Theo343 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Frank_1..... Endret 23. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Frank_1..... 9125937[/snapback] Ikke se så oppgitt ut da.. det er jo sant.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Ja, men det er sant for alle som driver forretninger det Frank_1, altså ikke noe spesielt for Telenor. Endret 23. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 jeg plages ikke som telenor kunde, men hvis digi.no vil plage meg med bannere så slutter jeg kanskje å lese der. 9109290[/snapback] Myklebust (nrks nettsjef) sa det til digi.no. Det er altså nrk.no du skal unngå Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Det var godt For digi.no liker jeg igrunn bra At Myklebust sier dette overasker meg ikke. Endret 27. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Om jeg har skjønt det riktig så kan man her ta seg betalt av for eks bedrifter som i fremtiden blir konkurrenter mot det fantastiske bakke nettet. Sikter da til IP-TV. Og så har vel Telenor som deleier av TV2 investert en del i det flotte bakkenettet sammen med Nrk. Så her kan en kanskje redusere risikoen, mot konkurrerende teknologi?? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 I grunn virker hele denne saken som et "spill for galleriet" for å sanke "stemmer" i en viss retning, hvor ingen av partene oppgir de faktiske forhold rundt saken. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 angående bakke nettet. de investeringene som Telenor og de andre har gjort der er ikke av noe fordeler i forhold til konkurrentene. resultat er dyrere abonemang en konturene og i tillegg mindre kanaler Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) angående bakke nettet. de investeringene som Telenor og de andre har gjort der er ikke av noe fordeler i forhold til konkurrentene. resultat er dyrere abonemang en konturene og i tillegg mindre kanaler 9193732[/snapback] Helt enig! Men hvis man da avgiftbelegger tilbyderne av for eks IP pga trafikk, blir det bedre butikk for det digitale bakkenettet? Bare en tanke i fra min side. Endret 3. august 2007 av Bofur Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Det er vel ingen plikt på være på NIX? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 angående bakke nettet. de investeringene som Telenor og de andre har gjort der er ikke av noe fordeler i forhold til konkurrentene. resultat er dyrere abonemang en konturene og i tillegg mindre kanaler 9193732[/snapback] Helt enig! Men hvis man da avgiftbelegger tilbyderne av for eks IP pga trafikk, blir det bedre butikk for det digitale bakkenettet? Bare en tanke i fra min side. 9201375[/snapback] tror ikke det. bakke nett kan forsatt ikke tilby like mange kanaler som de andre. du tror vel at at alle som tilbyr tv skal betale avgitt som vi noen omveier havner hos rikstv ( Telenor , tv2 og nrk) ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Velkommen etter! - Telenor for mektige På tide at politikerne slutter å være så naive til Telenors voldsomme markedsmakt og ufine framferd på mange måter. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 eneste av partia jeg stoler noe særlig på i den artikkelen må være venstre. frp spiller valg-bingo fra opposisjonsbenken. høyre høres ut som forventet, "så lenge dem tjener på det gir vi f". Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det er påtide å få gjort noe med det selskapet, men jeg tviler sterkt på at det skjer noe. FrP er bare ute for å sanke stemmer, det kan derimot hende at Venstre legger noe i det. Venstre har jo faktisk et politisk ståsted som passer med utalelsen, FrP er derimot helt på jordet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 hvorfor gjør du forskjell på FRP og Venstre , de er jo enige om den samme saken ? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 fordi det ikke er vanlig fra FRP sin side å lage bråk om slike ting. om da ikke dem prøver å gjøre valgsak ut av det. derimot er venstre sin reaksjon på temaet innenfor det en forventet fra partiet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 partiene høre til på samme side. FRP har bestandig vært et av de få partiene som har vært mot tv lisensen det har også ment at folk selv skulle kunne velge og ikke la store selskap bestemme hva en skulle velge de har også ment at private skulle slippe til med tjenester som de andre partiene ikke ønsker , men uten å overdrive ( også kalt konkurranse) Telenor overdriver makten sin . Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) På tide at politikerne slutter å være så naive til Telenors voldsomme markedsmakt og ufine framferd på mange måter.Om det er noen som har stor makt her så er det staten. De er majoritetseiere i Telenor, de eier NRK og detajlstyrer prising og all regulering av markedet. Og hva er det det du legger i "ufin framferd"? Er det fremdeles historien om hva tante Olga oppleve da hun bestilte telefon i 1973? Endret 28. august 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Telenor har et langt rulleblad med ufin oppførsel. Dvs. konkurransehindrende monopolistisk oppførsel. Tja, bare for å trekke frem en av de: Teletopia-saken. De har ved hjelp av uante mengder korrupsjon fått et monopol på all telekommunikasjonsnett i Norge. Omtrent som om staten skulle gitt bort vann og klokakknettet til et privat selskap. Alle selskaper har egen økonomi som mål og dermed må det gå galt: stikking av kjepper i hjulene for alle som forsøker seg på konkurranse (f.eks Netcom) og tyning av priser vel vitende om at de i praksis har monopol. Telenor har vært langere av gammel teknologi som ISDN osv. Dette er bare toppen av isberget. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 hvorfor gjør du forskjell på FRP og Venstre , de er jo enige om den samme saken ? 9372196[/snapback] Litt off topic: FRP er jo for 'fri' konkurranse. De vil jo la selskaper og folk få mest mulig lov til å gjøre som de lyster. Så jeg vil si at dette tilfellet er stemmefisking og ikke noe annet. (Som billig alkohol, tobakk, rasisme etc - det er jo lett for de mest primitive å bite på åtet uten å vurdere konsekvenser) Det er litt morsomt når Siv Jensen later som hun kjemper for de fattigste mens det er RIMI Hagen & vennene hans som drar inn hundrevis av millioner og ikke de som blir lurt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå