nebrewfoz Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 la dem grave sin egen grav! blir provosert jeg.. dritt telenor.. har heldigvis ikke dem! husker jo hvordan det var med første adsl demmers.. med refill pakkene! kjøpe mere "nedlasting" pakker for og laste ned mere og slik.. helt bak mål men.. 8905852[/snapback] Ja, og hvorfor fortsatte ikke Telenor med det, mon tro? Fordi "staten" la ned forbud, eller fordi kundene ikke ville ha produktet? Kan det samme skje igjen? Hvis folk ikke vil se reklamefinansiert nett-video fra TV2 over en prioritert kanal, så velger de kanskje å gå over til NGT der de kan se det samme med litt dårligere kvalitet? (Hvordan kvaliteten blir på ikke-prioriterte kanaler er det jo ikke godt å si.) Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 la dem grave sin egen grav! blir provosert jeg.. dritt telenor.. har heldigvis ikke dem! husker jo hvordan det var med første adsl demmers.. med refill pakkene! kjøpe mere "nedlasting" pakker for og laste ned mere og slik.. helt bak mål men.. 8905852[/snapback] De graver ikke sin egen grav. Det er problemet. Å tro at noen sinte fjortisser kan velte telenor er bare naivt. Det blir som Intel/AMD diskusjonene... enkelte trodde at Intel ville gå under fordi "alle" hatet Intel. Eller som en jeg vet om som var så overrasket over at SV gjorde et dårlig valg... hun sa "jammen alle jeg kjenner stemte jo på dem" (!) Telenor står dessverre veldig sterkt, og Ola Nordmann vil ikke straffe dem. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Kobberet kommer til å være verdt mye, og mye lenger enn 10-15år. Dessverre. DSL-teknologiene forbedres stadig, og det er mer praktisk å benytte eksisterende nett enn å bygge nye (milliardkostnader). I tillegg er Norge grisgrendt som betyr at kostnadene på alternativene blir enda dyrere. 8905776[/snapback] Jeg tror du tar feil, hvilke xDSL-teknologier kan gi fiber svar på tiltale? Både NGT og TN har prøvd og avskrive fiberutbygginger som dyre og unødvendige uten at jeg tror ett sekund på tåkepratet. Det bygges mye fiber i norge, og jeg regner med att denne snøballen kommer til og rulle mye fortere i løpet av neste år. Rask xDSL er like mye ett fenomen for tettbyggde strøk som fiber. Når man snakker om kobberlinjelengder på under 500m så kommer man ikke så veldig langt ut fra sentralen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 De graver ikke sin egen grav. Det er problemet. Å tro at noen sinte fjortisser kan velte telenor er bare naivt. 8905930[/snapback] NGT har vel prøvd dette stuntet mot NRK og måtte gi seg, hvorfor skulle ikke TN måtte gi seg? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Sørgelig nyheter dette her. Bra i hvert fall Samferdselsdep. ser på saken. Å kunne betale for Quality of Service vil jo i praksis si at netttilbyderne selv kan bestemme hvilke selskaper som skal kunne tilby deg båndbreddekrevende tjenester, og vil stenge ute mange tjenester fra utlandet som ikke har ressurser til å tegne avtaler i alle mulige land. Langt færre tilbydere, samtidig som Telenor kanskje selv kan bestemme hvem de vil selge QoS-tjenesten til kan jo umulig være bra for konkuransen. I tillegg vil det bli nesten umulig å bruke båndbreddekrevende åpene standarder. Og som kjent er jo åpne standarder det som åpner konkurransen og hindrer monopoler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Noen som er med på en demonstrasjon utforbi Telenor-bygget i Kristiansand? Kunne kombinert det med et HW-treff. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=141832 endlig noe politikere på banen. selv og det bare er unge venstre så hjelper det mye tror jeg. heia NIX en skam hvis telenor går ut av NIX det kunne vært en demostrasjon på fornebu og i Kristiansand S Endret 20. juni 2007 av Exentler Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Og jeg som vurderte og bytte til telenor igjen, etter elendig hastighet/kundebehandlig fra nextgentel...... Det kan de bare glemme vertfall.... Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Når vi først er inne på alt Telenor kommer til å kreve betaling for, så overrasker det meg at ingen har nevnt innføringen av porto på email ........ 8903097[/snapback] hysj!Ikke gi de noen ideêr! Jeg oppfordrer alle om å avslutte alle abonnement hos telenor,så kansje i greier å rævkjøre dette helvetes griske selskapet!" håper de går konken! Synd det er så mange uvitende bedrifter som spyr penger inni kassa deres,bare fordi de ikke vet om andre ISP'er enn telenor... Endret 20. juni 2007 av BacardiKillah Lenke til kommentar
nets Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Jeg blir så forbanna når telenor tar slike PR stunts. Aldri i verden om staten aksepterer detta ! EDIT: Så denne i en annen post http://www.digi.no/php/art.php?id=386659 Endret 20. juni 2007 av Nets Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ble plutselig glad jeg ikke har telenor.. Og det utsagnet der er jo bare vrøvl..en eller annen lumsk grunn må dem jo ha for å gå ut av nix Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg oppfordrer alle om å avslutte alle abonnement hos telenor,så kansje i greier å rævkjøre dette helvetes griske selskapet!" 8906117[/snapback] Det er lenge siden jeg kutta navlesnora til telenor. Problemet er at selv med ADSL fra tele2 leier vi kobber fra telenor. Telenor lever godt på nettet de i sin tid fikk gratis fra staten... Dette hadde selvfølgelig aldri skjedd med et statsdrevet teleleverandør... Internett og telefon har etterhvert etablert seg som en menneskerett. Like naturlig som å drite... Hva med å privatisere kloakken? "hvis du spiser mat fra McDonald's spyler vi dritten fortere unna" "Handler du derimot på rimi kommer komlingen til å ligge noen minutter og gjære før vi gidder å ta den unna, for å prioritere naboen som handler på Meny" Jeg kommer aldri, aldri, aldri til å kjøpe tjenester fra telenor, noen gang... Jeg betaler heller litt mer for å få tilsvarende tjenester fra en konkurrerende bedrift Lenke til kommentar
MrBone Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Da slipper jeg å tenke på Telenor som mulig leverandør neste gang jeg skal bestille noe slags internet/teletjeneste............ S**w you Telenor. Noen som vet hvem av de politiske partiene som er mest mot denne slags latterlig tyning? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg oppfordrer alle om å avslutte alle abonnement hos telenor,så kansje i greier å rævkjøre dette helvetes griske selskapet!"håper de går konken! 8906117[/snapback] Vi er neppe så veldig mange tusen som har lest denne tråden så for at dette skal få noen effekt så må det mer til. F.eks organiserte dør-til-dør-aksjoner, organiserte protestmarsjer i gatene med varsel til pressen, mer folkeopplysning på nettet (youtube, blogger, facebook-grupper), tagging av anti-telenor-slagord på trikker og murvegger, brenning av telenorflagget utenfor telenorbygget, TV-debatter og sånne ting. Først da får størsteparten av Norges befolkning det inn med teskje og kan handle relativt samlet. Ikke at jeg oppfordrer til alle disse tingene, mange av forslagene er etter min mening å gå langt over streken, men det må noen overtramp og dramatiseringer til for å få medias oppmerksomhet tilstrekkelig mye. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Da slipper jeg å tenke på Telenor som mulig leverandør neste gang jeg skal bestille noe slags internet/teletjeneste............ S**w you Telenor. Noen som vet hvem av de politiske partiene som er mest mot denne slags latterlig tyning? 8906413[/snapback] Tror Venstre har det på plakaten. Endret 20. juni 2007 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Noen som har sett om det har vært noe om det på nyhetene? Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg oppfordrer alle om å avslutte alle abonnement hos telenor,så kansje i greier å rævkjøre dette helvetes griske selskapet!"håper de går konken! 8906117[/snapback] Vi er neppe så veldig mange tusen som har lest denne tråden så for at dette skal få noen effekt så må det mer til. F.eks organiserte dør-til-dør-aksjoner, organiserte protestmarsjer i gatene med varsel til pressen, mer folkeopplysning på nettet (youtube, blogger, facebook-grupper, tagging av anti-telenor-slagord på trikker og murvegger, brenning av telenorflagget utenfor telenorbygget, TV-debatter og sånne ting. Først da får størsteparten av Norges befolkning det inn med teskje og kan handle relativt samlet. Ikke at jeg oppfordrer til alle disse tingene, mange av forslagene er etter min mening å gå langt over streken, men det må noen overtramp og dramatiseringer til for å få medias oppmerksomhet tilstrekkelig mye. 8906417[/snapback] Tenkte jeg skulle lage et innlegg der, men slo det fra meg ettersom det ville blitt sett av svært få og effekteen derfor ville vært minimal. Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) (...)organiserte protestmarsjer i gatene med varsel til pressen(...) brenning av telenorflagget utenfor telenorbygget(...) 8906417[/snapback] Hah! Det hadde vært kult :!: Folket gjør opprør! La oss storme telenorbygget og ta over skuta! MYTTERI! *ser for seg palestinske tilstander* Men vi finner oss vel i dette og, slik som alt annet... Vi har egentlig blitt ganske gode kamelsvelgere her på bjerget etterhvert. Endret 20. juni 2007 av romhelten_spiff Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 I artikkelen i digi.no ser det ut til at samferdselsdepartementet ikke har samme syn på dette som Telenor. - Det er ikke en fremmed tanke om at det er et større behov for regulering enn det er i dag. Markedet domineres av noen sterke aktører som fører til ulike konkurransevillkår – både når det gjelder betalingsevne og markedsmakt, medgir statssekretæren. Han medgir også at det ikke blir enklere av at Telenor er veldig sterke på TV-distribusjon i Norge gjennom sitt eierskap i RiksTV og heleide datterselskap Canal Digital. En viktig kvalitet i samfunnet vårt er at grunnleggende infrastruktur skal være tilgjengelig i størst mulig grad til like vilkår for alle. I et slikt bilde er det grunn til bekymring dersom sterke aktører posisjonerer seg for å ta betalt for distribusjon av internett. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 La oss raide Telenor og ta kontroll. Rope "Fri Internet" mens jeg brenner Telenor logoen fra taket til Telenor bygget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå