil ordne opp i dette. Har dere tenkt på hvor ufattelig mange uvitene personer det finnes i dette landet, eller som ikke bryr seg? Dette skjønner ikke Ola Normann, så dette er helt klart noe post og teletilsynet bør kikke nærmere på, for det kommer aldri til å bli en storm av vanlige forbrukere som protesterer mot dette tiltaket.

Lenke til kommentar
Telenor er så store at de kan gjøre hva de vil. Nå ser vi hva som skjer når staten privatiserer en monopolbedrift. Ikke bare tynet de siste rest ut av isdn, men nå skal de nok en gang lage problemer for andre tjenesteytere. Del opp Telenor i mange små bedrifter! Forbanna møkkabedrift!

8902376[/snapback]

WORD!

Lenke til kommentar
Jeg oppfordrer alle om å avslutte alle abonnement hos telenor,så kansje i greier å rævkjøre dette helvetes griske selskapet!"

håper de går konken! :mad:

8906117[/snapback]

Vi er neppe så veldig mange tusen som har lest denne tråden så for at dette skal få noen effekt så må det mer til. F.eks organiserte dør-til-dør-aksjoner, organiserte protestmarsjer i gatene med varsel til pressen, mer folkeopplysning på nettet (youtube, blogger, facebook-grupper), tagging av anti-telenor-slagord på trikker og murvegger, brenning av telenorflagget utenfor telenorbygget, TV-debatter og sånne ting. Først da får størsteparten av Norges befolkning det inn med teskje og kan handle relativt samlet.

 

Ikke at jeg oppfordrer til alle disse tingene, mange av forslagene er etter min mening å gå langt over streken, men det må noen overtramp og dramatiseringer til for å få medias oppmerksomhet tilstrekkelig mye.

8906417[/snapback]

 

vi må nok gjøre masse av disse tingene for at kari og ola normann skal skifte isp.

 

det hjelper veldig lite at alle disse på forumet sier opp. det vil ikke ha virkningen at som dere ønsker. De taper ikke så veldig mye.

 

det ender bare med at når du skifter fra stjelenor til en annen så må du igjennom den NIXen til stjelenor og må leve med nedprioritert nett når du skal de dems nett. så du som skifter vil kanskje bli skadelidene hvis jeg forstår dette rett.

 

jeg har telenor her og de klarer seg bra. ikke tenkt til å bytte.

 

evt en løsning kan være at alle ispene(utenom telenor) er fortsatt tilkoblet nix. også bare sammarbeider de for å lage en linje mellom "telenorNIX" og NIX

 

men for at vi skal oppnå noe må vi gjøre noe av det Simen1 sa trur jeg.

 

PS: jeg er ikke fan av at telenor forlater NIX...

Lenke til kommentar

Send Telenor et klart og tydelig signal tilbake.

 

Kutt tjenestene de leverer og gå for andre leverandører. Blir sikkert billigere og bedre også hvis man bare sjekker opp litt.

 

Husk, det er ikke lenge siden Telenor prøvde seg med 'tellerskritt' på internet også.

Lenke til kommentar
Jeg har telenor mobilabb.  :blush: , men kommer nok til å skifte etter dette.

8902416[/snapback]

 

Jepp mitt år som ADSL kunde har ikke våre enkelt med ustabilt nett.

Og med dette på toppen så sier jeg opp når leverandøren kommer fra min nye ISP. Hei og hå Telenor

 

Har agså venner som tar slutt med di, komme nok til og merkest dette.

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

jeg kommer til å bytte isp så fort som mulig ivertfall.

 

håper alle selskaper som blir tilbudt å betale telenor bare gir blanke f. i det, for da får sikkert alle samme linjetilgang av telenor.

 

lurer veldig på hva jeg skal velge av isp nå.. bor på nøtterøy om noen har noen veldig bra forslag =)

Lenke til kommentar
jeg skjønner bare ikke ståheien rundt dette temaet her på forumet. bytt leverandør da vel..

8906570[/snapback]

Dette handler ikke om enkeltpersoners misnøye, dette er noe som vil gå ut over hele Norges befolkning. Det skulle bare mangle at de som har peiling på hva det er snakk om tar til orde på vegne av alle som ikke skjønner det.

 

Det er dessverre alt for mange i Norge som ikke har en fjerneste aning om hva saken handler om eller hvorfor folk reagerer så sterkt på det.

 

Sett på den positive siden;

 

Vil ikke dette åpne for mer satsing på mobilt nett, slik som super 3g og lignende?

8906966[/snapback]

Nei. Det vil bety økte lønninger til de ansatte, særlig i lederstillinger, større bonuser, fallskjermer, mer utbytte til aksjonærene og det som er igjen vil brukes til ytterligere satsing i utlandet siden de godt kan tyne dumme nordmenn med stive priser og dårlige tjenester i noen tiår til før de forbedrer teknologien litt. Déjà vu ISDN.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg oppfordrer alle om å avslutte alle abonnement hos telenor,så kansje i greier å rævkjøre dette helvetes griske selskapet!"

håper de går konken! :mad:

8906117[/snapback]

Vi er neppe så veldig mange tusen som har lest denne tråden så for at dette skal få noen effekt så må det mer til. F.eks organiserte dør-til-dør-aksjoner, organiserte protestmarsjer i gatene med varsel til pressen, mer folkeopplysning på nettet (youtube, blogger, facebook-grupper, tagging av anti-telenor-slagord på trikker og murvegger, brenning av telenorflagget utenfor telenorbygget, TV-debatter og sånne ting. Først da får størsteparten av Norges befolkning det inn med teskje og kan handle relativt samlet.

 

Ikke at jeg oppfordrer til alle disse tingene, mange av forslagene er etter min mening å gå langt over streken, men det må noen overtramp og dramatiseringer til for å få medias oppmerksomhet tilstrekkelig mye.

8906417[/snapback]

Tenkte jeg skulle lage et innlegg der, men slo det fra meg ettersom det ville blitt sett av svært få og effekteen derfor ville vært minimal.

8906458[/snapback]

Det har dukket opp noen facebook-grupper nå med oppfordring til boikott av Telenor på bakgrunn av dagens mediaomtale:

http://www.facebook.com/group.php?gid=2388856887

http://www.facebook.com/group.php?gid=3094250639

Lenke til kommentar
jeg skjønner bare ikke ståheien rundt dette temaet her på forumet. bytt leverandør da vel..

8906570[/snapback]

Det er dessverre alt for mange i Norge som ikke har en fjerneste aning om hva saken handler om eller hvorfor folk reagerer så sterkt på det.

8907844[/snapback]

Det er grunnen til at dette er et så usedvanlig viktig og dagsaktuelt tema.

 

Edit:

Det har dukket opp noen facebook-grupper nå med oppfordring til boikott av Telenor på bakgrunn av dagens mediaomtale:

http://www.facebook.com/group.php?gid=2388856887

http://www.facebook.com/group.php?gid=3094250639

Jeg bruker ikke facebook så jeg får ikke se det som står skrevet der, men jeg tviler på at det vi ha den store innvirkningen.

Uansett er det positivt at noen gjør et forsøk på å informere folk.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Jeg synes dette ser ut som.

 

- Ødeleggelse av grunnpilarene til internett.

- 1. spiker i kisten for internett.

 

Dette høres eks. som er mareritt for den voksende MMORPG industrien. Kanskje jeg opplever dagen hvor jeg sier opp alt som heter telekomunikasjon.

 

Lobbyvirksomheten som foregår i USA tipper jeg er sterkt drevet av de sammen som bekjemper piratkopiering av musikk og video.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...