Vannpistol Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Mens vi glemmer innvesteringen for selve utbyggingen Telenor som konseren må ut med i motsetning til andre selskaper ? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 som ble gjort store deler under televerket, med støtte fra staten? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Fint å sjå at Telenor ikkje står åleine i denne saken. Link Håper at NGT og dei andre store også trekker seg fra NIX så lenge fordelinga av trafikken er så skjeiv. Skulle bare mangle at ikkje innholdslevrandørene skal betale litt også. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Mens vi glemmer innvesteringen for selve utbyggingen Telenor som konseren må ut med i motsetning til andre selskaper ? 9026946[/snapback] Nedskriving av kobbernettet er endel av regnskapet, det har ingenting med det jeg sier å gjøre, nemlig det faktumet at telenor kan tjene på et utleie-scenario som ingen andre ISPer som leier av de kan tjene på. AtW Lenke til kommentar
xminator Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 EDIT2:Dette er ikke Telenors feil, lønner seg å sjekke litt. Her er siste nytt fra Coldfront. Jeg driter egentlig litt i hvem sin feil det er. Det er ikke problemer hos Eve eller deres underleverandører. Jeg har en ISP som er tilkoblet BKK, og der er det ingen problemer. Jeg har tilgang til diverse servere på forskjellige steder i Norge, og de som er tilkoblet Telenors nett har problemer, de som ikke er det, for eksempel tdcsong/tele.dk mister ikke en pakke. Konklusjon; problemet er utelukkende hos Telenor/De telenor leverer linje til -> Telenors problem, Telenors feil. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 som ble gjort store deler under televerket, med støtte fra staten? 9027333[/snapback] Ja for Televerket bygget ut masse fiber til sentralene rundt om i landet og satt ut masse dslam'er rundt om kring Jeg driter egentlig litt i hvem sin feil det er. <snipp> Konklusjon; problemet er utelukkende hos Telenor/De telenor leverer linje til -> Telenors problem, Telenors feil. Så du driter i hvem sin feil det faktisk er men skylder på Telenor, alt mens du lirer av deg dette oppgulpet i en tråd som ikke har noe med det du snakker om å gjøre ? Nyttig. Lenke til kommentar
xminator Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 som ble gjort store deler under televerket, med støtte fra staten? 9027333[/snapback] Ja for Televerket bygget ut masse fiber til sentralene rundt om i landet og satt ut masse dslam'er rundt om kring Jeg driter egentlig litt i hvem sin feil det er. <snipp> Konklusjon; problemet er utelukkende hos Telenor/De telenor leverer linje til -> Telenors problem, Telenors feil. Så du driter i hvem sin feil det faktisk er men skylder på Telenor, alt mens du lirer av deg dette oppgulpet i en tråd som ikke har noe med det du snakker om å gjøre ? Nyttig. 9027974[/snapback] Så lenge andre nevnte Eve Online og problemer med dette etter omleggingen, så er det rimelig naturlig å ta det opp her. Og jo, det er Telenors problemer. Kom igjen og fortell meg hvorfor det ikke er det når de er eneste ISP med akkurat dette problemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Frykter at du og jeg må betale for NIX-kutt Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Ser det ikke som urimelig at vi nå betale, spørsmålet er hvordan. Skrev ikke amobil nylig om at i usa så ble både ringer og den oppringte belastet for bruken? Det kan virke som det er dit telenor vil. Men det som virkelig skurrer er at dem trekker seg mens det er så lite trafikk som går over nix koblingen. Det henger ikke på greip sammen med påstanden om at mediafirmaene bruker den koblingen for å levere store mengder trafikk inn på telenors nett. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Frykter at du og jeg må betale for NIX- kutt http://redir.allerinternett.no/?u=http://w...://www.digi.no/ Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Ok, la oss se her. * USIT styrer NIX, alle penger folk betaler for tilgang til NIX går rett i USIT sin lomme. * Digi, VG og andre nettaviser er innholdsleverandører og ønsker fortsatt gratis tilgang til NIX. Hvor er de objektive synene i denne saken? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Og hva bruker USIT pengene på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hvor er de objektive synene i denne saken? 9083466[/snapback] Hva med Gisle Hannemyr? Han er vel regnet som "guruen" når det kommer til Internett i Norge.. [edit] Denne artikkelen er skrevet i PC World Norge, nr. 13, 2000 Endret 16. juli 2007 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hvor er de objektive synene i denne saken? 9083466[/snapback] Hva med Gisle Hannemyr? Han er vel regnet som "guruen" når det kommer til Internett i Norge.. [edit] Denne artikkelen er skrevet i PC World Norge, nr. 13, 2000 9083585[/snapback] Sammen med flere andre startet han Oslonett i desember 1991. Oslonett ble senere kjøpt opp av mediehuset Schibsted og ble først til Schibsted Nett, deretter - gjennom en fusjon med Telenor Online - ble det Scandinavia Online (Sol) ref wiki er han ikke helt nøytral. Men igjen, man skal vel lete lenge etter en nøytral person i denne saken. Fjerner man alle som er ansatt i en innholdsleverandør, alle ansatte ved UiO og alle Telenor-kunder sitter man ikke igjen med mange Skal man deretter trekke ut alle som daglig benytter seg av innholdstjenestene er man nok nede i 0 (hvertfall blandt de som har internett). Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Og hva bruker USIT pengene på? 9083531[/snapback] NIX er et nullprofitforetagende med Europas billigste priser for tilknytning. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Og hva bruker USIT pengene på? 9083531[/snapback] NIX er et nullprofitforetagende med Europas billigste priser for tilknytning. 9088788[/snapback] Ok, la oss se her. * USIT styrer NIX, alle penger folk betaler for tilgang til NIX går rett i USIT sin lomme. * Digi, VG og andre nettaviser er innholdsleverandører og ønsker fortsatt gratis tilgang til NIX. Hvor er de objektive synene i denne saken? 9083466[/snapback] Jaha? Så de fyller bare lommer med penger? Endret 17. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Og hva bruker USIT pengene på? 9083531[/snapback] NIX er et nullprofitforetagende med Europas billigste priser for tilknytning. 9088788[/snapback] Ok, la oss se her. * USIT styrer NIX, alle penger folk betaler for tilgang til NIX går rett i USIT sin lomme. * Digi, VG og andre nettaviser er innholdsleverandører og ønsker fortsatt gratis tilgang til NIX. Hvor er de objektive synene i denne saken? 9083466[/snapback] Jaha? Så de fyller bare lommer med penger? 9089845[/snapback] De bruker vel pengene til drift? Er ikke gratis å bygge ut og å drifte infrastruktur, selv om man kanskje skulle ønske det. AtW Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 De bruker vel pengene til drift? Er ikke gratis å bygge ut og å drifte infrastruktur, selv om man kanskje skulle ønske det. 9090028[/snapback] Ja. Hvis du ser på hva det koster å koble seg opp så er det åpenbart at NIX ikke akkurat er noen pengemaskin. Bare en Catalyst 6509 ( NIX1-switch) koster 600–700.000 kroner, og USIT har en til i reserve. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Ergo bruker de pengene på drift og går ikke i noens lommer slik en mente. Jeg forstår såklart alt dette, men overaskende vanskelig å få et skikkelig svar At NIX må ha en switch i reserve er en selvfølge. Endret 17. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) De bruker vel pengene til drift? Er ikke gratis å bygge ut og å drifte infrastruktur, selv om man kanskje skulle ønske det. 9090028[/snapback] Ja. Hvis du ser på hva det koster å koble seg opp så er det åpenbart at NIX ikke akkurat er noen pengemaskin. Bare en Catalyst 6509 ( NIX1-switch) koster 600–700.000 kroner, og USIT har en til i reserve. 9090144[/snapback] med tanke på at det sitter over 50 tilkoblinger til NIX1 som hver betaler minst 22.000,- pr år. Kjapp hoderegning gir dette meg over 1.000.000,-. Ser man da bort fra strømmen switchen bruker (jeg velger å se bort fra UPS og dieselagregat da det så vidt meg bekjent ikke er noe slikt dedikert for NIX, men i fellesskap med USIT) så kunne de kjøpt 1 ny switch i året, noe historien viser at de ikke har gjort. Hvis jeg ikke husker helt feil så stammer vel enten NIX1 eller NIX2 fra TG, som "fikk" denne fra Cisco, men det er en helt annen historie. Edit: til ATWindsor. USIT/NIX bygger ingen infrastruktur, de tilbyr kun et punkt for samtrafikk. Endret 17. juli 2007 av CrZy_T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå